Ska till London med mina tonåringar. Har hittat den här sidan http://www.tfl.gov.uk/ men det känns ändå väldigt rörigt med alla dessa biljetter och kort. Jag har ännu inte bokat hotell (vi kommer till Gatwick så något lite utanför åt det hållet eller helt enkelt något hotell närmare centrala London) och därför är det svårt att veta hur mycket vi kommer att använda oss av tunnelbana/buss när vi är där.
Någon snäll medlem som kan hjälpa mig lite? Vilket kort är det bästa?
1
London Ska till London med mina tonåringar. Har hittat den här sidan http://www.tfl.gov.uk/ men det känns ändå väldigt rörigt med alla dessa biljetter och kort. Jag har ännu inte bokat hotell (vi kommer till Gatwick så något lite utanför åt det hållet eller helt enkelt något hotell närmare centrala London) och därför är det svårt att veta hur mycket vi kommer att använda oss av tunnelbana/buss när vi är där.
Någon snäll medlem som kan hjälpa mig lite? Vilket kort är det bästa?
När vi var där för några år sedan behövde man inte bestämma sig i förväg. Man tankade på en summa pengar på kortet, och sen drogs det först som kontantresor, när man kommit upp i priset av ett endagarskort på samma dag drogs det inget mer, och sen likadant när man rest för mer än ett 3-dagars kort under tre dagar. Hur smart och smidigt som helst! Om pengarna inte räckte var det enkelt att tanka på mer. Jag fick information om det på engelska turistbyrån i Stockholm, du kanske kan ringa dit och höra om det fortfarande funkar likadant?
2
När vi var där för några år sedan behövde man inte bestämma sig i förväg. Man tankade på en summa pengar på kortet, och sen drogs det först som kontantresor, när man kommit upp i priset av ett endagarskort på samma dag drogs det inget mer, och sen likadant när man rest för mer än ett 3-dagars kort under tre dagar. Hur smart och smidigt som helst! Om pengarna inte räckte var det enkelt att tanka på mer. Jag fick information om det på engelska turistbyrån i Stockholm, du kanske kan ringa dit och höra om det fortfarande funkar likadant?
Det är väl ett oyster card du behöver och du kan köpa det när du kommer fram om de inte ändrat reglerna nyligen. När vi var i London för något år sedan köpte vi dem i en biljettkassa på flygplatsen (Heathrow). Vi sade hur många dagar vi skulle vara i London och ungefär vad vi skulle resa och fick då rekommenderat hur mycket korten behövde laddas med. Tar pengarna slut kan man fylla på och jag tror att man också kan lösa in och få pengar tillbaka om man inte använder upp hela kortet.
3
Det är väl ett oyster card du behöver och du kan köpa det när du kommer fram om de inte ändrat reglerna nyligen. När vi var i London för något år sedan köpte vi dem i en biljettkassa på flygplatsen (Heathrow). Vi sade hur många dagar vi skulle vara i London och ungefär vad vi skulle resa och fick då rekommenderat hur mycket korten behövde laddas med. Tar pengarna slut kan man fylla på och jag tror att man också kan lösa in och få pengar tillbaka om man inte använder upp hela kortet.
Och Oyster card gäller sen på alla tåg tunnelbanor o bussar va?
En annan fråga från oss som oxå planerar att åka 2 v o 2 yngre tonårskillar. Hur mycket reskassa bör man ha? Jättesvår fråga förstås men om man tänker en del mat (killarna förstås) och entrebiljetter till det "kändaste" o att vi planerar att vara där 4 dagar? Räcker ca 1000 kr/dag/pp dvs 15000?
5
Och Oyster card gäller sen på alla tåg tunnelbanor o bussar va?
En annan fråga från oss som oxå planerar att åka 2 v o 2 yngre tonårskillar. Hur mycket reskassa bör man ha? Jättesvår fråga förstås men om man tänker en del mat (killarna förstås) och entrebiljetter till det "kändaste" o att vi planerar att vara där 4 dagar? Räcker ca 1000 kr/dag/pp dvs 15000?
Kära besökare.
Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.
Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.