Måla gardinstång i gjutjärn
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Måla gardinstång i gjutjärn

    Tror ni att det går att måla en svart gjutjärnsgardinstång vit? Jag har precis skruvat upp dem men det ser otroligt plottrigt ut... Vill ha vita gardinstänger istället. Vilken sorts färg ska man måla med?
  2. 1
    Måla gardinstång i gjutjärn Tror ni att det går att måla en svart gjutjärnsgardinstång vit? Jag har precis skruvat upp dem men det ser otroligt plottrigt ut... Vill ha vita gardinstänger istället. Vilken sorts färg ska man måla med?
  3. Lina Loppan
    #2

    Någon sprayfärg

    använde min kompis som hon köpte på biltema. Blev hur fins som helst. Kolla på biltema.se där kan du läsa mer om deras färger. Bör vara en färg som håller på metall eventuellt behöver du en primer för att få färgen att fästa.
  4. 2
    Någon sprayfärg använde min kompis som hon köpte på biltema. Blev hur fins som helst. Kolla på biltema.se där kan du läsa mer om deras färger. Bör vara en färg som håller på metall eventuellt behöver du en primer för att få färgen att fästa.
  5. Medlem sedan
    Jan 2005
    #3

    Hammarlack

    fäster på all metall utan grundmålning. Blir inga penselränder heller. Där jag bor finns den på shellmacken, men en färgaffär borde ha den.
  6. 3
    Hammarlack fäster på all metall utan grundmålning. Blir inga penselränder heller. Där jag bor finns den på shellmacken, men en färgaffär borde ha den.

Liknande trådar

  1. gjutjärn i diskmaskin?
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum Mat & dryck
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 13:15
  2. HUR gör man med gjutjärn?
    By magnolia in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 09:45
  3. Traktörpanna i gjutjärn...
    By Kamomilla in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 18:47
  4. Gjutjärn på induktionshäll?`
    By Rödluvan in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 19:48
  5. Gardinstång
    By amnai, USA in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 22:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar