Kliar i hårbotten
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Kliar i hårbotten

    Det kliar i min hårbotten så jag håller på att bli galen. Jag har luskammat flertalet gånger så det är inte löss. Vad kan jag göra? Antar att jag är torr i hårbotten eller nåt.
    5barnsmor och sjuksköterska
  2. 1
    Kliar i hårbotten Det kliar i min hårbotten så jag håller på att bli galen. Jag har luskammat flertalet gånger så det är inte löss. Vad kan jag göra? Antar att jag är torr i hårbotten eller nåt.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Jobbigt! Antar att du inte har mjäll - för då borde du veta det. Jag känner en dam som haft torr kliande hårbotten läääänge och nu provade hon balsammetoden påvinst och förlust och tycker att det blivit bättre. Då har hon ett "tvättbalsam" (Coops billigaste balsam typ) och ett annat "balsambalsam" och tvättar så sällan det går. Kanske baraatt byta til ett mildare schampoo räcker annars?
  4. 2
    Jobbigt! Antar att du inte har mjäll - för då borde du veta det. Jag känner en dam som haft torr kliande hårbotten läääänge och nu provade hon balsammetoden påvinst och förlust och tycker att det blivit bättre. Då har hon ett "tvättbalsam" (Coops billigaste balsam typ) och ett annat "balsambalsam" och tvättar så sällan det går. Kanske baraatt byta til ett mildare schampoo räcker annars?
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Jag har googlat och det kan vara torr hårbotten eller svampeksem så jag ska gå till apoteket och se om de har nåt kul. Lite mjällig är jag. Balsammetoden kanske kan vara nåt.
  6. 3
    Jag har googlat och det kan vara torr hårbotten eller svampeksem så jag ska gå till apoteket och se om de har nåt kul. Lite mjällig är jag. Balsammetoden kanske kan vara nåt.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Kankse inte konstigt att få svampexem nu när det varit så hög luftfuktighet. Hoppas du kommer på något som hjälper!
  8. 4
    Kankse inte konstigt att få svampexem nu när det varit så hög luftfuktighet. Hoppas du kommer på något som hjälper!
  9. Medlem sedan
    Mar 2003
    #5
    Bytt hårprodukter nyligen? Eksem, mjäll, svamp eller precis som du skriver torr hårbotten? Jag får också klåda i hårbotten under sommaren (och under solsemestern) om jag inte skyddar håret mot solen.
  10. 5
    Bytt hårprodukter nyligen? Eksem, mjäll, svamp eller precis som du skriver torr hårbotten? Jag får också klåda i hårbotten under sommaren (och under solsemestern) om jag inte skyddar håret mot solen.
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Mjae, inga nya produkter. Får nog ta en tripp till apoteket och spana in deras sortiment...
  12. 6
    Mjae, inga nya produkter. Får nog ta en tripp till apoteket och spana in deras sortiment...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar