Hur funkar PayPal?
Småbarn
  1. *förvirrad*
    #1

    Hur funkar PayPal?

    Har hittat en del intressanta prylar på ebay och då måste jag väl skaffa mig ett PayPal konto, eller? Har kikat på registreringsinformationen, men blir inte riktigt klok på hur jag ska göra...
  2. 1
    Hur funkar PayPal? Har hittat en del intressanta prylar på ebay och då måste jag väl skaffa mig ett PayPal konto, eller? Har kikat på registreringsinformationen, men blir inte riktigt klok på hur jag ska göra...
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Du reg

    ditt visa kort så du betalar med det fast du slipper lämna ut ditt kontonummer till varje säljare. Smidigt och enkelt.
  4. 2
    Du reg ditt visa kort så du betalar med det fast du slipper lämna ut ditt kontonummer till varje säljare. Smidigt och enkelt.
  5. Evelina
    #3

    eller så för du över pengar..

    via bankgiro till ditt egna paypal konto hur enkelt som helst
  6. 3
    eller så för du över pengar.. via bankgiro till ditt egna paypal konto hur enkelt som helst
  7. *fortfarande förvirrad*
    #4

    Som jag fattar det...

    .. måste jag ha ett \"4-digit Expanded Number\" (vad nu de är för nåt) för att kunna göra direktbetalningar av ebay-auktioner, stämmer det? Och i så fall, kan det ju dröja flera dagar innan betalningen kan göras.... Ska det verkligen vara så??
  8. 4
    Som jag fattar det... .. måste jag ha ett \"4-digit Expanded Number\" (vad nu de är för nåt) för att kunna göra direktbetalningar av ebay-auktioner, stämmer det? Och i så fall, kan det ju dröja flera dagar innan betalningen kan göras.... Ska det verkligen vara så??
  9. *fortfarande förvirrad*
    #5

    Hmm.. *funderar*

    Men vid direktbetalning via \"pay-knappen\" på ebay, krävs ett \"4-digit Expanded Number\". Stämmer det??
  10. 5
    Hmm.. *funderar* Men vid direktbetalning via \"pay-knappen\" på ebay, krävs ett \"4-digit Expanded Number\". Stämmer det??
  11. Medlem sedan
    Feb 2005
    #6

    bäst

    tycker jag är att registrera ett kontonummer. det kan ta några dagar att få det godkänt sen kan du föra över pengar från ditt konto till ditt pp konto och därifrån göra betalning när du vunnit en auktion.
  12. 6
    bäst tycker jag är att registrera ett kontonummer. det kan ta några dagar att få det godkänt sen kan du föra över pengar från ditt konto till ditt pp konto och därifrån göra betalning när du vunnit en auktion.
  13. Anna
    #7

    det använder du bara för att få tillbaka några kronor som de drar när de öppnar kontot. Tror det var 14:- i mitt fall. Numren dyker upp på ditt kontoutdrag efter några dagar och då skriver du in det på paypalsidan.
  14. 7
    Nä det använder du bara för att få tillbaka några kronor som de drar när de öppnar kontot. Tror det var 14:- i mitt fall. Numren dyker upp på ditt kontoutdrag efter några dagar och då skriver du in det på paypalsidan.
  15. Medlem sedan
    May 2004
    #8

    Så småningom

    dvs du kan börja betala med en gång du registrerat dig. Däremot finns det en beloppsgräns för hur mycket du får handla, jag har för mig det är $1000. När du kommit upp mot den summan kan du välja att bli en expanded user och jag tror att det som då sker är att de gör lite noggrannare koll av att du och ditt konto hör ihop - bl.a genom att de drar några kronor från ditt konto och då de syns på kontoutdraget står det en kod där som du fyller i för att bli \"fullvärdig\" användare.
    Men just nu kan du glatt registrera dig och inte förrän du har handlat förrän mer än 7000 kr behöver du börja tänka på Expanded Number
  16. 8
    Så småningom dvs du kan börja betala med en gång du registrerat dig. Däremot finns det en beloppsgräns för hur mycket du får handla, jag har för mig det är $1000. När du kommit upp mot den summan kan du välja att bli en expanded user och jag tror att det som då sker är att de gör lite noggrannare koll av att du och ditt konto hör ihop - bl.a genom att de drar några kronor från ditt konto och då de syns på kontoutdraget står det en kod där som du fyller i för att bli \"fullvärdig\" användare.
    Men just nu kan du glatt registrera dig och inte förrän du har handlat förrän mer än 7000 kr behöver du börja tänka på Expanded Number

Liknande trådar

  1. Paypal
    By plutten in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-24, 20:53
  2. PayPal?
    By klockarkatt in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 11:49
  3. Paypal?
    By Paypal? in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-22, 17:51
  4. PayPal
    By Anonym in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 12:12
  5. Hur funkar paypal?
    By Ses in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 20:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar