Billiga maträtter!
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Imber
    #1

    Billiga maträtter!

    Kolla här:
    http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,715138,00.html
  2. 1
    Billiga maträtter! Kolla här:
    http://www.aftonbladet.se/vss/matovin/story/0,2789,715138,00.html
  3. Camelia
    #2

    Jag undrade direkt...

    Var man kan köpa kycklingfilé för under 30 kronor kilot.
  4. 2
    Jag undrade direkt... Var man kan köpa kycklingfilé för under 30 kronor kilot.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    inte under 30:-/kg

    men de brukar sälja här (ibland) 2kg för 79:-
  6. 3
    inte under 30:-/kg men de brukar sälja här (ibland) 2kg för 79:-
  7. Camelia
    #4

    Oj!

    Jag är supernöjd om jag betalar 70 kronor för ett paket!
  8. 4
    Oj! Jag är supernöjd om jag betalar 70 kronor för ett paket!
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    köpte igår

    på willys två kilo för 79 kt :)
  10. 5
    köpte igår på willys två kilo för 79 kt :)
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    Inte ett helt kilo

    men förra veckan sålde Kvantum 900 g för 29 kr (32,50 kr/kg. Det var här i Uppsala. Oftast går det att hitta för runt 40 kr/kg i alla fall
  12. 6
    Inte ett helt kilo men förra veckan sålde Kvantum 900 g för 29 kr (32,50 kr/kg. Det var här i Uppsala. Oftast går det att hitta för runt 40 kr/kg i alla fall
  13. Camelia
    #7

    Jag bor på fel ort...

    För i Stockholms innerstad så kommer man inte undan så billigt. :-(
  14. 7
    Jag bor på fel ort... För i Stockholms innerstad så kommer man inte undan så billigt. :-(
  15. -Milou-
    #8

    Kan du inte

    åka till nån av lågprismarknaderna i sthlm? Var det Kvantum vid Kungens Kurva (eller nåt liknande) som var sveriges billigaste mataffär?

    Ta med baby och varsin \"Dramaten-kärra\" och ryggsäck så shoppar ni loss. :) Man får plats för mycket kött o sånt i en dramaten. Mjölk och sånt behöver man ju inte köpa långväga ifrån. Varva frusen mat (fisk/kyckling) med kylvaror (färs o kött) så håller det sej hem, särskilt nu när det inte är varmare än ett kylskåp ute...
  16. 8
    Kan du inte åka till nån av lågprismarknaderna i sthlm? Var det Kvantum vid Kungens Kurva (eller nåt liknande) som var sveriges billigaste mataffär?

    Ta med baby och varsin \"Dramaten-kärra\" och ryggsäck så shoppar ni loss. :) Man får plats för mycket kött o sånt i en dramaten. Mjölk och sånt behöver man ju inte köpa långväga ifrån. Varva frusen mat (fisk/kyckling) med kylvaror (färs o kött) så håller det sej hem, särskilt nu när det inte är varmare än ett kylskåp ute...
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    Kanske inte så mykcet kvalitet

    utan mer vatten- penicillin- och hormonpumpade höns ...
  18. 9
    Kanske inte så mykcet kvalitet utan mer vatten- penicillin- och hormonpumpade höns ...
  19. Camelia
    #10

    Jodå...

    Jag brukar dra iväg till stormarknaderna en gång i månaden ungefär, brukar låna bil till det.
    Så nästa gång får det bli Kungens Kurva! Bra sätt att lura in Baby på Ikea förresten... *S*
  20. 10
    Jodå... Jag brukar dra iväg till stormarknaderna en gång i månaden ungefär, brukar låna bil till det.
    Så nästa gång får det bli Kungens Kurva! Bra sätt att lura in Baby på Ikea förresten... *S*
  21. Camelia
    #11

    Jo, jag....

    Tänkte också samma sak - det brukar vara två-tre gånger så mycket vatten i de billigare filéerna.
  22. 11
    Jo, jag.... Tänkte också samma sak - det brukar vara två-tre gånger så mycket vatten i de billigare filéerna.
  23. Agneta H, trean bf 8/11
    #12

    Ett tips...

    ...för att få billiga kycklingmaträtter är att när man äter hel kyckling spara det som blir över i frysen. Behövs inte mycket för att få ihop motsvarande mängd som det behövs i ett recept av kycklingfileer. Man får plocka bort benen men vad gör det?
  24. 12
    Ett tips... ...för att få billiga kycklingmaträtter är att när man äter hel kyckling spara det som blir över i frysen. Behövs inte mycket för att få ihop motsvarande mängd som det behövs i ett recept av kycklingfileer. Man får plocka bort benen men vad gör det?
  25. Medlem sedan
    Jun 2004
    #13

    På prisextra

    har de kycklingfilé, 2 förp. á 900 gram för 99 kr! Den är faktiskt god. Visserligen lite \"extravattnad\" men den funkar!
  26. 13
    På prisextra har de kycklingfilé, 2 förp. á 900 gram för 99 kr! Den är faktiskt god. Visserligen lite \"extravattnad\" men den funkar!
  27. Camelia
    #14

    Blir över? *S*

    Här brukar det inte vara minsta slamsa kvar när vi äter hel kyckling. *ler* Det är ju rätt lite kött kvar på en kyckling när alla ben är borta.
  28. 14
    Blir över? *S* Här brukar det inte vara minsta slamsa kvar när vi äter hel kyckling. *ler* Det är ju rätt lite kött kvar på en kyckling när alla ben är borta.
  29. Camelia
    #15

    Jag vill ha biiiiiil!

    Är så less på att behöva handla i pyttebutiker inne i stan... Tack för tipset - jag får göra som Milou säger och göra exkursioner till de stora butikerna lite oftare.
  30. 15
    Jag vill ha biiiiiil! Är så less på att behöva handla i pyttebutiker inne i stan... Tack för tipset - jag får göra som Milou säger och göra exkursioner till de stora butikerna lite oftare.
  31. Medlem sedan
    Jun 2004
    #16

    Prisextra är jättebra,

    vi bor nära också så vi kan gå dit (jobbigt att släpa kassar hem i och för sig...puh).
    Får man fråga var i Sthlm du bor? Jag bor i vasastan.
    Annars finns ju Willys och Netto, men de är inte alls lika bra tycker jag.
  32. 16
    Prisextra är jättebra, vi bor nära också så vi kan gå dit (jobbigt att släpa kassar hem i och för sig...puh).
    Får man fråga var i Sthlm du bor? Jag bor i vasastan.
    Annars finns ju Willys och Netto, men de är inte alls lika bra tycker jag.
  33. Camelia
    #17

    Omväxlande på Söder...

    Och Östermalm, så vi har ett Prisextra rätt nära, faktiskt. Det får bli en tur dit snart!
  34. 17
    Omväxlande på Söder... Och Östermalm, så vi har ett Prisextra rätt nära, faktiskt. Det får bli en tur dit snart!

Liknande trådar

  1. Har ni nå konstiga maträtter som ni
    By Belly82 in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-27, 09:09
  2. Nyskapande maträtter
    By _annae_ in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-09, 13:58
  3. Sug på olika maträtter?
    By Niobe in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 00:41
  4. finns det maträtter som...
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 18:58
  5. Tips på billiga maträtter?
    By Trollflickan in forum Mat & dryck
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-10-10, 16:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar