annons
annons
Singelmingel
  1. Medlem sedan
    nov 1999

Singel ett år..

Jag har nu varit singel ett år och insett att jag har varit i olika faser under detta året, och befinner mig nog just nu i fas 3 och fasar för vad som är fas 4..

Dessa faser har jag identifierat hittills..
    Fas 1 (precis efter skildsmässa): bara vara själv.. njuter av ensamheten
    Fas 2: dejtingfasen, nätdejtar m.m, vill få bekräftelse att man duger
    Fas 3: Lagt ner nätdejting, inställning- killarna får komma till mig om de är intresserade, är inte lika desperat..
    Fas 4: ??? Misstänker depression om man inte träffar någon i fas 3..

Vad tror ni.. stämmer detta.. ?!
    D.O.S.A
    Det löser sig alltid..
  2. 1
    Singel ett år.. Jag har nu varit singel ett år och insett att jag har varit i olika faser under detta året, och befinner mig nog just nu i fas 3 och fasar för vad som är fas 4..

Dessa faser har jag identifierat hittills..
    Fas 1 (precis efter skildsmässa): bara vara själv.. njuter av ensamheten
    Fas 2: dejtingfasen, nätdejtar m.m, vill få bekräftelse att man duger
    Fas 3: Lagt ner nätdejting, inställning- killarna får komma till mig om de är intresserade, är inte lika desperat..
    Fas 4: ??? Misstänker depression om man inte träffar någon i fas 3..

Vad tror ni.. stämmer detta.. ?!
  3. Medlem sedan
    sep 2001
    Hmmm - jag är inne på mitt sjunde år, jag...

Vad skulle din teori säga om mig då? Färdig för att gå och hänga mig, eller så?
    Fast det tror jag inte att sonen skulle uppskatta, så jag avstår och går till jobbet istället
  4. 2
    Hmmm - jag är inne på mitt sjunde år, jag...

Vad skulle din teori säga om mig då? Färdig för att gå och hänga mig, eller så?
    Fast det tror jag inte att sonen skulle uppskatta, så jag avstår och går till jobbet istället
  5. Medlem sedan
    nov 1999
    Men jag tror att faserna kan vara olika långa.. jag vet inte.. tycker bara att det varit ett turbulent år.. du är nog mer erfaren än mig..
    Tycker absolut inte du ska gå och hänga dig!
    D.O.S.A
    Det löser sig alltid..
  6. 3
    Men jag tror att faserna kan vara olika långa.. jag vet inte.. tycker bara att det varit ett turbulent år.. du är nog mer erfaren än mig..
    Tycker absolut inte du ska gå och hänga dig!
  7. Medlem sedan
    maj 2012
    Någonstans hade jag en ute-i-svängen period.Var mycket ute på pub,krog,event och allt annat som hände. Bara vara tillsamans med kompisar och göra roliga saker.
    Det där med dejting är inte lätt, nätdejting är ett mysterium. oj så mycket tokigheter jag stött på den vägen haha!
    Men det löser sig väl med tiden,,,,,
    Glöm ej att leva min vän
    dagen som gick kommer aldrig igen.
  8. 4
    Någonstans hade jag en ute-i-svängen period.Var mycket ute på pub,krog,event och allt annat som hände. Bara vara tillsamans med kompisar och göra roliga saker.
    Det där med dejting är inte lätt, nätdejting är ett mysterium. oj så mycket tokigheter jag stött på den vägen haha!
    Men det löser sig väl med tiden,,,,,
  9. Medlem sedan
    jul 2001
    Hur länge får man stanna i fas 3?...

Det är nog där jag är, sen ungefär hundra år tillbaka. Men jag tänker INTE gå in i fas 4, den fasen verkar inte kul

(har varit singel i ca fyra år nu, om någon för statistik)
  10. 5
    Hur länge får man stanna i fas 3?...

Det är nog där jag är, sen ungefär hundra år tillbaka. Men jag tänker INTE gå in i fas 4, den fasen verkar inte kul

(har varit singel i ca fyra år nu, om någon för statistik)
  11. Medlem sedan
    sep 2001
    Tack! Det var skönt att höra....
  12. 6
    Tack! Det var skönt att höra....
  13. Medlem sedan
    nov 1999
    Diskuterade detta med en nätdejt som jag visserligen har träffat.. han tyckte inte man skulle gå in i fas 3 för länge för man gjorde sig inte tillgänglig längre.. alltså om man bara satt hemma och aldrig gick ut....då var chansen minimal att man skulle träffa någon..

Ett pendlande mellan fas 2 och 3.. för att hålla sig igång.. kanske är det ultimata..

Håller mig nog i fas 3 ett tag till.. iallafall.. det kanske blir något med nätdejten- han får komma till mig!
    D.O.S.A
    Det löser sig alltid..
  14. 7
    Diskuterade detta med en nätdejt som jag visserligen har träffat.. han tyckte inte man skulle gå in i fas 3 för länge för man gjorde sig inte tillgänglig längre.. alltså om man bara satt hemma och aldrig gick ut....då var chansen minimal att man skulle träffa någon..

Ett pendlande mellan fas 2 och 3.. för att hålla sig igång.. kanske är det ultimata..

Håller mig nog i fas 3 ett tag till.. iallafall.. det kanske blir något med nätdejten- han får komma till mig!
  15. Medlem sedan
    aug 1998
    Forumvärd
    Jag är nog nånstans mittemellan fas 2 och 3. Har varit singel i snart 4 år. (Jisses vad tiden går!)
  16. 8
    Jag är nog nånstans mittemellan fas 2 och 3. Har varit singel i snart 4 år. (Jisses vad tiden går!)
  17. Medlem sedan
    apr 2007
    På väg ut ur fas 3 och tillbaka in i fas 2 fast mer landad, känns gott!
  18. 9
    På väg ut ur fas 3 och tillbaka in i fas 2 fast mer landad, känns gott!
  19. Medlem sedan
    nov 1999
    Jag är också på väg in i fas 2 igen efter att ha dumpat alla fas 3 killar som inte kom till mig..
    D.O.S.A
    Det löser sig alltid..
  20. 10
    Jag är också på väg in i fas 2 igen efter att ha dumpat alla fas 3 killar som inte kom till mig..
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar