annons
annons
Resa & semester
  1. Medlem sedan
    aug 2012

Med 1-åring 6 månader utomlands

Hej alla! Är mamma till tre barn varav minstingen är ett år.
    Vi planerar att vara föräldralediga utomlands i ca 6 månader, gärna ett varmt ställe. Har varit en del i Thailand som känns ganska tryggt men skulle vilja prova något nytt. Har någon gjort något liknande? Har någon tips på bra och intressanta ställen? Skulle gärna finnas en svensk skola på plats för de två äldre barnen, men det är ingen nödvändighet.
    Vore super-tacksam för bra idéer och förslag!!
    Ha en fin dag!! Hälsn / Molly
  2. 1
    Med 1-åring 6 månader utomlands Hej alla! Är mamma till tre barn varav minstingen är ett år.
    Vi planerar att vara föräldralediga utomlands i ca 6 månader, gärna ett varmt ställe. Har varit en del i Thailand som känns ganska tryggt men skulle vilja prova något nytt. Har någon gjort något liknande? Har någon tips på bra och intressanta ställen? Skulle gärna finnas en svensk skola på plats för de två äldre barnen, men det är ingen nödvändighet.
    Vore super-tacksam för bra idéer och förslag!!
    Ha en fin dag!! Hälsn / Molly
  3. Medlem sedan
    jan 1999
    Ja jag skulle ju rekommendera Gran Canaria. Där har dom Svensk Skola som arbetar enligt svensk läroplan. Min son har gått där och trivdes ypperligt. Visserligen kostar den en del per månad men det gör väl skolan oavsett vart ni åker.
    Nu är ju kanske inte GC lika varmt som Thailand men varmare än sverige iaf.
  4. 2
    Ja jag skulle ju rekommendera Gran Canaria. Där har dom Svensk Skola som arbetar enligt svensk läroplan. Min son har gått där och trivdes ypperligt. Visserligen kostar den en del per månad men det gör väl skolan oavsett vart ni åker.
    Nu är ju kanske inte GC lika varmt som Thailand men varmare än sverige iaf.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar