Falska gravtester.
Svårt att bli gravid
  1. MrsOriginal falsk testaren
    #1

    Falska gravtester.

    Såg att det stod lite längre ner om några som testat falskt positivt på gravtest. Jag vill bara ta upp det här eftersom man så ofta ser \"ett plus ÄR ett plus\". Jag har personligen fått falskt pos på Preg, CB OCH CB digital (som ska vara såååå bra) Jobbigt är det, jag vågar aldrig testa hemma längre. Vet inte vad det beror på då mina hormoner verkar vara någolunda i schakt. Nu händer det ju inte ALLA, men jag tänkte bara säga att det KAN hända. Och när jag fick mina falska positiva test så har det varit olika cykler och konstaterat att det inte var tidigt missfall etc.
  2. 1
    Falska gravtester. Såg att det stod lite längre ner om några som testat falskt positivt på gravtest. Jag vill bara ta upp det här eftersom man så ofta ser \"ett plus ÄR ett plus\". Jag har personligen fått falskt pos på Preg, CB OCH CB digital (som ska vara såååå bra) Jobbigt är det, jag vågar aldrig testa hemma längre. Vet inte vad det beror på då mina hormoner verkar vara någolunda i schakt. Nu händer det ju inte ALLA, men jag tänkte bara säga att det KAN hända. Och när jag fick mina falska positiva test så har det varit olika cykler och konstaterat att det inte var tidigt missfall etc.
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Jobbigt!

    Fy vad hemskt att gå på små rosa moln och vara glad över sitt +......och så plötsligt störta tillbaka ner i avgrunden!
    ´Kram Frida
  4. 2
    Jobbigt! Fy vad hemskt att gå på små rosa moln och vara glad över sitt +......och så plötsligt störta tillbaka ner i avgrunden!
    ´Kram Frida
  5. jenpet
    #3

    Hur..

    .. har man kunnat utesluta tidiga missfall? För just eftersom att det är _tidigt_ så behöver det inte synas nåt spår av graviditet i livmodern. Har man mätt hcg-halten med blodprov i direkt anslutning till de positiva testen?
  6. 3
    Hur.. .. har man kunnat utesluta tidiga missfall? För just eftersom att det är _tidigt_ så behöver det inte synas nåt spår av graviditet i livmodern. Har man mätt hcg-halten med blodprov i direkt anslutning till de positiva testen?
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Jag mätte samma dag...

    Behövde åka till akuten, eftersom det lät som ett X. Då kollade de med blodprov, vilket rimligtvis inte borde varit under två om jag fick ett \"riktigt\" positivt urintest sex timmar tidigare.
  8. 4
    Jag mätte samma dag... Behövde åka till akuten, eftersom det lät som ett X. Då kollade de med blodprov, vilket rimligtvis inte borde varit under två om jag fick ett \"riktigt\" positivt urintest sex timmar tidigare.
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    Usch!!!

    jag har bara varit med om det en gång och det var en tillräcklig chock för att få mig riktigt låg i flera veckor... Hoppas du verkligen slipper det igen.

    Och jag undrar som sagt hur sådana som oss någonsin ska kunna tro på att vi är gravida innan vi börjar känna sparkarna.:)
  10. 5
    Usch!!! jag har bara varit med om det en gång och det var en tillräcklig chock för att få mig riktigt låg i flera veckor... Hoppas du verkligen slipper det igen.

    Och jag undrar som sagt hur sådana som oss någonsin ska kunna tro på att vi är gravida innan vi börjar känna sparkarna.:)
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Vilken otur...

    Vilken otur du måste ha haft! Usch vad hemskt! Ett + vill man ju verkligen inte ha annat än till ett +. Jag hoppas att du har klagat riktigt ordentligt till företagen!!! Sånt ska ju inte hända säger de till 99,9% eller vad är det?

    Hoppas att det inte händer dig igen och att det är sant nästa gång du testar +

    *kram*
  12. 6
    Vilken otur... Vilken otur du måste ha haft! Usch vad hemskt! Ett + vill man ju verkligen inte ha annat än till ett +. Jag hoppas att du har klagat riktigt ordentligt till företagen!!! Sånt ska ju inte hända säger de till 99,9% eller vad är det?

    Hoppas att det inte händer dig igen och att det är sant nästa gång du testar +

    *kram*
  13. Lilla Skutt
    #7

    Jag kollade med två andra test (CB) samma dag...

    och de var tvärnegativa. Sedan fick jag normal mens ett par dagar senare. Så jag är helt övertygad om att det första testet var falskt positivt.
  14. 7
    Jag kollade med två andra test (CB) samma dag... och de var tvärnegativa. Sedan fick jag normal mens ett par dagar senare. Så jag är helt övertygad om att det första testet var falskt positivt.
  15. MrsOriginal
    #8

    Ja

    De mätte HcG.
  16. 8
    Ja De mätte HcG.
  17. jenpet
    #9

    fast det ärinte säkert.

    Enda sättet att vara helt säker är att man mätt en icke-gravid halt av hcg i blodet, att amdra vanliga test var negativa är inget \"bevis\".
  18. 9
    fast det ärinte säkert. Enda sättet att vara helt säker är att man mätt en icke-gravid halt av hcg i blodet, att amdra vanliga test var negativa är inget \"bevis\".
  19. Lilla Skutt
    #10

    Bevis och bevis...

    jag kollade även på mensdagen med två andra test, inte den minsta skugga. Sen så har jag haft tidigt missfall tidigare och då blödde jag på ett helt annat sätt. Så för mig är det ganska uppenbart att det var det enstaka testet som det var fel på.
  20. 10
    Bevis och bevis... jag kollade även på mensdagen med två andra test, inte den minsta skugga. Sen så har jag haft tidigt missfall tidigare och då blödde jag på ett helt annat sätt. Så för mig är det ganska uppenbart att det var det enstaka testet som det var fel på.
  21. Fixo
    #11

    Huga!

    Klart man litar på att ett plus är ett plus. Har du berättat för tillverkarna?
  22. 11
    Huga! Klart man litar på att ett plus är ett plus. Har du berättat för tillverkarna?
  23. jenpet
    #12

    Ja..

    .. det kan det ju vara för dig, men det är som sagt inte helt säkert. Man kan få olika utslag på olika tester och även av samma sort ifall hcg-halten är såpass låg att den påverkas av yttre faktorer som hur mycket man druckit t ex och testets egna känslighet.
  24. 12
    Ja.. .. det kan det ju vara för dig, men det är som sagt inte helt säkert. Man kan få olika utslag på olika tester och även av samma sort ifall hcg-halten är såpass låg att den påverkas av yttre faktorer som hur mycket man druckit t ex och testets egna känslighet.

Liknande trådar

  1. Gravtester?
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-09-29, 09:09
  2. Gravtester
    By S med 2 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-20, 15:10
  3. gravtester
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 08:32
  4. Ang gravtester..
    By Dreitill in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 15:37
  5. fråga ang gravtester...
    By lilla_A in forum Försöker bli med barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 09:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar