Hur mycket kläder behöver en 11-mån?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Hur mycket kläder behöver en 11-mån?

    Hej är ny här på snacket! Jag har en son på 11 månader, idag var vi iväg till Öppna förskolan, han satt i vagnen när vi gick dit och sedan var vi inomhus. I vagnen hade jag lammfäll och vindskydd. Det var -2 när jag gick iväg hemifrån. Jag tog på honom mjukisbyxor, långärmad tröja, fleecefodrade överdragsbyxor, POPs 3i1-jacka, skintossor, vantar och mössa. Var det ok eller skulle han ha haft mer på sig? Han var lite kall om händerna när vi kom hem så imorgon blir det handskar iaf.

    Och en till fråga: Imorgon ska vi in till stan, kommer då mest att gå i affärer, räcker det med långkalsonger, fodrade jeans, tröja och 3i1-jackan? Kommer att ha lammfäll och filt i vagnen (och tossor, mössa och vantar..). Känns som att det blir för varmt med överdragsbyxor då.
  2. 1
    Hur mycket kläder behöver en 11-mån? Hej är ny här på snacket! Jag har en son på 11 månader, idag var vi iväg till Öppna förskolan, han satt i vagnen när vi gick dit och sedan var vi inomhus. I vagnen hade jag lammfäll och vindskydd. Det var -2 när jag gick iväg hemifrån. Jag tog på honom mjukisbyxor, långärmad tröja, fleecefodrade överdragsbyxor, POPs 3i1-jacka, skintossor, vantar och mössa. Var det ok eller skulle han ha haft mer på sig? Han var lite kall om händerna när vi kom hem så imorgon blir det handskar iaf.

    Och en till fråga: Imorgon ska vi in till stan, kommer då mest att gå i affärer, räcker det med långkalsonger, fodrade jeans, tröja och 3i1-jackan? Kommer att ha lammfäll och filt i vagnen (och tossor, mössa och vantar..). Känns som att det blir för varmt med överdragsbyxor då.
  3. Maja
    #2

    Räcker?

    Tycker det låter som mycket kläder! Både långkalsongen och fodrade jeans?? Plus lamfäll och filt i vagnen? Och ni kommer mest gå i affärer?

    Då skulle jag bara klä på ett enda lager byxor, en tröja, sen jacka och så varm filt + vindskydd alt. åkpåse i vagnen! Mössa och vantar förstås, som man plockar av inne i affärerna.
  4. 2
    Räcker? Tycker det låter som mycket kläder! Både långkalsongen och fodrade jeans?? Plus lamfäll och filt i vagnen? Och ni kommer mest gå i affärer?

    Då skulle jag bara klä på ett enda lager byxor, en tröja, sen jacka och så varm filt + vindskydd alt. åkpåse i vagnen! Mössa och vantar förstås, som man plockar av inne i affärerna.
  5. Medlem sedan
    Apr 2003
    #3

    Ja, du har nog rätt!

    När jag tänker efter så låter det mycket med både långkalsonger och fodrade jeans =) Tycker att det är svårt att veta hur man ska klä honom nu när det börjar bli kallare.
  6. 3
    Ja, du har nog rätt! När jag tänker efter så låter det mycket med både långkalsonger och fodrade jeans =) Tycker att det är svårt att veta hur man ska klä honom nu när det börjar bli kallare.
  7. Maja
    #4

    Det ger sig. =)

    Men bara för att han är liten behöver han inte direkt mer kläder än du själv. Och fodrade jeans + långkalsonger har du säkert inte ens på vintern?

    Vagnen blir ju oftast som en liten värmeficka. Om den inte är jätteoskyddad och det blåser mycket ute.
  8. 4
    Det ger sig. =) Men bara för att han är liten behöver han inte direkt mer kläder än du själv. Och fodrade jeans + långkalsonger har du säkert inte ens på vintern?

    Vagnen blir ju oftast som en liten värmeficka. Om den inte är jätteoskyddad och det blåser mycket ute.
  9. Jessika
    #5

    Jag föredrar...

    att ha ganska lite/tunna \"innekläder\" och sedan varmare ytter lager på så små barn.
    I morgon skulle jag haft jeansen, kortärmad body, collegetröja, vinterjacka, tjock mössa & vantar och tossor. Om jag inte hade åkpåse skulle jag se till att det blir \"tätt\" runt kroppen, tex genom att lägga filten utbredd under honom innan jag viker över flera lager. Vindskydd på vagnen om det finns, kanske?

    Annars gillar jag ordentliga overaller, som man tar av helt, men det funkar ju barra om ni skall vara i ett enda köpcentra hela tiden.
  10. 5
    Jag föredrar... att ha ganska lite/tunna \"innekläder\" och sedan varmare ytter lager på så små barn.
    I morgon skulle jag haft jeansen, kortärmad body, collegetröja, vinterjacka, tjock mössa & vantar och tossor. Om jag inte hade åkpåse skulle jag se till att det blir \"tätt\" runt kroppen, tex genom att lägga filten utbredd under honom innan jag viker över flera lager. Vindskydd på vagnen om det finns, kanske?

    Annars gillar jag ordentliga overaller, som man tar av helt, men det funkar ju barra om ni skall vara i ett enda köpcentra hela tiden.

Liknande trådar

  1. Hur mycket kläder behöver man?
    By annchen in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 12:33
  2. hur mycket kläder
    By <3bebis<3 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 11:22
  3. Hur mycket kläder behöver man:
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 09:31
  4. Hur mycket kläder behöver man?
    By Mamma med två in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 19:36
  5. Hur mycket kläder behöver en 3 åring
    By En som tröttnat på alla klädhögar in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar