annons
annons
Utlandsföräldrar
  1. NYC-Maria är inte uppkopplad

I vår lilla stad..

Har flyttat till en småstad inser jag. Gick äntligen åstad och klippte mig idag, välbehövligt. Och efter ca 10 min småprat med frisören inser vi att vi har barn i samma klass. (att hon såg ut att vara i min ålder och hade en 23 åring plus att hon var smal som ett streck är en helt annan historia)
    Så nu vet jag inte om jag kan fortsätta hos henne, det känns nästan lite för ... mycket? Fast å andra sidan kanske hon blir sårad om jag _inte_ fortsätter? Vet aldrig vad frisörer tycker och tänker.
  2. 1
    I vår lilla stad.. Har flyttat till en småstad inser jag. Gick äntligen åstad och klippte mig idag, välbehövligt. Och efter ca 10 min småprat med frisören inser vi att vi har barn i samma klass. (att hon såg ut att vara i min ålder och hade en 23 åring plus att hon var smal som ett streck är en helt annan historia)
    Så nu vet jag inte om jag kan fortsätta hos henne, det känns nästan lite för ... mycket? Fast å andra sidan kanske hon blir sårad om jag _inte_ fortsätter? Vet aldrig vad frisörer tycker och tänker.
  3. Medlem sedan
    feb 2011
    Hihi, jag tycker det låter som att du tänker på hur det funkar i _ditt_ jobb? Om det var en bra klippning gå dit igen vetja, hon kan säkert vara professionell? Fast jag medger att jag inte känner till ss mycket om frisöretik.
  4. 2
    Hihi, jag tycker det låter som att du tänker på hur det funkar i _ditt_ jobb? Om det var en bra klippning gå dit igen vetja, hon kan säkert vara professionell? Fast jag medger att jag inte känner till ss mycket om frisöretik.
  5. Medlem sedan
    okt 2002
    Själv skulle jag inte vilja gå till en gynekolog som hade barn i samma klass, men en frisör som är duktig och trevlig skulle jag gärna gå till - tycker att det skulle kunna vara lite kul och prsktiskt att få prata om varn och lärare och kanske få lite skvaller. Men om du inte har lust att gå kvar tror jag inte hon reflekterar över det, många går till olika salonger varje gång.
  6. 3
    Själv skulle jag inte vilja gå till en gynekolog som hade barn i samma klass, men en frisör som är duktig och trevlig skulle jag gärna gå till - tycker att det skulle kunna vara lite kul och prsktiskt att få prata om varn och lärare och kanske få lite skvaller. Men om du inte har lust att gå kvar tror jag inte hon reflekterar över det, många går till olika salonger varje gång.
  7. Medlem sedan
    jul 2002
    Jag skulle gå tillbaka, om klippningen var bra.
    Det är väl ett bra sätt att lära känna någon. Och då menar jag inte umgås-lära känna utan bara hälsa på stan-lära känna.
    Nu när ni har ngt gemensamt är det ju större chans att hon kommer ihåg hur hon klippt och hur du vill ha det dessutom.
    Håller med de andra att de vore annorlunda om hon kom till ditt jobb
    "I don't necessarily agree with everything I say." -Marshall McLuhan
  8. 4
    Jag skulle gå tillbaka, om klippningen var bra.
    Det är väl ett bra sätt att lära känna någon. Och då menar jag inte umgås-lära känna utan bara hälsa på stan-lära känna.
    Nu när ni har ngt gemensamt är det ju större chans att hon kommer ihåg hur hon klippt och hur du vill ha det dessutom.
    Håller med de andra att de vore annorlunda om hon kom till ditt jobb
  9. Nettikan är inte uppkopplad
    När jag läste så undrade jag faktiskt vad det är som gör att du tycker att du inte kan gå kvar hos henne? Men sen förstod jag att det var för att hi har barn i samma klass. Skulle inte röra mig i ryggen om frissan var bra. W's tränare tex. är vår tandläkare... Fast det känner du ju bäst själv
  10. 5
    När jag läste så undrade jag faktiskt vad det är som gör att du tycker att du inte kan gå kvar hos henne? Men sen förstod jag att det var för att hi har barn i samma klass. Skulle inte röra mig i ryggen om frissan var bra. W's tränare tex. är vår tandläkare... Fast det känner du ju bäst själv
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar