Fler intressanta länkar
Småbarn
  1. MmedN
    #1

    Fler intressanta länkar

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=102716

    http://www.svd.se/dynamiskt/ledare/did_10254133.asp
  2. 1
    Fler intressanta länkar http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=102716

    http://www.svd.se/dynamiskt/ledare/did_10254133.asp
  3. MmedN
    #2

    Tillägg; Speciellt dedikerade till Groen och ella6

    ...som i tidigare inlägg kallade mig för lögnare.
  4. 2
    Tillägg; Speciellt dedikerade till Groen och ella6 ...som i tidigare inlägg kallade mig för lögnare.
  5. ella64
    #3

    kan du peka ut i

    vilket inlägg jag kallat dig lögnare?
  6. 3
    kan du peka ut i vilket inlägg jag kallat dig lögnare?
  7. MmedN
    #4

    Visst, så här skrev du längre ner om...

    ...om olika larmrapporter och forskningsresultat som jag hade tagit del av.

    \"Men om du nu så många så borde du kunna peka på _någon_? De kommer ju var och varannan dag skriver du!

    Vilka är dessa ALLA som du sen pratar om och som har den inställing som du påskiner att dessa ALLA har?\"


  8. 4
    Visst, så här skrev du längre ner om... ...om olika larmrapporter och forskningsresultat som jag hade tagit del av.

    \"Men om du nu så många så borde du kunna peka på _någon_? De kommer ju var och varannan dag skriver du!

    Vilka är dessa ALLA som du sen pratar om och som har den inställing som du påskiner att dessa ALLA har?\"


  9. ella64
    #5

    fast betyder det ?

    att jag skriver att du är en lögnare? det är din alldeles egna tolkning!!
    Varför inte bara peka ut de undersökningnar som kommer var och varannan dag och som du hänvisar till?
  10. 5
    fast betyder det ? att jag skriver att du är en lögnare? det är din alldeles egna tolkning!!
    Varför inte bara peka ut de undersökningnar som kommer var och varannan dag och som du hänvisar till?
  11. Erindriel
    #6

    Här är ett par till!

    http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,707837,00.html

    http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,702033,00.html
  12. 6
    Här är ett par till! http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,707837,00.html

    http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,702033,00.html
  13. Erindriel
    #7

    Vill också påpeka...

    ...att den största forskning som någonsin gjort inom området och tog över sju år, inte kan räknas till kategorin \"som kommer var och varannan dag\". *ler*
  14. 7
    Vill också påpeka... ...att den största forskning som någonsin gjort inom området och tog över sju år, inte kan räknas till kategorin \"som kommer var och varannan dag\". *ler*
  15. MmedN
    #8

    ella64, det är ju det jag gör..

    ...men i mina tidigare inlägg ville jag inte skriva dig på näsan genom att komma med länkar till höger och vänster. Jag trodde att man kunde debattera utan att kasta \"bevis\" i ansiktet på varandra.
  16. 8
    ella64, det är ju det jag gör.. ...men i mina tidigare inlägg ville jag inte skriva dig på näsan genom att komma med länkar till höger och vänster. Jag trodde att man kunde debattera utan att kasta \"bevis\" i ansiktet på varandra.
  17. Mamma
    #9

    Eller den här..

    ... http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,628615,00.html

    OBS! Detta är en artikel som \"bevisar\" motsatsen till tidigare artiklar i den här tråden. Det finns alltså studier som bevisar motsatsen också.
  18. 9
    Eller den här.. ... http://www.aftonbladet.se/vss/foraldrar/story/0,2789,628615,00.html

    OBS! Detta är en artikel som \"bevisar\" motsatsen till tidigare artiklar i den här tråden. Det finns alltså studier som bevisar motsatsen också.
  19. MmedN
    #10

    Om du hade läst mina tidigare inlägg...

    ...hade du sett att jag hela tiden har sagt att det finns studier som \"bevisar\" saken i olika riktningar. Men sen var det några som absolut ville att jag skulle göra skäl för mina vetevskapliga teorier kring ämnet, och då drog jag fram dessa länkar som \"bevis\".
  20. 10
    Om du hade läst mina tidigare inlägg... ...hade du sett att jag hela tiden har sagt att det finns studier som \"bevisar\" saken i olika riktningar. Men sen var det några som absolut ville att jag skulle göra skäl för mina vetevskapliga teorier kring ämnet, och då drog jag fram dessa länkar som \"bevis\".
  21. MmedN
    #11

    Förresten...

    ..så ser de flesta här inte Aftonbladet som någon seriös källa. Bara så du vet.
  22. 11
    Förresten... ..så ser de flesta här inte Aftonbladet som någon seriös källa. Bara så du vet.
  23. ella64
    #12

    skriva mig på näsan?

    om jag skulle påstå att det kommer undersökningar var och varannan dag skulle jag hänsvisa till åtminstone några. Debattera kan man visst göra, de egna åsikterna, men om du påstår att det kommer så många undersökningar och jag inte läst särskilt många så vill jag gärna veta vilka det är för at tkunan läsa dem (som jämvikt till den litteratur jag själv läser ich som säger lite annat)

    Så länka gärna på, men du måste inse att jag inte är intresserad av länkar til aftonbladet utan länkar till undersökningar och forskning.
  24. 12
    skriva mig på näsan? om jag skulle påstå att det kommer undersökningar var och varannan dag skulle jag hänsvisa till åtminstone några. Debattera kan man visst göra, de egna åsikterna, men om du påstår att det kommer så många undersökningar och jag inte läst särskilt många så vill jag gärna veta vilka det är för at tkunan läsa dem (som jämvikt till den litteratur jag själv läser ich som säger lite annat)

    Så länka gärna på, men du måste inse att jag inte är intresserad av länkar til aftonbladet utan länkar till undersökningar och forskning.
  25. MmedN
    #13

    Men..

    ..jag har precis skrivit att jag inte heller tycker att Aftonbladet är någon bra källa, och om du hade tittat närmare hade du sett att mina länkar inte är till denna tidning. Ena länken är exempelvis en mycket intressant artikel om en läkare på Astrid Lindgrens barnsjukhus, som har enligt mig väldigt sunda åsikter.
  26. 13
    Men.. ..jag har precis skrivit att jag inte heller tycker att Aftonbladet är någon bra källa, och om du hade tittat närmare hade du sett att mina länkar inte är till denna tidning. Ena länken är exempelvis en mycket intressant artikel om en läkare på Astrid Lindgrens barnsjukhus, som har enligt mig väldigt sunda åsikter.
  27. ella64
    #14

    dn och svenska dagbladet?

    vad är skillnaden?
  28. 14
    dn och svenska dagbladet? vad är skillnaden?
  29. MmedN
    #15

    Tycker att skillnaden är

    ...stor mellan en kvällsblaska som Aftonbladet och DN och framförallt Svd. Men det är min åsikt.
  30. 15
    Tycker att skillnaden är ...stor mellan en kvällsblaska som Aftonbladet och DN och framförallt Svd. Men det är min åsikt.
  31. Ulrikah
    #16

    Skillneden är liten

    eftersom de inte anger vilka källor de använt sig av.

    Hade man fått se en referenslista så hade man själv kunnat luska fram materialet lättare.
  32. 16
    Skillneden är liten eftersom de inte anger vilka källor de använt sig av.

    Hade man fått se en referenslista så hade man själv kunnat luska fram materialet lättare.
  33. MmedN
    #17

    Men vad menar du?

    I fallet med länken till artikeln i Svd är det ju en intervju med en läkare på Astrid Lindgren, vilken annan källa än honom själv behöver du då? Och min erfarenhet i allmänhet är att seriösa tidningar visst anger källa, annars minskar trovärdigheten.
  34. 17
    Men vad menar du? I fallet med länken till artikeln i Svd är det ju en intervju med en läkare på Astrid Lindgren, vilken annan källa än honom själv behöver du då? Och min erfarenhet i allmänhet är att seriösa tidningar visst anger källa, annars minskar trovärdigheten.
  35. Ulrikah
    #18

    Att intervjua en person

    blir rätt fånigt om man kallar det för en studie?

    Ett exempel: Han säger. \"Resultat inom ny forskning antyder dessutom att infektionsbarnen kan få men som följer dem upp i vuxen ålder.\" Vilken forskning då?

    \"Ett annat problem med dagis är att en ganska stor minoritet av barnen lider av ständiga infektioner. Att detta kan verka hämmande på utvecklingen är givet - det är bättre att leka än att ligga till sängs.\"

    En stor minorietet?? Ehhh.... Självklart är det bättre att leka än att ligga ttill sängs?! :0)


    \"I USA rekommenderar man att barn under två år inte ska se på tv överhuvudtaget\", berättar Lagercrantz.\"
    Vem säger det och vad har det med hemmabarn respektive dagisbarn att göra?
  36. 18
    Att intervjua en person blir rätt fånigt om man kallar det för en studie?

    Ett exempel: Han säger. \"Resultat inom ny forskning antyder dessutom att infektionsbarnen kan få men som följer dem upp i vuxen ålder.\" Vilken forskning då?

    \"Ett annat problem med dagis är att en ganska stor minoritet av barnen lider av ständiga infektioner. Att detta kan verka hämmande på utvecklingen är givet - det är bättre att leka än att ligga till sängs.\"

    En stor minorietet?? Ehhh.... Självklart är det bättre att leka än att ligga ttill sängs?! :0)


    \"I USA rekommenderar man att barn under två år inte ska se på tv överhuvudtaget\", berättar Lagercrantz.\"
    Vem säger det och vad har det med hemmabarn respektive dagisbarn att göra?
  37. Ulrikah
    #19

    Skall vara svar till MmedN om \"vad menar du nu\"

    vet inte varför det hamnade här
  38. 19
    Skall vara svar till MmedN om \"vad menar du nu\" vet inte varför det hamnade här
  39. MmedN
    #20

    Tycker inte att det är fånigt

    ...eftersom intervjuoffret är överläkare inom barnmedicin. Men du kanske inte litar på en sådan persons omdöme, det är ditt problem.

    Sen tycker jag att det är lite fånigt att dra ut små citat ur de bägge artiklarna och ifrågasätta dem på det sätt som du gör. Jag tror att det har framgått för samtliga på denna sida att du är emot allt vad dagismotstånd heter rent generellt.

    Och din sista kommentar angående Lagercrantz åsikt om tv-tittande är helt taget ur sitt kontext, ingen har väl sagt att just denna kommentar SKULLE ha med dagisbarn resp hemmabarn att göra?! Ska du citera och kommentera så gör det rätt åtminstone.

    Men kom gärna med egna länkar som vi andra kan ta del av för att bli lite klokare.
  40. 20
    Tycker inte att det är fånigt ...eftersom intervjuoffret är överläkare inom barnmedicin. Men du kanske inte litar på en sådan persons omdöme, det är ditt problem.

    Sen tycker jag att det är lite fånigt att dra ut små citat ur de bägge artiklarna och ifrågasätta dem på det sätt som du gör. Jag tror att det har framgått för samtliga på denna sida att du är emot allt vad dagismotstånd heter rent generellt.

    Och din sista kommentar angående Lagercrantz åsikt om tv-tittande är helt taget ur sitt kontext, ingen har väl sagt att just denna kommentar SKULLE ha med dagisbarn resp hemmabarn att göra?! Ska du citera och kommentera så gör det rätt åtminstone.

    Men kom gärna med egna länkar som vi andra kan ta del av för att bli lite klokare.
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fler intressanta inspel (DN)
    By Sportbil in forum Politik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 17:53
  2. Intressanta länkar som jag ramlade på
    By vajl in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 11:44
  3. Fler intressanta inlägg:
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 21:21
  4. Intressanta länkar
    By Cami+Alicia+BF3/1 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 22:20
  5. Fler länkar
    By familjsen in forum Sex & erotik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 21:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar