Fler intressanta länkar - Sidan 2
Småbarn
  1. Ulrikah
    #21

    Nej!

    De som hängt med här ett tag VET att det finns mycket jag tycker kan förbättras inom barnomsorgen. De Vet att jag är kritisk till vissa delar av barnomsorgen.

    men det betyder INTE att jag är för ett vårdnadsbidrag som ett alternativ, Finns så många andra som är mycket, mycket bättre.

    och näe. jag litar inte på en åperson bara för han kan tittulera sig som läkare nej.

    Det är Du som säger det finns så mycket forskning som presenteras var och varannan dag. Så det borde väl då vara ebnkelt att visa på denna forskning? Det har du ju inte gjort hittils.

    Jag skulle ju lika gärna kunna länka till en intervju med en förskolelärare om jag hade som är positiv för hon har väl mer erfarenhet av förskolan än en läkare exempelvis i så fall?

    Jag har inte påstått mig ha aktuell forskning men det har du. Där är skillnaden.
  2. 21
    Nej! De som hängt med här ett tag VET att det finns mycket jag tycker kan förbättras inom barnomsorgen. De Vet att jag är kritisk till vissa delar av barnomsorgen.

    men det betyder INTE att jag är för ett vårdnadsbidrag som ett alternativ, Finns så många andra som är mycket, mycket bättre.

    och näe. jag litar inte på en åperson bara för han kan tittulera sig som läkare nej.

    Det är Du som säger det finns så mycket forskning som presenteras var och varannan dag. Så det borde väl då vara ebnkelt att visa på denna forskning? Det har du ju inte gjort hittils.

    Jag skulle ju lika gärna kunna länka till en intervju med en förskolelärare om jag hade som är positiv för hon har väl mer erfarenhet av förskolan än en läkare exempelvis i så fall?

    Jag har inte påstått mig ha aktuell forskning men det har du. Där är skillnaden.
  3. Erindriel
    #22

    Dessutom ska jag tillägga...

    ....eftersom det verkar finnas en bland många härskande princip att förkasta ALLT Aftonblandet tar upp - att dessa två artiklar jag hänvisade till måhända finns i denna tveksamt seriösa blaska MEN de är VERKLIGA studier det handlar om och den ena är den största som någonsion gjorts i ämnet - den är gjort av seriösa forskare och professorer i London och bl.a. Penelope Leach. Lite svårt att bara bortse från den p.g.a. att Aftonbladet tog upp den eller hur? :)

    Även det som först står i en \"blaska\" bör väl källgranskas eller? :)
  4. 22
    Dessutom ska jag tillägga... ....eftersom det verkar finnas en bland många härskande princip att förkasta ALLT Aftonblandet tar upp - att dessa två artiklar jag hänvisade till måhända finns i denna tveksamt seriösa blaska MEN de är VERKLIGA studier det handlar om och den ena är den största som någonsion gjorts i ämnet - den är gjort av seriösa forskare och professorer i London och bl.a. Penelope Leach. Lite svårt att bara bortse från den p.g.a. att Aftonbladet tog upp den eller hur? :)

    Även det som först står i en \"blaska\" bör väl källgranskas eller? :)
  5. MmedN
    #23

    ??

    Men min ambition har aldrig varit att försöka övertyga just DIG om något. Du får ha precis vilken uppfattning du vill om saken, och om mig och min oseriositet.

    Jag presenterade bara några enligt mig intressanta länkar för de som vill läsa.
  6. 23
    ?? Men min ambition har aldrig varit att försöka övertyga just DIG om något. Du får ha precis vilken uppfattning du vill om saken, och om mig och min oseriositet.

    Jag presenterade bara några enligt mig intressanta länkar för de som vill läsa.
  7. Ulrikah
    #24

    Länka till forskningsrapporten istället

    så vi kan läsa den eller skriv i vilken vetenskaplig tidning den publicetrasts.

    Att en tidning väljer ut vissa delar ur en rapport säger inte ett dyft mer än att jag väljer ut några citat från en artikel i SVD som låter konstiga.

    De väljer precis ut som jag vissa stycken som är intressanta för deras del.
  8. 24
    Länka till forskningsrapporten istället så vi kan läsa den eller skriv i vilken vetenskaplig tidning den publicetrasts.

    Att en tidning väljer ut vissa delar ur en rapport säger inte ett dyft mer än att jag väljer ut några citat från en artikel i SVD som låter konstiga.

    De väljer precis ut som jag vissa stycken som är intressanta för deras del.
  9. Erindriel
    #25

    Men...

    ...forskningen som sådan kommer ju från någonstans även om Aftonbladet råker ta upp den! jag kan inte för mitt liv förstå en källgranskning som bara sker åt ett håll - för att avfärda forskning, och inte ens läses för att den står i fel tidning???

    Om Aftonbladet skriver om Orkanen Wilma så betyder det ju inte att denna orkan inte är trovärdig eller finns, eller hur? :)
  10. 25
    Men... ...forskningen som sådan kommer ju från någonstans även om Aftonbladet råker ta upp den! jag kan inte för mitt liv förstå en källgranskning som bara sker åt ett håll - för att avfärda forskning, och inte ens läses för att den står i fel tidning???

    Om Aftonbladet skriver om Orkanen Wilma så betyder det ju inte att denna orkan inte är trovärdig eller finns, eller hur? :)
  11. Ulrikah
    #26

    Ja och det är helt okej

    men tidigare sa du något helt annat. Det kom fram forskning var och varannan dag. Någon bad dig att eftersom det var så vanligt med denna forskning att du kunde visa upp den.

    Det du kommer med är aftonbladet och DN som i sin tur själva valt ut de delar som de víll publicera.

    För min del behöver du inte bevisa någonting men då bör du enligt mig inte heller påstå att denna typ av studie kommer fram var och varannan dag som styrker din teori.

  12. 26
    Ja och det är helt okej men tidigare sa du något helt annat. Det kom fram forskning var och varannan dag. Någon bad dig att eftersom det var så vanligt med denna forskning att du kunde visa upp den.

    Det du kommer med är aftonbladet och DN som i sin tur själva valt ut de delar som de víll publicera.

    För min del behöver du inte bevisa någonting men då bör du enligt mig inte heller påstå att denna typ av studie kommer fram var och varannan dag som styrker din teori.

  13. MmedN
    #27

    Det som står i AB..

    ...kan visst läsas, om än med mer kritiska ögon. Jag föredrar och litar mer på andra tidningars omdöme.
  14. 27
    Det som står i AB.. ...kan visst läsas, om än med mer kritiska ögon. Jag föredrar och litar mer på andra tidningars omdöme.
  15. Erindriel
    #28

    Jag har läst...

    ...rapporten - den är rätt lång och på engelska och på fackspråk. Tycker att de som känner att de blir intresserade kan läsa detta själva - artikeln speglar bra innehållet i forskningen och på ett sätt alla kan ta till sig. Se, t.o.m. en så blind höna som Aftonblandet kan hitta ett guldkorn! :)
  16. 28
    Jag har läst... ...rapporten - den är rätt lång och på engelska och på fackspråk. Tycker att de som känner att de blir intresserade kan läsa detta själva - artikeln speglar bra innehållet i forskningen och på ett sätt alla kan ta till sig. Se, t.o.m. en så blind höna som Aftonblandet kan hitta ett guldkorn! :)
  17. Erindriel
    #29

    Och jag föredrar att...

    ..hitta TIPS på forskning på alla håll för att sedan at del av rapporterna i de fall jag känner mig intresserad! *ler*
  18. 29
    Och jag föredrar att... ..hitta TIPS på forskning på alla håll för att sedan at del av rapporterna i de fall jag känner mig intresserad! *ler*
  19. Erindriel
    #30

    Men snälla Ulrikah...

    ....kom med NÅGOT själv istället för att bara ifrågasätta alla meningsmotståndares trovärdighet - det börjar lukta amerikansk film-advokat om din retorik också...*suck*
  20. 30
    Men snälla Ulrikah... ....kom med NÅGOT själv istället för att bara ifrågasätta alla meningsmotståndares trovärdighet - det börjar lukta amerikansk film-advokat om din retorik också...*suck*
  21. MmedN
    #31

    Men det är DIN åsikt.

    För mig och säkerligen några andra här, ÄR Lagercrantz artikel exempelvis ett bra \"bevis\" för forskning som visar på att barn under två inte hör hemma på dagis. Han har bedrivit studier (forskning?) som har lett fram till hans åsikter i frågan, eller hur? Samma sak skulle du kunnna hävda om du visade upp en artikel om en förskolelärare som bedrivit studier om barns välmående på dagis, till exempel. Det skulle för övrigt vara intressant att läsa om det fanns en sådan.

    Säkerligen är det så att du och jag ser OLIKA på det Lagercrantz och många andra skriver, eftersom du är för- och jag emot barn under tre år på dagis.

  22. 31
    Men det är DIN åsikt. För mig och säkerligen några andra här, ÄR Lagercrantz artikel exempelvis ett bra \"bevis\" för forskning som visar på att barn under två inte hör hemma på dagis. Han har bedrivit studier (forskning?) som har lett fram till hans åsikter i frågan, eller hur? Samma sak skulle du kunnna hävda om du visade upp en artikel om en förskolelärare som bedrivit studier om barns välmående på dagis, till exempel. Det skulle för övrigt vara intressant att läsa om det fanns en sådan.

    Säkerligen är det så att du och jag ser OLIKA på det Lagercrantz och många andra skriver, eftersom du är för- och jag emot barn under tre år på dagis.

  23. Ulrikah
    #32

    Återigen

    JAG har inte påstått mig ha aktuell forskning men det har MmedN.

    Du klagar och klagar på oss som svarar dig. Klimatet är för hårt, vi ifrågasätter andra, du suckar och så vidare.

    Om det nu är så hemskt och vi är så otroligt dåliga på att debbatera så....du har två val. Fortsätt eller avstå.
  24. 32
    Återigen JAG har inte påstått mig ha aktuell forskning men det har MmedN.

    Du klagar och klagar på oss som svarar dig. Klimatet är för hårt, vi ifrågasätter andra, du suckar och så vidare.

    Om det nu är så hemskt och vi är så otroligt dåliga på att debbatera så....du har två val. Fortsätt eller avstå.
  25. Ulrikah
    #33

    Jag har inte fått

    läsa alla hans studier! vart kan jag hitta dem?

    Dessutom behöver barn under två inte vara på förskolan om nu föräldrarna inte vill. Kan man leva på ett vårdnadsbidrag på 4000 så kan man göra det från dag ett när barnet föds och då kan de flesta dra ut på sin föräldraledighet.

    Saken är den att alla kan INte leva på 4000/månaden från dag ett men de kan i så fall heller inte klara sig på ett vårdnadsbidrag. Alltså gynnar detta vårdnadsbidrag bara vissa familjer. Skall motivet vara för BARNENS skull så måste bidraget vara så högt att alla kan vara hemma med sina barn om de vill.
  26. 33
    Jag har inte fått läsa alla hans studier! vart kan jag hitta dem?

    Dessutom behöver barn under två inte vara på förskolan om nu föräldrarna inte vill. Kan man leva på ett vårdnadsbidrag på 4000 så kan man göra det från dag ett när barnet föds och då kan de flesta dra ut på sin föräldraledighet.

    Saken är den att alla kan INte leva på 4000/månaden från dag ett men de kan i så fall heller inte klara sig på ett vårdnadsbidrag. Alltså gynnar detta vårdnadsbidrag bara vissa familjer. Skall motivet vara för BARNENS skull så måste bidraget vara så högt att alla kan vara hemma med sina barn om de vill.
  27. MmedN
    #34

    Slutkommentar till Ulrikah,

    Du som INTE har påstått dig ha (aktuell?) forskning eller nåt annat än för övrigt än DINA högst personliga åsikter om PRECIS ALLT här inne, du kan väl låta bli då att läsa mina länkar om de inte framstår som tillräckligt vetenskapliga för dig.
  28. 34
    Slutkommentar till Ulrikah, Du som INTE har påstått dig ha (aktuell?) forskning eller nåt annat än för övrigt än DINA högst personliga åsikter om PRECIS ALLT här inne, du kan väl låta bli då att läsa mina länkar om de inte framstår som tillräckligt vetenskapliga för dig.
  29. Ulrikah
    #35

    De är INTE vetenskapliga

    helt enkelt.
  30. 35
    De är INTE vetenskapliga helt enkelt.
  31. MmedN
    #36

    Men jag försår inte dig...

    På vilket sätt har jag någonsin hävdat att Lagercrantz artikel har något som helst med ett införande av vårdnadsbidrag att göra? Varken jag eller han (i sin artikel) har kommenterat detta över huvud taget.

    För övrigt så ger jag upp att diskutera med dig, du är bara ute efter att provocera och inte ett dugg intressrad av vad någon annan tycker eller tänker.
  32. 36
    Men jag försår inte dig... På vilket sätt har jag någonsin hävdat att Lagercrantz artikel har något som helst med ett införande av vårdnadsbidrag att göra? Varken jag eller han (i sin artikel) har kommenterat detta över huvud taget.

    För övrigt så ger jag upp att diskutera med dig, du är bara ute efter att provocera och inte ett dugg intressrad av vad någon annan tycker eller tänker.
  33. Ulrikah
    #37

    ja det är upp till dig! (imt)

  34. 37
    ja det är upp till dig! (imt)
  35. Medlem sedan
    Mar 2000
    #38

    Alla kan ta till sig, ja

    Det är det som är det finurliga med kvällstidningsjournalistiken. Att alla kan ta till sig den med hull och hår.

    Kan du inte f.ö. låta folk avgöra själva om de klarar av att läsa rapporten och berätta var den finns?
  36. 38
    Alla kan ta till sig, ja Det är det som är det finurliga med kvällstidningsjournalistiken. Att alla kan ta till sig den med hull och hår.

    Kan du inte f.ö. låta folk avgöra själva om de klarar av att läsa rapporten och berätta var den finns?
  37. Ulrikah
    #39

    :0)

    Jag är nog för dum för att kunna läsa på fackspråk så hon gör mig väl en tjänst anser hon kanske?*ler*

    Jag har låst så många vetenskapliga artiklar de sista 3,5 åren så de står snart ut genom öronen. Åtminstone kändes det så under C-uppsatsen i alla fall :0)
  38. 39
    :0) Jag är nog för dum för att kunna läsa på fackspråk så hon gör mig väl en tjänst anser hon kanske?*ler*

    Jag har låst så många vetenskapliga artiklar de sista 3,5 åren så de står snart ut genom öronen. Åtminstone kändes det så under C-uppsatsen i alla fall :0)
  39. Medlem sedan
    Mar 2000
    #40

    Apropå Penelope Leach...

    ...skulle jag vilja säga att bara omnämnandet av henne får mig att gå upp i limningen. Av alla dessa experter på barnuppfostran som dräller omkring så är hon nog den jag har minst förtroende för, jag tror knappt att jag har hållit med om en rad av vad hon har skrivit. Har Leach haft ett finger med i spelet så förstår jag mycket väl att man har kommit till de slutsatser man har gjort.
  40. 40
    Apropå Penelope Leach... ...skulle jag vilja säga att bara omnämnandet av henne får mig att gå upp i limningen. Av alla dessa experter på barnuppfostran som dräller omkring så är hon nog den jag har minst förtroende för, jag tror knappt att jag har hållit med om en rad av vad hon har skrivit. Har Leach haft ett finger med i spelet så förstår jag mycket väl att man har kommit till de slutsatser man har gjort.
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Fler intressanta inspel (DN)
    By Sportbil in forum Politik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 17:53
  2. Intressanta länkar som jag ramlade på
    By vajl in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-16, 11:44
  3. Fler intressanta inlägg:
    By Burk-Anna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 21:21
  4. Intressanta länkar
    By Cami+Alicia+BF3/1 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 22:20
  5. Fler länkar
    By familjsen in forum Sex & erotik
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 21:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar