Skrivet: 2012-05-08, 20:42
Och den där tråksmileyn säger ju inte alls samma sak som den fina gröna vi hade förut...
Och den där tråksmileyn säger ju inte alls samma sak som den fina gröna vi hade förut...
Ja jag tror helt klart på att fokusera positivt
Att jag sen skulle bli rik,smalare eller nåt av bara affirmationer ??? njaaae,det krävs nog en del annat med
Men jag gillar helt klart att sätta mål,våga hoppas,kämpa som f-n och sakta sakta ändra riktning i livet,i mitt fall ändra en hel jäkla skuta som kunnat störta rakt i fördärvet faktiskt.
Ja, det var det. "Det var bättre förr. Det har det alltid varit" för att citera en av mina bästa grannar![]()
Jamen lite så. Jag tänker att det liksom är lite som att programera om hjärnan, att byta tankespår, och både fokusera rätt och bryta negativa tankemönster.
Jag tror att affirmationer är fel ord egentligen, det var nog inte det jag menade.
Jo jag tror det funkar på vissa områden, som tex tänka att man är snygg eller tänka att man verkligen ska klara något.
Men man blir ju inte rikare om man tänker att man ska bli det
Det kan nog hjälpa ibland. Jag använde såna för att sluta röka. Elller nåt liknande, det var lite som jag själv hittade på jag följde ingen metod
Hur menar du nu? Om man tror att man SKA tappa 15 kilo så gör man det eller om man tror (intalar sig själv) att man HAR tappat 15 kilo så gör man det?
jag tror på positivt tänkande. den som är positivt inställd till det mesta eller allt har mer tur eller får mer som hen vill.
har en gammal bekant som jag inte umgåtts med på många år som var negativt inställd till det mesta. hon drabbades av mycket negativa saker som dålig hälsa och annat negativt.