Rosa på pojkar/män
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    Rosa på pojkar/män

    Gammalt ämne, men det kom upp på jobbet idag. Om det är en generationsfråga med att ha t.ex en rosa tröja/skjorta. De med män över 50 sa att deras män aldrig skulle sätta på sig något rosa, medans de under tyckte det var ok. Min pojke har alltid haft rosa, för han passar i färgen och gillar den (är 12). Hans pappa passar också bra i färgen och har många rosa tröjor och finare skjortor. Har aldrig direkt funderar innan på det.
    Har era pojkar/män/män här på aff rosa?
  2. 1
    Rosa på pojkar/män Gammalt ämne, men det kom upp på jobbet idag. Om det är en generationsfråga med att ha t.ex en rosa tröja/skjorta. De med män över 50 sa att deras män aldrig skulle sätta på sig något rosa, medans de under tyckte det var ok. Min pojke har alltid haft rosa, för han passar i färgen och gillar den (är 12). Hans pappa passar också bra i färgen och har många rosa tröjor och finare skjortor. Har aldrig direkt funderar innan på det.
    Har era pojkar/män/män här på aff rosa?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Nej, varken maken eller sonen.

    Maken är lite feg när det gäller färger i största allmänhet, men just rosa är väl inte heller den färg som klär honom bäst, så om jag lägger mig i så är det för en annan färg än just rosa.
  4. 2
    Nej, varken maken eller sonen.

    Maken är lite feg när det gäller färger i största allmänhet, men just rosa är väl inte heller den färg som klär honom bäst, så om jag lägger mig i så är det för en annan färg än just rosa.
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Män brukar behöva en plånbok över en viss tjocklek för att kunna bära rosa skjortor.
  6. 3
    Män brukar behöva en plånbok över en viss tjocklek för att kunna bära rosa skjortor.
  7. Medlem sedan
    Apr 2013
    #4
    Ok...? Utveckla gärna.
  8. 4
    Ok...? Utveckla gärna.
  9. Medlem sedan
    Nov 2011
    #5
    Maken bär inte rosa men det handlar mycket om att han inte gillar färg. På skjortor är det svårt att få honom att bära annat än vit och svart. Tror dessutom det skulle skära sig mot hans oranga skägg
  10. 5
    Maken bär inte rosa men det handlar mycket om att han inte gillar färg. På skjortor är det svårt att få honom att bära annat än vit och svart. Tror dessutom det skulle skära sig mot hans oranga skägg
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6
    Sonen ja, maken nej. Sonen är tolv och har haft lite rosa på sig genom åren har inget rosa plagg just nu. Maken klär sig helst i mörka färger så då går rosa bort.
  12. 6
    Sonen ja, maken nej. Sonen är tolv och har haft lite rosa på sig genom åren har inget rosa plagg just nu. Maken klär sig helst i mörka färger så då går rosa bort.
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7

    Sonen har och han gillar det

    Mannen klär inte rosa annars hade han inte haft problem med det
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  14. 7
    Sonen har och han gillar det Mannen klär inte rosa annars hade han inte haft problem med det
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Inte jag

    Jag har å andra sidan inte särskilt många andra färger heller. Vit eller blårandig skjorta och marinblå byxor är vad jag trivs med. Varför skulle jag då skaffa andra färger?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Inte jag Jag har å andra sidan inte särskilt många andra färger heller. Vit eller blårandig skjorta och marinblå byxor är vad jag trivs med. Varför skulle jag då skaffa andra färger?
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    Min nuvarande har inte rosa, han gillar det inte helt enkelt. Eller så kanske inte rätt plagg kommit upp på tapeten än.

    Exmaken hade ett par rosa skjortor som han gillade men inget mer.

    Sonen som är 8 har nåt rosa linne/t-shirt och rosa skjortor men skulle aldrig vilja ha rosa handskar t ex.
  18. 9
    Min nuvarande har inte rosa, han gillar det inte helt enkelt. Eller så kanske inte rätt plagg kommit upp på tapeten än.

    Exmaken hade ett par rosa skjortor som han gillade men inget mer.

    Sonen som är 8 har nåt rosa linne/t-shirt och rosa skjortor men skulle aldrig vilja ha rosa handskar t ex.
  19. Medlem sedan
    Aug 2010
    #10
    Min pappa älskar rosa skjortor och har även nån rosa kavaj. Varför? Jo, för att det hade ju Elvis och då är det snyggt
  20. 10
    Min pappa älskar rosa skjortor och har även nån rosa kavaj. Varför? Jo, för att det hade ju Elvis och då är det snyggt
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Nej jag bär inte rosa inte min son heller. Vet inte varför men trivs inte i allt för mycket färger.

    Dock, som Haqvin skriver, det är relativt vanligt förekommande med rosa skjorta inom herrmode, det lite exklusivare herrmodet.
    Tittar vi t.ex. åt England, är det vanligt med en rosa skjorta till mörkblåkostym och slips. Rätt klassiskt egentligen.
  22. 11
    Nej jag bär inte rosa inte min son heller. Vet inte varför men trivs inte i allt för mycket färger.

    Dock, som Haqvin skriver, det är relativt vanligt förekommande med rosa skjorta inom herrmode, det lite exklusivare herrmodet.
    Tittar vi t.ex. åt England, är det vanligt med en rosa skjorta till mörkblåkostym och slips. Rätt klassiskt egentligen.
  23. Gretah
    #12
    Min man passar inte i rosa, däremot passar han i rött Sonen skulle passa i rosa men han gillar ju bara svart.
    Min pappa som blir 70 har haft några rosa skjortor och han passar i färgen.
  24. 12
    Min man passar inte i rosa, däremot passar han i rött Sonen skulle passa i rosa men han gillar ju bara svart.
    Min pappa som blir 70 har haft några rosa skjortor och han passar i färgen.
  25. Medlem sedan
    Feb 1999
    #13
    Ena sonen har rosa converse och gärna tillsammans med lila byxor och en gul tröja. Andra sonen är mycket mindre färggrann, där är det mest grått och svart.
    Maken (50+) har en rosa t-shirt ibland.
  26. 13
    Ena sonen har rosa converse och gärna tillsammans med lila byxor och en gul tröja. Andra sonen är mycket mindre färggrann, där är det mest grått och svart.
    Maken (50+) har en rosa t-shirt ibland.
  27. Salander
    #14
    En av tre söner har rosa och på honom passar den ljusa färgen då han är en liten blondin. De andra (inkl make) är mörkare i sig själva och då blir det inte så snyggt.
    Jag tycker rosa är helt avdramatiserat numera.
  28. 14
    En av tre söner har rosa och på honom passar den ljusa färgen då han är en liten blondin. De andra (inkl make) är mörkare i sig själva och då blir det inte så snyggt.
    Jag tycker rosa är helt avdramatiserat numera.
  29. Medlem sedan
    Sep 2003
    #15
    Ja, min man har några rosa skjortor och tröjor och han passar bra i färgen.
    Min far, som är 76 år, har en starkt rosa tenniströja som han använder ganska ofta. Han hade nog aldrig köpt en själv men han fick den i present av sina barnbarn som sa att han passar i den färgen och därför gillar han den. (Ja, de lindar honom runt sina lillfingrar men de har rätt i att han passar i rosa)

    Min systerson som är 17 år har ganska ofta rosa kläder, han gillar färgen och har alltid gjort.
  30. 15
    Ja, min man har några rosa skjortor och tröjor och han passar bra i färgen.
    Min far, som är 76 år, har en starkt rosa tenniströja som han använder ganska ofta. Han hade nog aldrig köpt en själv men han fick den i present av sina barnbarn som sa att han passar i den färgen och därför gillar han den. (Ja, de lindar honom runt sina lillfingrar men de har rätt i att han passar i rosa)

    Min systerson som är 17 år har ganska ofta rosa kläder, han gillar färgen och har alltid gjort.
  31. Medlem sedan
    Nov 1999
    #16
    Min son gillar rosa och särskilt hans sommargarderob tenderar att ha rosa inslag. Rosa tenniströjor, skjortor med rosa ränder/rutor osv. Ungefär samma med maken.

    Nere i södra Europa är ju rosa skjorta en helt normal företeelse i affärslivet, så där höjs ju inte ett ögonbryn.
  32. 16
    Min son gillar rosa och särskilt hans sommargarderob tenderar att ha rosa inslag. Rosa tenniströjor, skjortor med rosa ränder/rutor osv. Ungefär samma med maken.

    Nere i södra Europa är ju rosa skjorta en helt normal företeelse i affärslivet, så där höjs ju inte ett ögonbryn.
  33. Medlem sedan
    Mar 2000
    #17
    Japp, här har såväl make som söner rosa ibland. Det är jättefint på dem och de gillar färgen.

    Både min pappa och min morfar har/hade rosa skjortor ibland. Så jag vet inte om det är en generationsfråga egentligen.
    lyrasmamma.wordpress.com
  34. 17
    Japp, här har såväl make som söner rosa ibland. Det är jättefint på dem och de gillar färgen.

    Både min pappa och min morfar har/hade rosa skjortor ibland. Så jag vet inte om det är en generationsfråga egentligen.
  35. Medlem sedan
    May 2005
    #18
    Ja, Erik har rosa. Inte T, alltså han har vit tisha eller svart tisha. Och shorts, detta är sant, alltid shorts eller mjukis.
    Jag har mest träningskläder så jag ska absolut inte böla över det.
  36. 18
    Ja, Erik har rosa. Inte T, alltså han har vit tisha eller svart tisha. Och shorts, detta är sant, alltid shorts eller mjukis.
    Jag har mest träningskläder så jag ska absolut inte böla över det.
  37. Medlem sedan
    Apr 2013
    #19

    Tack alla för svar :) imt

    X
  38. 19
    Tack alla för svar :) imt X
  39. Medlem sedan
    Aug 2003
    #20

    Pojkar ja

    Sönerna har eller har haft rosa. Det går lite i vågor om de tycker om det.

    Min man tror jag inte äger något rosa, det är verkligen inte hans färg heller. Däremot äger han mycket lila och det gillar vi alla, även sönerna.

    Rosa på män tycker jag nog att jag ser i rätt många åldrar, men oftast då som skjortor. Inte så mycket t-shirts.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  40. 20
    Pojkar ja Sönerna har eller har haft rosa. Det går lite i vågor om de tycker om det.

    Min man tror jag inte äger något rosa, det är verkligen inte hans färg heller. Däremot äger han mycket lila och det gillar vi alla, även sönerna.

    Rosa på män tycker jag nog att jag ser i rätt många åldrar, men oftast då som skjortor. Inte så mycket t-shirts.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar