Kan jag vara gravid?
Gravidsnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2012
    #1

    Kan jag vara gravid?

    Hej, har lite funderingar och skulle behöva lite råd av er som är mer erfarna.

    Saken är den att jag känner mig gravid, har massor av tecken, bl a illamående, beröringsöm och svullen mage, kramper i magen, trött som fan, superluktsinne, ont i ryggen och ovanligt lynnig.

    I fredags (5e juli) gjorde jag ett gravtest som var negativt, hade bara mens i 1 dag (20e juni) och då blödde jag så mycket och hade sån mensvärk att jag tvingades gå hem från jobbet. Brukar vanligtvis blöda 2-3 dagar, och mensvärken brukar jag bota med en Ipren första dagen så är den borta resten av den mensen.

    Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, vad tycker ni?
  2. 1
    Kan jag vara gravid? Hej, har lite funderingar och skulle behöva lite råd av er som är mer erfarna.

    Saken är den att jag känner mig gravid, har massor av tecken, bl a illamående, beröringsöm och svullen mage, kramper i magen, trött som fan, superluktsinne, ont i ryggen och ovanligt lynnig.

    I fredags (5e juli) gjorde jag ett gravtest som var negativt, hade bara mens i 1 dag (20e juni) och då blödde jag så mycket och hade sån mensvärk att jag tvingades gå hem från jobbet. Brukar vanligtvis blöda 2-3 dagar, och mensvärken brukar jag bota med en Ipren första dagen så är den borta resten av den mensen.

    Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, vad tycker ni?
  3. Medlem sedan
    Dec 2011
    #2
    Hej! Det kan ju vara så att du upplevt ett mkt tidigt missfall. Vänta några dagar och ta testet på nytt, om det fortsätter vara negativt och mensen uteblir kan du ta kontakt med barnmorskan och be om hjälp. Kram!
  4. 2
    Hej! Det kan ju vara så att du upplevt ett mkt tidigt missfall. Vänta några dagar och ta testet på nytt, om det fortsätter vara negativt och mensen uteblir kan du ta kontakt med barnmorskan och be om hjälp. Kram!
  5. Medlem sedan
    Apr 2012
    #3
    Finns det nåt annat sätt att veta än att testa igen? Kan ju inte återanvända samma test och är pank flera veckor till
  6. 3
    Finns det nåt annat sätt att veta än att testa igen? Kan ju inte återanvända samma test och är pank flera veckor till
  7. Anonym
    #4
    Hur gick det? Var du gravid?
  8. 4
    Hur gick det? Var du gravid?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar