Fina bosniska namn
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Feb 2013
    #1

    Fina bosniska namn

    Skulle behöva förslag på fina bosniska namn som är lätta att uttala även i Sverige.
  2. 1
    Fina bosniska namn Skulle behöva förslag på fina bosniska namn som är lätta att uttala även i Sverige.
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Hej! Jag kan ju ingenting om bosniska namn, och det närmaste jag hittade på behindthename var serbiska namn. Vet inte om det duger. I alla fall fastnade jag i den listan för några pojknamn:
    Ilija, Saša, Nikola, Mile och Luka. Tycker alla de är mjuka och fina och lär fungera på svenska.

    Några flicknamn jag gillade: Blanka, Dunja, Mila, Milena, Mirna och Nikolina.

    Har som sagt ingen aning om hur frekvent de här används i Bosnien eller så, men tycker de var fina i alla fall
  4. 2
    Hej! Jag kan ju ingenting om bosniska namn, och det närmaste jag hittade på behindthename var serbiska namn. Vet inte om det duger. I alla fall fastnade jag i den listan för några pojknamn:
    Ilija, Saša, Nikola, Mile och Luka. Tycker alla de är mjuka och fina och lär fungera på svenska.

    Några flicknamn jag gillade: Blanka, Dunja, Mila, Milena, Mirna och Nikolina.

    Har som sagt ingen aning om hur frekvent de här används i Bosnien eller så, men tycker de var fina i alla fall
  5. Medlem sedan
    Feb 2013
    #3
    Vet inte heller om de används även i Bosnien annars är det lite känsligt då barnets farfar dödades av Serber i kriget.

    Om inte så tycker jag att Saša och Luka var jättefina men det sistnämnda går nog bort eftersom jag har ett syskonbarn som heter Lucas, det blir lite för likt.

    Tack så jättemycket för förslagen! 😊
  6. 3
    Vet inte heller om de används även i Bosnien annars är det lite känsligt då barnets farfar dödades av Serber i kriget.

    Om inte så tycker jag att Saša och Luka var jättefina men det sistnämnda går nog bort eftersom jag har ett syskonbarn som heter Lucas, det blir lite för likt.

    Tack så jättemycket för förslagen! 😊
  7. Medlem sedan
    Mar 2013
    #4
    Minja
    Ophelia
  8. 4
    Minja
  9. Medlem sedan
    Feb 2013
    #5
    Vi har precis fått veta att vi väntar en dotter
    Storasyster heter Sheila så vad passar?
  10. 5
    Vi har precis fått veta att vi väntar en dotter
    Storasyster heter Sheila så vad passar?
  11. Medlem sedan
    Jun 2010
    #6
    Kan som sagt ingenting om bosniska namn, men googlade lite och hitta en del flicknamn som jag gillade:
    Adela
    Amila
    Amira
    Dina
    Dita
    Eldina
    Elma
    Emila
    Emira
    Jasmina
    Melvina
    Merima
    Milla
    Nadja
    Samira
    Senija
    Tamara
    Valentina
    Vanja
    Uma
    Melina

    Annars tipsar jag om denna lista:
    http://www.behindthename.com/top/lists/bh/2010
  12. 6
    Kan som sagt ingenting om bosniska namn, men googlade lite och hitta en del flicknamn som jag gillade:
    Adela
    Amila
    Amira
    Dina
    Dita
    Eldina
    Elma
    Emila
    Emira
    Jasmina
    Melvina
    Merima
    Milla
    Nadja
    Samira
    Senija
    Tamara
    Valentina
    Vanja
    Uma
    Melina

    Annars tipsar jag om denna lista:
    http://www.behindthename.com/top/lists/bh/2010
  13. Medlem sedan
    Feb 2013
    #7
    Tack så jättemycket för förslagen!
  14. 7
    Tack så jättemycket för förslagen!
  15. Medlem sedan
    Feb 2013
    #8
    Nu har vi nog bestämt oss, det blev inget bosniskt namn utan har fastnat för Chanel. Det är fint som det är men vilka mellannamn skulle passa? vill helst ha dem efter tilltalsnamnet. Gillar Leah och Jasmina som är bosniska, men tar gärna emot förslag.
  16. 8
    Nu har vi nog bestämt oss, det blev inget bosniskt namn utan har fastnat för Chanel. Det är fint som det är men vilka mellannamn skulle passa? vill helst ha dem efter tilltalsnamnet. Gillar Leah och Jasmina som är bosniska, men tar gärna emot förslag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar