annons
annons
Resa & semester
  1. Medlem sedan
    okt 1997

Barcelona

Har aldrig varit i Barcelona - så en vän och jag tänker ev ta en långhelg.
    Tänkte inte åka med Ryan air - tycker inte om dem!
    Så kommer till Barcelona airport (hoppas jag) och läste då att man kan åka flygbuss - vad kostar det, är det enkelt att hitta?? (talar endast lite spanska)
    Vad ska man inte missa? Bra ställe att bo på - tänkte shoppa, äta gott och se en del sevärdheter.
    Andra tips?
  2. 1
    Barcelona Har aldrig varit i Barcelona - så en vän och jag tänker ev ta en långhelg.
    Tänkte inte åka med Ryan air - tycker inte om dem!
    Så kommer till Barcelona airport (hoppas jag) och läste då att man kan åka flygbuss - vad kostar det, är det enkelt att hitta?? (talar endast lite spanska)
    Vad ska man inte missa? Bra ställe att bo på - tänkte shoppa, äta gott och se en del sevärdheter.
    Andra tips?
  3. Medlem sedan
    mar 2007
    Åh, Barcelona räcker det att bara vara!

Jag kan inget om flygbussarna. Men det kanske någon annan kan svara på.

Sedan beror det på vad man tycker om att göra och uppleva. Men själv tycker jag så här.

Man ska inte missa Gaudis olika verk.
    http://www.google.se/search?q=gaudi&...iw=853&bih=419

Man ska strosa på Ramblan. (Fast jag hörde av en kollega att det inte var lika häftigt där nu för tiden.)

Strandpromenaden är vacker och åker ni när det är varmt, kan ni även bada.

Sedan ska man bara strosa, äta på små restauranger och njuta!
  4. 2
    Åh, Barcelona räcker det att bara vara!

Jag kan inget om flygbussarna. Men det kanske någon annan kan svara på.

Sedan beror det på vad man tycker om att göra och uppleva. Men själv tycker jag så här.

Man ska inte missa Gaudis olika verk.
    http://www.google.se/search?q=gaudi&...iw=853&bih=419

Man ska strosa på Ramblan. (Fast jag hörde av en kollega att det inte var lika häftigt där nu för tiden.)

Strandpromenaden är vacker och åker ni när det är varmt, kan ni även bada.

Sedan ska man bara strosa, äta på små restauranger och njuta!
  5. Medlem sedan
    jun 2003

Lätt att hitta byssen

Det är lätt att hitta flygbussen. Kostar €5.65 för en enkel.
    Gaudi har redan nämnts, jag brukar tipsa om Miró-museet som jag tycker är helt fantastiskt där man kan se en konstnärs utveckling och mångsidighet..
    Shopping, museer, mat mm...
  6. 3
    Lätt att hitta byssen Det är lätt att hitta flygbussen. Kostar €5.65 för en enkel.
    Gaudi har redan nämnts, jag brukar tipsa om Miró-museet som jag tycker är helt fantastiskt där man kan se en konstnärs utveckling och mångsidighet..
    Shopping, museer, mat mm...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar