annons
annons
Ordet är fritt
  1. Mamman*3
    Skitbil liksom.....
  2. 21
    Skitbil liksom.....
  3. Medlem sedan
    mar 2006
    Vi har bara ett litet huslån och CSN. Stora, dyra CSN-lånet tar slut för oss båda efter nästa år, sammanlagt får vi då nästan 3000 mindre att betala i månaden, efter det har vi bara småpotatis kvar. Billån har vi lovat oss att aldrig ta och vi har hittills kunnat hålla det också.
  4. 22
    Vi har bara ett litet huslån och CSN. Stora, dyra CSN-lånet tar slut för oss båda efter nästa år, sammanlagt får vi då nästan 3000 mindre att betala i månaden, efter det har vi bara småpotatis kvar. Billån har vi lovat oss att aldrig ta och vi har hittills kunnat hålla det också.
  5. Medlem sedan
    aug 2000
    Ja, det är ganska stora pengar... det håller jag med om.
    Men om ni inte hade tagit studielånen - vad hade ni haft för inkomster då?

Jag betalar just nu 1800 kr/mån själv på mitt... maken tog inget eftersom han stod ut med att bo hemma under hela studietiden
  6. 23
    Ja, det är ganska stora pengar... det håller jag med om.
    Men om ni inte hade tagit studielånen - vad hade ni haft för inkomster då?

Jag betalar just nu 1800 kr/mån själv på mitt... maken tog inget eftersom han stod ut med att bo hemma under hela studietiden
  7. Mamman*3
    Ja, men det är ju så....när csnlånet försvinner blir man nästan rik!!!

Dock har det ju då funnits i typ 20 år eller mer....-
  8. 24
    Ja, men det är ju så....när csnlånet försvinner blir man nästan rik!!!

Dock har det ju då funnits i typ 20 år eller mer....-
  9. Mamman*3
    Vem vet vilka inkomster vi hade haft då?

Hade vi kunnat bo hemma hade vi såklart gjort det.

Dumt vore ju annars. Men, bor man 40-60 mil från stället med utbildningen.....ja då är det svårt.
  10. 25
    Vem vet vilka inkomster vi hade haft då?

Hade vi kunnat bo hemma hade vi såklart gjort det.

Dumt vore ju annars. Men, bor man 40-60 mil från stället med utbildningen.....ja då är det svårt.
  11. Medlem sedan
    mar 2006
    För mig tar det nog "bara" 14 år att betala tillbaka, mannen lite mindre. Ja sen blir man ju halvrik bara på att slippa det lånet (fast för oss kommer det hamna på sommarstuga direkt, kommer bli en glädje att lägga pengarna på det istället ).
  12. 26
    För mig tar det nog "bara" 14 år att betala tillbaka, mannen lite mindre. Ja sen blir man ju halvrik bara på att slippa det lånet (fast för oss kommer det hamna på sommarstuga direkt, kommer bli en glädje att lägga pengarna på det istället ).
  13. Medlem sedan
    jun 2004
    Har bara CSN i lån nuförtiden.
  14. 27
    Har bara CSN i lån nuförtiden.
  15. skanetjej är inte uppkopplad

Ja CSN är vad det är

Vi betalar av friskt på huslånet..inte mycket kvar=)
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

16. 28
    Ja CSN är vad det är Vi betalar av friskt på huslånet..inte mycket kvar=)
  17. Medlem sedan
    maj 2005
    T är lånefri och jag har ett gammalt huslån som jag säkert kunde betalat av snabbare om jag bara lagt manken till. Och så csn då, som inte blir klart den här sidan månen. Eller jo det blir det ju klart, men det känns inte så.
  18. 29
    T är lånefri och jag har ett gammalt huslån som jag säkert kunde betalat av snabbare om jag bara lagt manken till. Och så csn då, som inte blir klart den här sidan månen. Eller jo det blir det ju klart, men det känns inte så.
  19. Medlem sedan
    apr 2008
    Lån är perfekt till större investeringar och värdelöst till konsumtion. Jag resonerar som så angående lån att man alltid ska kunna betala av dem direkt, om så skulle krävas (dvs kunna sälja det belånade och sedan bli skuldfri). Alltså skulle jag aldrig rekommendera att låna till exempelvis en bil, en resa eller något annat som saknar bestående ekonomiskt värde.
  20. 30
    Lån är perfekt till större investeringar och värdelöst till konsumtion. Jag resonerar som så angående lån att man alltid ska kunna betala av dem direkt, om så skulle krävas (dvs kunna sälja det belånade och sedan bli skuldfri). Alltså skulle jag aldrig rekommendera att låna till exempelvis en bil, en resa eller något annat som saknar bestående ekonomiskt värde.
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar