Snor, snor, host och förkylning...
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Snor, snor, host och förkylning...

    Hej!

    Jahapp, detta är 4:e gången av 9 vi missar på babysimmet. Idag skulle det vara fotografering också men Hugo har ju inte ens dykt än eftersom han bara varit förkyld hela tiden.

    Kan vi inte ha fika över internet nästa gång? Vi kan väl sitta med varsin kaffe och muffin och prata? Vi kan ju ändå aldrig komma när det är fika, Hugo har varit snuvig typ jämt!

    Hur länge kan en bebis vara snuvig? Det var bättre tills igår men sen blev det en till vakna-en-gång-i-timmen-natt och imorse var det fullt av hosta och snor igen. Suck.
  2. 1
    Snor, snor, host och förkylning... Hej!

    Jahapp, detta är 4:e gången av 9 vi missar på babysimmet. Idag skulle det vara fotografering också men Hugo har ju inte ens dykt än eftersom han bara varit förkyld hela tiden.

    Kan vi inte ha fika över internet nästa gång? Vi kan väl sitta med varsin kaffe och muffin och prata? Vi kan ju ändå aldrig komma när det är fika, Hugo har varit snuvig typ jämt!

    Hur länge kan en bebis vara snuvig? Det var bättre tills igår men sen blev det en till vakna-en-gång-i-timmen-natt och imorse var det fullt av hosta och snor igen. Suck.
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2

    Usch!

    Han har ju varit förkyld jättelänge nu ju! Jag tycker det är jobbigt och Axel har bara varit snorig sen i söndags... Lite snor är väl ok, då kan man ju säkert träffa andra men är det mycket och tjockt och så kanske det smittar lite mer.

    Hoppas verkligen ni kan vara med på nästa fika!

    Krya på Hugo nu!
  4. 2
    Usch! Han har ju varit förkyld jättelänge nu ju! Jag tycker det är jobbigt och Axel har bara varit snorig sen i söndags... Lite snor är väl ok, då kan man ju säkert träffa andra men är det mycket och tjockt och så kanske det smittar lite mer.

    Hoppas verkligen ni kan vara med på nästa fika!

    Krya på Hugo nu!
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    blä

    Här är det också en del snor och lite hosta, men hon sover relativt bra på nätterna ändå. Det krävs en del nappistoppning och vatten, men det hjälper helt klart att ha höjt ena änden på sängen. BItar i maten får det knappt finnas nu, utan jag får köra lite med stavmixer eller mosa med gaffel.
    Jag har ingen aning om hur länge en baby kan vara snuvig men jag hoppas att Hugo blir bra snart!
    Vi har ingen fotografering på babysimmmet denna termin, men nästa kanske det blev. Å andra sidan har det varit en man med stort skägg som fotograferat storebror innan och han har varit livrädd för honom = inga kort i alla fall :-(
  6. 3
    blä Här är det också en del snor och lite hosta, men hon sover relativt bra på nätterna ändå. Det krävs en del nappistoppning och vatten, men det hjälper helt klart att ha höjt ena änden på sängen. BItar i maten får det knappt finnas nu, utan jag får köra lite med stavmixer eller mosa med gaffel.
    Jag har ingen aning om hur länge en baby kan vara snuvig men jag hoppas att Hugo blir bra snart!
    Vi har ingen fotografering på babysimmmet denna termin, men nästa kanske det blev. Å andra sidan har det varit en man med stort skägg som fotograferat storebror innan och han har varit livrädd för honom = inga kort i alla fall :-(
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4

    stackars er :(

    sååå jobbigt när dom e sjuka o det verkar som det aaaldrig ska gå över!
    hoppas så att ni snart är friska igen, vi vill juh leka med er :)
    fika över internet har vi gjort på en annan ankomstgrupp som jag är med i o det är roligt, även om det är skojigare att ses irl!
    kramar från oss
  8. 4
    stackars er :( sååå jobbigt när dom e sjuka o det verkar som det aaaldrig ska gå över!
    hoppas så att ni snart är friska igen, vi vill juh leka med er :)
    fika över internet har vi gjort på en annan ankomstgrupp som jag är med i o det är roligt, även om det är skojigare att ses irl!
    kramar från oss
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5

    Lääänge...

    kan de vara snoriga. Men lite (eller mycket för den delen) snor är väl inget hinder från att fika IRL så länge Hugo mår bra för övrigt? Förkylning smittar ju värst när den precis bryter ut. Annars får ni sitta i lägenheten till han tar studenten.

    Vad gäller babysimmet så är det väl inte hela världen om han inte dyker. Det viktigaste är ju att bada och ha mysigt ihop. Och även vad gäller badet så är väl inte lite (mycket) snor nåt hinder så länge han mår bra.

    Hoppas han piggar på sig nu!

    *kram*
  10. 5
    Lääänge... kan de vara snoriga. Men lite (eller mycket för den delen) snor är väl inget hinder från att fika IRL så länge Hugo mår bra för övrigt? Förkylning smittar ju värst när den precis bryter ut. Annars får ni sitta i lägenheten till han tar studenten.

    Vad gäller babysimmet så är det väl inte hela världen om han inte dyker. Det viktigaste är ju att bada och ha mysigt ihop. Och även vad gäller badet så är väl inte lite (mycket) snor nåt hinder så länge han mår bra.

    Hoppas han piggar på sig nu!

    *kram*
  11. Anonym
    #6

    Bläää vad tråkigt med snor

    Fika via nätet är bra, har vi nåt chatrum att vara i?*s* Jag brukar telefonfika med mina vänner ibland, det går nästan lika bra som att ses på riktigt=)
    Men vi hoppas ju att ni kryar på er så vi får träffa er snart=)
    kram
  12. 6
    Bläää vad tråkigt med snor Fika via nätet är bra, har vi nåt chatrum att vara i?*s* Jag brukar telefonfika med mina vänner ibland, det går nästan lika bra som att ses på riktigt=)
    Men vi hoppas ju att ni kryar på er så vi får träffa er snart=)
    kram

Liknande trådar

  1. Casa de snor och host
    By Isa Sve in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-08, 11:22
  2. Snörvel, snor och host! :(
    By Lia75 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 20:47
  3. Snor, host, flämt
    By Tiger_Lux in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 13:07
  4. snor host...
    By Sissi82 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 14:35
  5. Snor snor och så liter mera snor
    By Eowyn in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 11:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar