Går det få svar på fundering mer?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2015
    #1

    Går det få svar på fundering mer?

    Min fundering är iaf sådan som följer.

    Ha tagit med en sextonåring på 1,5 vecka genom europa. Tack vare det fick vi med vår son, som annars vägrade åka utan sin flickvän. Hon har betalat för sig själv såklart. Nu när vi kommer hem i övermorgon så orkar vi inte köra hem henne och alla hennes grejor. Så hennes föräldrar för komma och hämta allt. De jobbar, så de får väl lösa det sen på kvällen.
  2. 1
    Går det få svar på fundering mer? Min fundering är iaf sådan som följer.

    Ha tagit med en sextonåring på 1,5 vecka genom europa. Tack vare det fick vi med vår son, som annars vägrade åka utan sin flickvän. Hon har betalat för sig själv såklart. Nu när vi kommer hem i övermorgon så orkar vi inte köra hem henne och alla hennes grejor. Så hennes föräldrar för komma och hämta allt. De jobbar, så de får väl lösa det sen på kvällen.
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Inte säker på att jag förstår

    Om hon har en massa packning så att hon måste ha skjuts hem så är det väl rimligt att hon får bli hämtad av sina föräldrar? Jag antar att det inte handlar om några större avstånd.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Inte säker på att jag förstår Om hon har en massa packning så att hon måste ha skjuts hem så är det väl rimligt att hon får bli hämtad av sina föräldrar? Jag antar att det inte handlar om några större avstånd.
  5. Medlem sedan
    Oct 2015
    #3
    Ja, det är det som är frågan. Det handlar inte om några större avstånd.

    Vad är det rimliga? Det är såklart ingen stor fråga alls.

    Jag kan tycka att om någon varit på tur med mitt barn så får de lämna tillbaka honom där de hämtade honom, dvs hemma.

    OBS! Det är en frågeställning som dykt upp i min bekantskapskrets. Gäller alltså inte mig men jag tog vår familjebildning som exempel. Vi har åkt ensamma med husvagn i Sverige helt utan barn i två år nu.
  6. 3
    Ja, det är det som är frågan. Det handlar inte om några större avstånd.

    Vad är det rimliga? Det är såklart ingen stor fråga alls.

    Jag kan tycka att om någon varit på tur med mitt barn så får de lämna tillbaka honom där de hämtade honom, dvs hemma.

    OBS! Det är en frågeställning som dykt upp i min bekantskapskrets. Gäller alltså inte mig men jag tog vår familjebildning som exempel. Vi har åkt ensamma med husvagn i Sverige helt utan barn i två år nu.
  7. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #4

    Håller inte med

    "Jag kan tycka att om någon varit på tur med mitt barn så får de lämna tillbaka honom där de hämtade honom, dvs hemma."

    Om någon har tagit någon annans barn med på en resa så tycker jag att det minsta man kan begära är att föräldrarna hämtar upp barnet, när det inte handlar om några väldigt stora avstånd. Litet kan man gott bjuda till.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  8. 4
    Håller inte med "Jag kan tycka att om någon varit på tur med mitt barn så får de lämna tillbaka honom där de hämtade honom, dvs hemma."

    Om någon har tagit någon annans barn med på en resa så tycker jag att det minsta man kan begära är att föräldrarna hämtar upp barnet, när det inte handlar om några väldigt stora avstånd. Litet kan man gott bjuda till.
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    Om min 16-åring varit ute och åkt med en väns familj så skulle jag mer än gärna hämta henne när dom kom hem. Inget konstigt i min mening.
  10. 5
    Om min 16-åring varit ute och åkt med en väns familj så skulle jag mer än gärna hämta henne när dom kom hem. Inget konstigt i min mening.
  11. Medlem sedan
    Mar 2017
    #6
    Fast om det inte ens är din familj det handlar om, så förstår jag inte varför en sådan bagatell blir så viktig för dig att du måste fråga på ett forum? För att gå till saken, så kan man göra olika såklart, p.g.a. olika faktorer. Jag fattar inte vad det är som är så stort och tungt, som sagt.
    It's what you know that sets you apart
  12. 6
    Fast om det inte ens är din familj det handlar om, så förstår jag inte varför en sådan bagatell blir så viktig för dig att du måste fråga på ett forum? För att gå till saken, så kan man göra olika såklart, p.g.a. olika faktorer. Jag fattar inte vad det är som är så stort och tungt, som sagt.
  13. Medlem sedan
    Oct 2015
    #7
    Ja, det funkar också tror jag. Eller, ja såklart det funkar!
  14. 7
    Ja, det funkar också tror jag. Eller, ja såklart det funkar!
  15. Medlem sedan
    Oct 2015
    #8
    Det är inte konstigt! Bara en fundering liksom.
  16. 8
    Det är inte konstigt! Bara en fundering liksom.
  17. Medlem sedan
    Oct 2015
    #9
    Tycker du att det är för många inlägg här på sidan? Jag skrev en fundering. Tänkte den kunde tillföra sidan en TS....om den störde dig så kanske du kan starta andra viktigare trådar?
  18. 9
    Tycker du att det är för många inlägg här på sidan? Jag skrev en fundering. Tänkte den kunde tillföra sidan en TS....om den störde dig så kanske du kan starta andra viktigare trådar?
  19. Medlem sedan
    Nov 2008
    #10
    Du skriver frågan som i 'vi' och 'vår son', sedan plötsligt gäller det inte er. Utan någon helt random familj. Som undrar över en icke-fråga från början, då själva frågan uteblev. Man fattar att forumet dör ut. ��
  20. 10
    Du skriver frågan som i 'vi' och 'vår son', sedan plötsligt gäller det inte er. Utan någon helt random familj. Som undrar över en icke-fråga från början, då själva frågan uteblev. Man fattar att forumet dör ut. ��
  21. Medlem sedan
    Nov 2008
    #11
    Du skriver frågan som i 'vi' och 'vår son', sedan plötsligt gäller det inte er. Utan någon helt random familj. Som undrar över en icke-fråga från början, då själva frågan uteblev. Man fattar att forumet dör ut. 😂
  22. 11
    Du skriver frågan som i 'vi' och 'vår son', sedan plötsligt gäller det inte er. Utan någon helt random familj. Som undrar över en icke-fråga från början, då själva frågan uteblev. Man fattar att forumet dör ut. 😂
  23. Medlem sedan
    Jul 2014
    #12
    Jag hade kört hem barnet.
    Du skriver själv att det inte är någon längre sträcka.
    Jag hade orkat. Varför "orkar" inte den hypotetiska personen?
  24. 12
    Jag hade kört hem barnet.
    Du skriver själv att det inte är någon längre sträcka.
    Jag hade orkat. Varför "orkar" inte den hypotetiska personen?
  25. Medlem sedan
    Sep 2003
    #13
    Har man släpat med sig (motvilligt som det verkar?) en sextonåring får man väl hoppas att man haft en ordentlig dialog med dennes föräldrar innan och tillsammans kommit överens om hur man ska göra.

    Hade min 16-åring fått följa med någon annan på semester hade jag nog velat hämta hem henne så fort jag haft tillfälle och inte förväntat mig att hon skulle bli hemkörd men hade jag erbjudit att ta med någon annans barn på vår resa hade jag nog erbjudit att lämna av sagda barn hemma hos sig också om det behövdes.

    Varför göra allt så svårt istället för att bara prata med berörda?
  26. 13
    Har man släpat med sig (motvilligt som det verkar?) en sextonåring får man väl hoppas att man haft en ordentlig dialog med dennes föräldrar innan och tillsammans kommit överens om hur man ska göra.

    Hade min 16-åring fått följa med någon annan på semester hade jag nog velat hämta hem henne så fort jag haft tillfälle och inte förväntat mig att hon skulle bli hemkörd men hade jag erbjudit att ta med någon annans barn på vår resa hade jag nog erbjudit att lämna av sagda barn hemma hos sig också om det behövdes.

    Varför göra allt så svårt istället för att bara prata med berörda?
  27. Medlem sedan
    Oct 2015
    #14
    Det är ingen hypotetisk person....det är en fråga som dök upp i bekantskapskretsen och jag tänkte det var en sak att lyssna in hur andra resonerar. I bekantskapen hade alla olika tankar kring detta.

    Om du varit på husvagnssemester i flera veckor så vet du hur mkt det finns att ta reda på när man kommer hem. Tvätt i stora lass, allt i samma påsar. Packningen lite varstans. En enskild persons packning finns inte enkelt att tillgå utan stuvad i olika skåp utifrån användningsområde.

    Ska man lämna av en person måste den packningen ordnas innan man åker från sista campingen.

    Därav att man ej orkar....
  28. 14
    Det är ingen hypotetisk person....det är en fråga som dök upp i bekantskapskretsen och jag tänkte det var en sak att lyssna in hur andra resonerar. I bekantskapen hade alla olika tankar kring detta.

    Om du varit på husvagnssemester i flera veckor så vet du hur mkt det finns att ta reda på när man kommer hem. Tvätt i stora lass, allt i samma påsar. Packningen lite varstans. En enskild persons packning finns inte enkelt att tillgå utan stuvad i olika skåp utifrån användningsområde.

    Ska man lämna av en person måste den packningen ordnas innan man åker från sista campingen.

    Därav att man ej orkar....
  29. Medlem sedan
    Oct 2015
    #15
    Jag vet inte vad som sagts då jag ej är inblandad direkt. Det var mest principfrågan jag tänkte kunde vara intressant att höra hur andra också tyckte.

    Ungdomarna följde gärna med då de därmed fick vara tillsammans! <3

    Tack för din input. Jag tror jag hade tänkt som dig. Men, se mitt svar till MaWe ovan. Det är ju lite tjorvigt också.
  30. 15
    Jag vet inte vad som sagts då jag ej är inblandad direkt. Det var mest principfrågan jag tänkte kunde vara intressant att höra hur andra också tyckte.

    Ungdomarna följde gärna med då de därmed fick vara tillsammans! <3

    Tack för din input. Jag tror jag hade tänkt som dig. Men, se mitt svar till MaWe ovan. Det är ju lite tjorvigt också.
  31. Medlem sedan
    Jul 2014
    #16
    ... eller så tar man den lösningen du själv skriver: Packar personens grejer ytterst, kör hem människan och är tacksam och glad över att summan blev att ens barn ville vara med på semestern.
  32. 16
    ... eller så tar man den lösningen du själv skriver: Packar personens grejer ytterst, kör hem människan och är tacksam och glad över att summan blev att ens barn ville vara med på semestern.
  33. Medlem sedan
    Oct 2015
    #17


    Ja, de är också en parameter!
  34. 17


    Ja, de är också en parameter!
  35. Medlem sedan
    Nov 1999
    #18
    Det finns säkert olika lösningar i teorin, men i praktiken hade vi kört hem sextonåringen. Vi är den typen av föräldrar som ALLTID kör den där extra omvägen och det är liksom inget besvär. Varför ska någon annan rodda ut med bil för att hämta när vi redan är på vägarna?
  36. 18
    Det finns säkert olika lösningar i teorin, men i praktiken hade vi kört hem sextonåringen. Vi är den typen av föräldrar som ALLTID kör den där extra omvägen och det är liksom inget besvär. Varför ska någon annan rodda ut med bil för att hämta när vi redan är på vägarna?
  37. Medlem sedan
    Oct 2015
    #19
    Ja, sån är vi också. Har gjort så många gånger redan.

    Men funderar om det är dumt...typ+
  38. 19
    Ja, sån är vi också. Har gjort så många gånger redan.

    Men funderar om det är dumt...typ+
  39. Medlem sedan
    Nov 1999
    #20
    Sedan när är det dumt att vara omtänksam och generös?
  40. 20
    Sedan när är det dumt att vara omtänksam och generös?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar