Tyck till om dessa flicknamn!
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Feb 2016
    #1

    Tyck till om dessa flicknamn!

    Vad får ni för associationer till dessa flicknamn? Vill ha ett klassiskt namn som gärna får klinga svenskt och vara någorlunda tidlöst.
    Vilket hade ni valt och varför?

    Agnes
    Anna
    Astrid
    Ingrid
    Lovisa
    Märta
  2. 1
    Tyck till om dessa flicknamn! Vad får ni för associationer till dessa flicknamn? Vill ha ett klassiskt namn som gärna får klinga svenskt och vara någorlunda tidlöst.
    Vilket hade ni valt och varför?

    Agnes
    Anna
    Astrid
    Ingrid
    Lovisa
    Märta
  3. Medlem sedan
    Oct 2010
    #2
    Astrid eller Agnes <3
  4. 2
    Astrid eller Agnes <3
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Jag gillar flera av förslagen! Egentligen är de enda jag inte gillar Astrid och Lovisa, utan att jag riktigt kan förklara varför mer än att de inte faller mig i smaken.

    Ingrid tycker jag är fint men jag hade inte valt det framför de andra.

    Agnes och Märta är väldigt fina namn. Jag skulle nog valt Agnes eftersom det får mig att associera så positivt.

    Anna gillar jag också mycket och jag har dålig koll på exakt hur vanligt det är idag bland små barn. Det kan ju kanske kännas lite tråkigt men jag kan tycka om att det är så tidlöst. En Anna-Märta kanske?
  6. 3
    Jag gillar flera av förslagen! Egentligen är de enda jag inte gillar Astrid och Lovisa, utan att jag riktigt kan förklara varför mer än att de inte faller mig i smaken.

    Ingrid tycker jag är fint men jag hade inte valt det framför de andra.

    Agnes och Märta är väldigt fina namn. Jag skulle nog valt Agnes eftersom det får mig att associera så positivt.

    Anna gillar jag också mycket och jag har dålig koll på exakt hur vanligt det är idag bland små barn. Det kan ju kanske kännas lite tråkigt men jag kan tycka om att det är så tidlöst. En Anna-Märta kanske?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar