Finns det ngn fin grön nyans till vägg?
Hem & fritid
  1. Vanda
    #1

    Finns det ngn fin grön nyans till vägg?

    Äldsta dottern, snart 15, valde tapeten i sitt rum när hon var 10 år. Nu tycker hon att den är lite väl småbarnsaktig och dessutom i fel färg. Att tapetsera om är inte aktuellt, men lite färg kan hon ju få att måla över blommorna med.

    Nu till problemet: Vilken färg?
    Jag propagerar för ngt neutralt typ vitt, beige eller ljust brunt så kan hon kombinera med vilken färg som helst, men näää det vill hon inte ha.
    Hon vill ha grönt.

    Rummet är litet, har snedtak och vetter åt nordväst, alltså ganska mörkt.
    Kan ni hjälpa mig med en varm ljus och snygg grön nyans? Tex ut Mio-kollektionen?
  2. 1
    Finns det ngn fin grön nyans till vägg? Äldsta dottern, snart 15, valde tapeten i sitt rum när hon var 10 år. Nu tycker hon att den är lite väl småbarnsaktig och dessutom i fel färg. Att tapetsera om är inte aktuellt, men lite färg kan hon ju få att måla över blommorna med.

    Nu till problemet: Vilken färg?
    Jag propagerar för ngt neutralt typ vitt, beige eller ljust brunt så kan hon kombinera med vilken färg som helst, men näää det vill hon inte ha.
    Hon vill ha grönt.

    Rummet är litet, har snedtak och vetter åt nordväst, alltså ganska mörkt.
    Kan ni hjälpa mig med en varm ljus och snygg grön nyans? Tex ut Mio-kollektionen?
  3. Cicci
    #2

    Nu är ju smaken väldigt olika...

    men jag har ett exempel på en grön färg, som t o m jag, som inte gillar grönt och som helst vill ha ganska mycket färg faktiskt tycker är väldigt \"behaglig\".

    Just det här är en \"Flügger-färg\", men det går ju att gå till en Nordsjöbutik och be dem bryta den. Har tyvärr ingen bild att visa, men köp en liten provburk och provmåla en yta först.

    Om du handlar på Flügger kanske det räcker med följande: IN-292 Fruity Green 3 Brytbas 1

    Men om du handlar någon annanstans måste du ha med detta: Brytbas 1, BB 16, GS 8 och YO 96 (lite osäker på om det är ett o eller en nolla i den sista kombinationen, men de i färgaffären vet).

    Nyansen är ljust grön. Jag tycker att den är behaglig. Men det beror ju på rummet och hur man gillar färger också förstås ;-)
  4. 2
    Nu är ju smaken väldigt olika... men jag har ett exempel på en grön färg, som t o m jag, som inte gillar grönt och som helst vill ha ganska mycket färg faktiskt tycker är väldigt \"behaglig\".

    Just det här är en \"Flügger-färg\", men det går ju att gå till en Nordsjöbutik och be dem bryta den. Har tyvärr ingen bild att visa, men köp en liten provburk och provmåla en yta först.

    Om du handlar på Flügger kanske det räcker med följande: IN-292 Fruity Green 3 Brytbas 1

    Men om du handlar någon annanstans måste du ha med detta: Brytbas 1, BB 16, GS 8 och YO 96 (lite osäker på om det är ett o eller en nolla i den sista kombinationen, men de i färgaffären vet).

    Nyansen är ljust grön. Jag tycker att den är behaglig. Men det beror ju på rummet och hur man gillar färger också förstås ;-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Letade...

    färger häromdagen och föll för följande gröna:

    S 1005-G80Y (lindblomsgrön)
    S 2005-G80Y (olivgrön)

    Båda skulle vara skitsnygga med rosa och lila accenter, ifall dottern gillar det.
  6. 3
    Letade... färger häromdagen och föll för följande gröna:

    S 1005-G80Y (lindblomsgrön)
    S 2005-G80Y (olivgrön)

    Båda skulle vara skitsnygga med rosa och lila accenter, ifall dottern gillar det.
  7. Mina
    #4

    Mio Lin

    tycker jag är en fin grön nyans.
  8. 4
    Mio Lin tycker jag är en fin grön nyans.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Den har jag! :o)

    I vardagsrummet, den är jättefin!!
  10. 5
    Den har jag! :o) I vardagsrummet, den är jättefin!!

Liknande trådar

  1. Självhäftande bokstäver till vägg?
    By virre_ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 21:04
  2. grön molo overall finns här
    By moa_ in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 20:24
  3. Färg på vägg till körsbärsfärg
    By Notte m tjejer in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 14:34
  4. Finns det en grön 3i1 jacka
    By Minama in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 17:19
  5. Nu finns det en grön...
    By Fröken Fräken in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-20, 07:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar