Tyck till on namn
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Jun 2010
    #1

    Tyck till on namn

    Hej, vad tycker ni om dessa namn?

    Ett killnamn som jag har fastnat för just nu är Theodor, tycker det är ett fint namn som passar både stora som små.
    Men tjejnamn har jag flera som jag tycker är okej, men inget som jag fastnat för, och bara älskat på en gång... så vad tycker ni om dessa namn?

    Thilde
    Charlotte
    Vilma
    Alvine
    Molly
    Celina

    Och kom gärna med andra förslag, både killnamn och tjejnamn, så jag kan få lite tips och inspiration... ska gärna funka med engelskt uttal också.
  2. 1
    Tyck till on namn Hej, vad tycker ni om dessa namn?

    Ett killnamn som jag har fastnat för just nu är Theodor, tycker det är ett fint namn som passar både stora som små.
    Men tjejnamn har jag flera som jag tycker är okej, men inget som jag fastnat för, och bara älskat på en gång... så vad tycker ni om dessa namn?

    Thilde
    Charlotte
    Vilma
    Alvine
    Molly
    Celina

    Och kom gärna med andra förslag, både killnamn och tjejnamn, så jag kan få lite tips och inspiration... ska gärna funka med engelskt uttal också.
  3. Medlem sedan
    Dec 2009
    #2
    Thilde är fint
    Charlotte kan bli lotta Vilma är fint men väldigt vanligt Alving fint men gillar alvina bättre. Molly tycker jag är ett hundnamn Celina fint men där gillar jag Celine bättre
  4. 2
    Thilde är fint
    Charlotte kan bli lotta Vilma är fint men väldigt vanligt Alving fint men gillar alvina bättre. Molly tycker jag är ett hundnamn Celina fint men där gillar jag Celine bättre
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Thilde tycker jag är supertråkigt, dessutom var det extremt vanligt en övergång - det behöver man ju förvisso inte bry sig om ifall man verkligen gillar ett namn, men jag tycker det känns lite fantasilöst.

    Charlotte tycker jag är jättevackert, särskilt med engelsk uttal!

    Vilma - tja, vackert ljudmässigt men lite trist.

    Alvine är fint också!

    Molly - lite barnsligt.

    Celina - gillar också Celine bättre men tycker det är rätt fint ändå!
  6. 3
    Thilde tycker jag är supertråkigt, dessutom var det extremt vanligt en övergång - det behöver man ju förvisso inte bry sig om ifall man verkligen gillar ett namn, men jag tycker det känns lite fantasilöst.

    Charlotte tycker jag är jättevackert, särskilt med engelsk uttal!

    Vilma - tja, vackert ljudmässigt men lite trist.

    Alvine är fint också!

    Molly - lite barnsligt.

    Celina - gillar också Celine bättre men tycker det är rätt fint ändå!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar