Någon som har en iPhone7?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #1

    Någon som har en iPhone7?

    Har den radio? Om den har det, hur har man löst frågan med att ha en antenn, iom att de har plockat bort 3,5 mm uttaget? Jag lyssnar gärna på radio via telefonen om jag är ute och går.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 1
    Någon som har en iPhone7? Har den radio? Om den har det, hur har man löst frågan med att ha en antenn, iom att de har plockat bort 3,5 mm uttaget? Jag lyssnar gärna på radio via telefonen om jag är ute och går.
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Antenn?
  4. 2
    Antenn?
  5. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #3

    Hörlurssladden alltså

    Den fungerar normalt sett som radioantenn när man har hörlurar med sladd. Det har ju inte iPhone7 så jag undrar om de därmed har sett till att det inte går att lyssna på radio med en sådan eller om de har löst det på något annat sätt, t.ex. med en inbyggd antenn (vilket jag föreställer mig måste vara svårt, FM-bandet har en sådan våglängd att det kräver en rätt lång antenn - men kanske inte omöjligt)

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  6. 3
    Hörlurssladden alltså Den fungerar normalt sett som radioantenn när man har hörlurar med sladd. Det har ju inte iPhone7 så jag undrar om de därmed har sett till att det inte går att lyssna på radio med en sådan eller om de har löst det på något annat sätt, t.ex. med en inbyggd antenn (vilket jag föreställer mig måste vara svårt, FM-bandet har en sådan våglängd att det kräver en rätt lång antenn - men kanske inte omöjligt)
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Hmm - dottern fick en i julklapp. Det är ju hörlur i "ladduttaget" och så följer det ju med en adapter som gör att man kan använda andra än originallurar - kan den funka tro?
  8. 4
    Hmm - dottern fick en i julklapp. Det är ju hörlur i "ladduttaget" och så följer det ju med en adapter som gör att man kan använda andra än originallurar - kan den funka tro?
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Nu har jag bara en 5 SE, men jag skulle tro att de flesta använder SR:s app och lyssnar den vägen.
  10. 5
    Nu har jag bara en 5 SE, men jag skulle tro att de flesta använder SR:s app och lyssnar den vägen.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    Det är nog meningen att du ska streama internetradio i stället ;-) För inte vill du använda adaptern för att plugga in hörlurar med sladd i alla fall. Ja det är väl vad Apple har kommit fram till i alla fall.

    Jag har som rätt många andra satsat på mer prisvärd modell av iPhone i stället (SE).
  12. 6
    Det är nog meningen att du ska streama internetradio i stället ;-) För inte vill du använda adaptern för att plugga in hörlurar med sladd i alla fall. Ja det är väl vad Apple har kommit fram till i alla fall.

    Jag har som rätt många andra satsat på mer prisvärd modell av iPhone i stället (SE).
  13. Medlem sedan
    Jun 2002
    #7
    Har en IPhone7+, lyssnar på radio via Internet, t ex via Sveriges Radios app. Eftersom jag lyssnar via internet behövs ingen särskild rundradioantenn till mobilen. Det finns även andra appar för radio internationellt, t ex Tune In Radio (gratis) där man kan lyssna på radiostationer från över hela världen, det är lite kul - kan rekommenderas!
  14. 7
    Har en IPhone7+, lyssnar på radio via Internet, t ex via Sveriges Radios app. Eftersom jag lyssnar via internet behövs ingen särskild rundradioantenn till mobilen. Det finns även andra appar för radio internationellt, t ex Tune In Radio (gratis) där man kan lyssna på radiostationer från över hela världen, det är lite kul - kan rekommenderas!
  15. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #8

    Så iPhone kräver datatrafik

    För all del, det fungerar ju säkert om man har ett abonnemang som tillåter väldigt mycket datatrafik. En antenn kräver ingen datatrafik alls. OK, det var det jag undrade: iPhone har i princip dödat sin radio och förvandlat den till en app för streamad data.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  16. 8
    Så iPhone kräver datatrafik För all del, det fungerar ju säkert om man har ett abonnemang som tillåter väldigt mycket datatrafik. En antenn kräver ingen datatrafik alls. OK, det var det jag undrade: iPhone har i princip dödat sin radio och förvandlat den till en app för streamad data.
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Lyssnar genom appen, som jag antar iPhonen är tänkt att användas.
  18. 9
    Lyssnar genom appen, som jag antar iPhonen är tänkt att användas.
  19. Medlem sedan
    Nov 2015
    #10
    Radiolyssnande drar ganska lite datatrafik. Lyssnar regelbundet och var i början säker på att det skulle sluka all kapacitet men det var inte så.
  20. 10
    Radiolyssnande drar ganska lite datatrafik. Lyssnar regelbundet och var i början säker på att det skulle sluka all kapacitet men det var inte så.
  21. Medlem sedan
    May 2004
    #11

    Finns väl knappt några...

    sådana telefoner kvar längre, allt streamar man numera, i alla fall när det gäller smartphones.
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  22. 11
    Finns väl knappt några... sådana telefoner kvar längre, allt streamar man numera, i alla fall när det gäller smartphones.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar