Skrivet: 2012-07-13, 06:00
v 6......
......som jag skrev tidigare blev hemkomsten en viloperiod. Knappt tränat öht.....el rättare sagt, har inte tränat sen jag kom till hemmaplan o känner ej dåligt samvete för det heller då träningen 2-3 v innan var milt sagt intensiv. Så jag har vilat sen jag kom hem o det känns BRA. Sovit länge, packat upp o packat om, städat o tvättat, ägnat mig 100% åt barnen osv. Jag har ju skött maten perfa så då känns det ok att ha haft en viloperiod faktiskt.
Men v 6 alltså....... Träningen som varit:
-fre; promme 18 km *hejdå till Böda-bukten Öland, underbar strand/skogs/kust-promme*
-lör; 20 km promme/jogg tvärs o genom hela Kalmar, jäklar vilken UNDERBART vacker stad!
-sön; 3 km simning *Vansbro*
-mån-tor; VIIIIILA!
Vikten förra fredagen: 65 kg. Vikten idag, efter 4 dagar vila? 63,7!!!!!!!! Minus 1,3!!!!!!! (från starten 1a juni -7,7 kg) *jättenöjd*
Jag mäter mig var 3e v. Mina resultat so far (1 juni - 22 juni -13 juli)
Midja: 85 - 81 - 77 dvs totalt -8 cm
Höfter: 102 - 100 -96 dvs totalt -6 cm
Byst: 98 - 92 - 88 dvs totalt -10 cm
Lår: 63 - 60 - 58 dvs totalt -5 cm
Armar: 30 - 29 - 27 dvs totalt -3 cm
Det är inte undra på att det både syns o känns på kläderna att jag blivit ngt mindre. Fortf långt ifrån mig stora garderob i stl 36, men en hel massa härliga 38or passar i alla fall. För 2 mån sen satt 40 alldeles för tight o jag kände klädpanik..... Nu börjar det bli KUL med kläder igen!
O jag har såklart inte fuskvägt mig alls den här veckan heller o absolut inte heller smakat mista tugga gotte.
Idag åker jag till Sthlm för att ladda för morgondagens Jubileumsmara. Det kommer gå på ren envishet då jag inte alls är tränad för en mara men det var jag ju inte förra året heller så det ska nog gå ändå hoppas jag. På söndag åker jag till UK o blir där i 3 v ungefär o det är ju en utmaning matmässigt såklart men jag har gett mig 17 på att klara det *bestämd*. Tänk om jag kunde komma hem från UK o få ett resultat i 50-klubben om 4 v.....?
I UK planerar jag mkt träning -mest jogg/promme men kanske oxå ngn simtur. Jag har en våg där som skiljer 0,1 från hemmavågen, minns inte åt vilket håll, skitsamma, kommer använda den i alla fall, varje fredag. Maten kommer jag att sköta som på Öland o den här veckan hemmavid, dvs sunt förnuft/vv-kunskaper, o de dagar det äts en måltid på restaurang blir den andra måltiden en shake, o naturligtvis inget gotte öht heller!
Wish me luck!