gravid utan symtom
_0606 Junibarn
  1. Mira
    #1

    gravid utan symtom

    Hej!
    Jag börjar känna mig misstänksam mot den här, min graviditet. Går in i vecka 6 nu och har inte, varken nu eller tidigare, haft ett enda starkt graviditetssymtom. Förra graviditeten visste jag att jag var gravid långt innan jag testade positivt och symtomen bara avlöste varandra, foglossning, illamående och annat roligt.

    Kan det vara så att jag var extremt överkänslig sist jag var gravid? Att jag dessutom hade alldeles för mycket tid att fundera och känna efter? Jag själv tror nämligen att det kan ligga lite i det, inte i illamåendet kanske, men i alla de andra små problemen.

    Eller lurar jag mig själv när jag tror att jag kommer att må tipp topp hela den här graviditeten? Vecka 6, det är ju inte så mycket att komma med, illamåendet kanske hinner i kapp övermodiga mig. Nästa gång jag skriver kanske jag inte är så kaxig längre.

    Hur mår ni andra och ni som har flera barn, har era graviditeter liknat varandra?
  2. 1
    gravid utan symtom Hej!
    Jag börjar känna mig misstänksam mot den här, min graviditet. Går in i vecka 6 nu och har inte, varken nu eller tidigare, haft ett enda starkt graviditetssymtom. Förra graviditeten visste jag att jag var gravid långt innan jag testade positivt och symtomen bara avlöste varandra, foglossning, illamående och annat roligt.

    Kan det vara så att jag var extremt överkänslig sist jag var gravid? Att jag dessutom hade alldeles för mycket tid att fundera och känna efter? Jag själv tror nämligen att det kan ligga lite i det, inte i illamåendet kanske, men i alla de andra små problemen.

    Eller lurar jag mig själv när jag tror att jag kommer att må tipp topp hela den här graviditeten? Vecka 6, det är ju inte så mycket att komma med, illamåendet kanske hinner i kapp övermodiga mig. Nästa gång jag skriver kanske jag inte är så kaxig längre.

    Hur mår ni andra och ni som har flera barn, har era graviditeter liknat varandra?
  3. Mamma till 4 Bf-25/6
    #2

    Jovars

    Mår lite sådär är fruktansvärt trött skulle kunna stå och sova. Mina graviditeter har skilt sig. Senaste mådde jag extremt illa med de andra har jag bara mått illa i början och sedan bättre haft ont i ryggen de 2 senaste. Hoppas att det blir några syptom snart.

    *kram*
  4. 2
    Jovars Mår lite sådär är fruktansvärt trött skulle kunna stå och sova. Mina graviditeter har skilt sig. Senaste mådde jag extremt illa med de andra har jag bara mått illa i början och sedan bättre haft ont i ryggen de 2 senaste. Hoppas att det blir några syptom snart.

    *kram*
  5. stina & pyret bf 16/6
    #3

    Jag undrar också

    om jag sett fel på stickan eller...? Väntar nr 3 och det liknar hittills inte alls mina två tidigare graviditeter. DÅ har jag blivit illamående direkt, brösten har ömmat, jag har blivit grymt trött, känt av fogarna tidigt, sugen på satsumas och melon mm. Den här gången - ingenting... Jag kan känna ett svagt, svagt illamående någon gång per dag, men det är allt och jag skulle inte lägga märke till det om jag inte letade tecken. Jag har en egen teori och det är att kroppen kanske kan ha vant sig vid hormonerna eftersom jag födde barn för drygt ett år sen och slutade amma så sent som för 2,5 månader sen? Mina två andra graviditeter var det fyra år emellan. Jag tror också det ligger något i det du säger om att ha tid att känna efter och fundera.
  6. 3
    Jag undrar också om jag sett fel på stickan eller...? Väntar nr 3 och det liknar hittills inte alls mina två tidigare graviditeter. DÅ har jag blivit illamående direkt, brösten har ömmat, jag har blivit grymt trött, känt av fogarna tidigt, sugen på satsumas och melon mm. Den här gången - ingenting... Jag kan känna ett svagt, svagt illamående någon gång per dag, men det är allt och jag skulle inte lägga märke till det om jag inte letade tecken. Jag har en egen teori och det är att kroppen kanske kan ha vant sig vid hormonerna eftersom jag födde barn för drygt ett år sen och slutade amma så sent som för 2,5 månader sen? Mina två andra graviditeter var det fyra år emellan. Jag tror också det ligger något i det du säger om att ha tid att känna efter och fundera.
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4

    Inte jag heller...

    Jag är i vecka sex och det ända jag känner är att jag har ömma bröst,inget illa mående,men jag skulle va överlycklig i fall jag kunde få slippa det,för det kan väl knappast vara nåt man önskar sig.
  8. 4
    Inte jag heller... Jag är i vecka sex och det ända jag känner är att jag har ömma bröst,inget illa mående,men jag skulle va överlycklig i fall jag kunde få slippa det,för det kan väl knappast vara nåt man önskar sig.

Liknande trådar

  1. Gravid utan symtom
    By Ceer in forum _1206 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 18:12
  2. Fler nästan utan symtom?
    By 7-barnsfamilj in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 13:18
  3. Gravid symtom
    By Ozzy74 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 21:41
  4. Någon mer utan nämnvärda symtom
    By flor77 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 15:47
  5. Halsfluss utan symtom??
    By Tove in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar