Försäkringskassan
_1307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2012
    #1

    Försäkringskassan

    Ja vad ska man säga.. Skickade in ansökan om graviditetspenning i slutet av mars och det ska ta max 30 dagar men inget besked än. Försöker då ringa idag men efter mycket knappande så får jag besked att de är överbelastade och samtalet bara bryts. Suck blir så less vill veta nu så att jag kan planera hur jag ska göra!
  2. 1
    Försäkringskassan Ja vad ska man säga.. Skickade in ansökan om graviditetspenning i slutet av mars och det ska ta max 30 dagar men inget besked än. Försöker då ringa idag men efter mycket knappande så får jag besked att de är överbelastade och samtalet bara bryts. Suck blir så less vill veta nu så att jag kan planera hur jag ska göra!
  3. Medlem sedan
    Jul 2012
    #2
    Usch, jag måste komplettera massor för att jag inte förstått hur man ska fylla i allting. Tänk om det var lite enklare att förstå och fylla i allt!? Men då skulle väl dom inte ha något jobb.
  4. 2
    Usch, jag måste komplettera massor för att jag inte förstått hur man ska fylla i allting. Tänk om det var lite enklare att förstå och fylla i allt!? Men då skulle väl dom inte ha något jobb.
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3
    Bara att fortsätta ringa! du vet att det är till den delen som har hand om föräldraledigt som du ska ringa till så att du kommer rätt! Men till mig sa dom att dom ligger efter fick mitt svar två dar efter 30 dagar men då ringde jag å påpeka ett par dagar innan tiden skulle gå ut! Som sagt bara att ringa å jaga dom! Synd att man måste komplettera!
    Jag frågade flera innan jag postade mina papper så jag var nästan hundra att det var rätt ifyllt. som tur var har min chef fyllt i ett par sådana tidigare! Å jag skrev på allt jag kunde. Sen så skickade jag även med ett extra läkarintyg så dom ringde å undrade över det!! Bättre förmycket än för lite var min filosofi!!
    Men vem har sagt att det ska vara lätt!
  6. 3
    Bara att fortsätta ringa! du vet att det är till den delen som har hand om föräldraledigt som du ska ringa till så att du kommer rätt! Men till mig sa dom att dom ligger efter fick mitt svar två dar efter 30 dagar men då ringde jag å påpeka ett par dagar innan tiden skulle gå ut! Som sagt bara att ringa å jaga dom! Synd att man måste komplettera!
    Jag frågade flera innan jag postade mina papper så jag var nästan hundra att det var rätt ifyllt. som tur var har min chef fyllt i ett par sådana tidigare! Å jag skrev på allt jag kunde. Sen så skickade jag även med ett extra läkarintyg så dom ringde å undrade över det!! Bättre förmycket än för lite var min filosofi!!
    Men vem har sagt att det ska vara lätt!
  7. Medlem sedan
    Jul 2012
    #4
    Jag behövde inte komplettera med något nu ändå, dom hade krånglat till det för sig själva och för mig så egentligen behövdes inte någon komplettering.
  8. 4
    Jag behövde inte komplettera med något nu ändå, dom hade krånglat till det för sig själva och för mig så egentligen behövdes inte någon komplettering.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar