Magkatarr och helicobacter
Kropp & hälsa
  1. Pia
    #1

    Magkatarr och helicobacter

    Jag har haft kronisk magkatarr i många år, men aldrig behandlats, jag har försökt äta ofta och ta receptfria läkemedel. För några v sen gick jag till läkaren och fick då Losec utskrivet och skulle äta det i 4-6 v. Jag hann bara äta det i 2 dar, då ringde läkaren och sa att han hade fått provsvar som visade att jag hade helicobacter. Jag avbröt då Losecbehandlingen och åt Nexium Hp i 7 dar. Det har gått en v sen jag slutatde, och nu har jag magkatarr igen... Kan det inte vara så att jag behöver Losec i några v även om jag ätit Nexium Hp? Om det inte var söndag skulle jag ringa och fråga...
  2. 1
    Magkatarr och helicobacter Jag har haft kronisk magkatarr i många år, men aldrig behandlats, jag har försökt äta ofta och ta receptfria läkemedel. För några v sen gick jag till läkaren och fick då Losec utskrivet och skulle äta det i 4-6 v. Jag hann bara äta det i 2 dar, då ringde läkaren och sa att han hade fått provsvar som visade att jag hade helicobacter. Jag avbröt då Losecbehandlingen och åt Nexium Hp i 7 dar. Det har gått en v sen jag slutatde, och nu har jag magkatarr igen... Kan det inte vara så att jag behöver Losec i några v även om jag ätit Nexium Hp? Om det inte var söndag skulle jag ringa och fråga...
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Antibiotikabeh ...

    ... mot HP läker inte själva magkatarrén, så jag tror du tänker helt rätt. Prova ta dina Losec någon v till!
  4. 2
    Antibiotikabeh ... ... mot HP läker inte själva magkatarrén, så jag tror du tänker helt rätt. Prova ta dina Losec någon v till!
  5. Pia
    #3

    Tack för svaret

    Då ska jag äta det i några veckor...
  6. 3
    Tack för svaret Då ska jag äta det i några veckor...

Liknande trådar

  1. Helicobacter?
    By Lite anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-11-29, 10:23
  2. När testat om man har helicobacter
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 21:33
  3. magkatarr
    By alfva in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 18:18
  4. magkatarr, vad äta??
    By Carro m 4 in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 11:38
  5. Hyperemesis och helicobacter
    By Lotta in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 17:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar