Naturlig förklaring till benvärk, barn ?
Barnsjukdomar
  1. Mkt orolig mamma
    #1

    Naturlig förklaring till benvärk, barn ?

    (även inne på Diskutera diagnoser)

    Min 8-åring klagar över ont i benet. Hon säger att det är "annat ont än växtvärk" och att det sitter inuti vaden på ena benet när hon beskriver det. När jag googlat på nätet är det enda som ploppar upp "leukemi", "cancer" !! Nu är jag naturligtvis livrädd att det är det som drabbat henne. Hon är pigg i övrigt, och verkar frisk förutom benvärken då.


    Jag drar mig för att gå till vc eftersom jag inte vill göra henne orolig. Men det är klart, går det inte över snart så måste jag ju. Det jag undrar nu är om det kan finnas andra orsaker till benvärk hos barn?
    Tacksamför svar, hälsar orolig mamma
  2. 1
    Naturlig förklaring till benvärk, barn ? (även inne på Diskutera diagnoser)

    Min 8-åring klagar över ont i benet. Hon säger att det är "annat ont än växtvärk" och att det sitter inuti vaden på ena benet när hon beskriver det. När jag googlat på nätet är det enda som ploppar upp "leukemi", "cancer" !! Nu är jag naturligtvis livrädd att det är det som drabbat henne. Hon är pigg i övrigt, och verkar frisk förutom benvärken då.


    Jag drar mig för att gå till vc eftersom jag inte vill göra henne orolig. Men det är klart, går det inte över snart så måste jag ju. Det jag undrar nu är om det kan finnas andra orsaker till benvärk hos barn?
    Tacksamför svar, hälsar orolig mamma
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    #2
    Det är garanterat växtvärk. När barnen växer explosionsartat så gör det ont precis överallt. har själv en 9-åring som klagar över detta. Han har ont överallt utan någon yttre förklaring, och han är inte sjuk enligt doktorn så......håll ut så länge inga andra symptom finns.
  4. 2
    Det är garanterat växtvärk. När barnen växer explosionsartat så gör det ont precis överallt. har själv en 9-åring som klagar över detta. Han har ont överallt utan någon yttre förklaring, och han är inte sjuk enligt doktorn så......håll ut så länge inga andra symptom finns.
  5. Anonym
    #3
    Har läst att de är vanligt att växtvärk sitter i vaden och att de inte är på samma ställe jämt. Och är du orolig ändå så tycker ja du ska gå till VC för hennes och även din skull.
  6. 3
    Har läst att de är vanligt att växtvärk sitter i vaden och att de inte är på samma ställe jämt. Och är du orolig ändå så tycker ja du ska gå till VC för hennes och även din skull.
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Vad har ditt barn för skor? Platt sula?
    hört fler barn som har moderna skor med "platt sula" som får ont i benen.
    Annars låter de som växtvärk.
  8. 4
    Vad har ditt barn för skor? Platt sula?
    hört fler barn som har moderna skor med "platt sula" som får ont i benen.
    Annars låter de som växtvärk.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar