Första mötet avklarat
Abort
  1. Manonym
    #1

    Första mötet avklarat

    Fyra timmar tog det första mötet inför aborten.

    1. Kuratortid där jag kände mig väl mottagen. Jag vet inte nu vilken vecka jag är i och oron har vuxit att jag kan vara för långt gången. Kuratorn bad mig ringa henne direkt om jag skulle befinna mig i vecka 18 eller längre.
    Får också veta om att så här stora foster hamnar i en minneslund, och vi pratade om en minneslund i närheten som jag inte kände till. Jag gick ifrån kuratorn utan några frågetecken alls, kändes bra.

    2. Dags för läkarmötet då jag fick lämna urinprov och fylla i en blankett med lite standardfrågor.
    Läkaren gjorde ultraljud på en skärm vänd ifrån mig, både vaginalt men även ovanpå magen.
    När jag sedan skulle klä på mig så kikade jag på skärmen där en bild var frusen på fostret och där såg jag även veckan som är 14+5 (vilket även sedan bekräftas av läkaren).
    Gick även därifrån utan några fler frågor eller undringar. Fick bra med information hela tiden.

    3. Tidsbokning hos sköterska, och jag fick tid för abort nästa vecka. Känns som en lång tid att vänta igen, men nu vet jag att det kommer att bli av.


    Det blir en tvåstegsabort och jag frågade de jag fick chansen (kurator, läkaren och sköterskan) om det är stor skillnad mot en vanlig förlossning. Alla förklarade att det är lindrigare men smärtsamt och man har ju rätt att få all smärtlindring man behöver.

    Jag berättade även om mina relativt enkla förlossningsarbeten tidigare och alla menade på att då kommer det troligen att gå väldigt lätt för mig.

    Så nu sitter jag här hemma, genomsvettig efter 4 timmars springande över halva sjukhuset. Men känner mig ändå rätt lugn över det hela.

    Bemötandet kändes varken krystat eller speciellt konstigt. Det var mycket som gick på rutin. (Jag gillar rutiner och att det rullar på.)

    Jag mötte både gravida och nyförlösta med småttingar hängandes över axeln, och jag kände att jag kunde le för deras skull och hade ingen egen längtan.

    Jag grät också bara en skvätt hos kuratorn, vilket jag visste att jag skulle göra (gråter ofta när jag är känslosam både i tid och otid).
    Tur att jag lät bli mascaran i morse.


    Jo, jag var jättenervös när jag åkte dit, hade hjärtklappning och kände mig otroligt stressad. Gick fel och fick möta en av barnens kompisars mormor som jobbade på en avdelning brevid... men jag är inte säker på att hon kände igen mig iof.

    Just nu sitter jag och funderar på hur jag ska spendera veckan som kommer. Kommer ju att vara uppbokad på okänt antal dagar nästa vecka, så jag behöver planera lite. Men jag ska nog ta en tupplur först så jag orkar med kvällen med familjen.

    Kram på er alla från mig!
  2. 1
    Första mötet avklarat Fyra timmar tog det första mötet inför aborten.

    1. Kuratortid där jag kände mig väl mottagen. Jag vet inte nu vilken vecka jag är i och oron har vuxit att jag kan vara för långt gången. Kuratorn bad mig ringa henne direkt om jag skulle befinna mig i vecka 18 eller längre.
    Får också veta om att så här stora foster hamnar i en minneslund, och vi pratade om en minneslund i närheten som jag inte kände till. Jag gick ifrån kuratorn utan några frågetecken alls, kändes bra.

    2. Dags för läkarmötet då jag fick lämna urinprov och fylla i en blankett med lite standardfrågor.
    Läkaren gjorde ultraljud på en skärm vänd ifrån mig, både vaginalt men även ovanpå magen.
    När jag sedan skulle klä på mig så kikade jag på skärmen där en bild var frusen på fostret och där såg jag även veckan som är 14+5 (vilket även sedan bekräftas av läkaren).
    Gick även därifrån utan några fler frågor eller undringar. Fick bra med information hela tiden.

    3. Tidsbokning hos sköterska, och jag fick tid för abort nästa vecka. Känns som en lång tid att vänta igen, men nu vet jag att det kommer att bli av.


    Det blir en tvåstegsabort och jag frågade de jag fick chansen (kurator, läkaren och sköterskan) om det är stor skillnad mot en vanlig förlossning. Alla förklarade att det är lindrigare men smärtsamt och man har ju rätt att få all smärtlindring man behöver.

    Jag berättade även om mina relativt enkla förlossningsarbeten tidigare och alla menade på att då kommer det troligen att gå väldigt lätt för mig.

    Så nu sitter jag här hemma, genomsvettig efter 4 timmars springande över halva sjukhuset. Men känner mig ändå rätt lugn över det hela.

    Bemötandet kändes varken krystat eller speciellt konstigt. Det var mycket som gick på rutin. (Jag gillar rutiner och att det rullar på.)

    Jag mötte både gravida och nyförlösta med småttingar hängandes över axeln, och jag kände att jag kunde le för deras skull och hade ingen egen längtan.

    Jag grät också bara en skvätt hos kuratorn, vilket jag visste att jag skulle göra (gråter ofta när jag är känslosam både i tid och otid).
    Tur att jag lät bli mascaran i morse.


    Jo, jag var jättenervös när jag åkte dit, hade hjärtklappning och kände mig otroligt stressad. Gick fel och fick möta en av barnens kompisars mormor som jobbade på en avdelning brevid... men jag är inte säker på att hon kände igen mig iof.

    Just nu sitter jag och funderar på hur jag ska spendera veckan som kommer. Kommer ju att vara uppbokad på okänt antal dagar nästa vecka, så jag behöver planera lite. Men jag ska nog ta en tupplur först så jag orkar med kvällen med familjen.

    Kram på er alla från mig!
  3. nyfiken gul
    #2

    Kram ...

    på dig själv! Vad du är stark! Tror inte jag hade klarat av att vara i din sits. Min abort var så tidig. Jag intalar mig att jag inte tog bort något barn.

    Vi finns här för dig!
  4. 2
    Kram ... på dig själv! Vad du är stark! Tror inte jag hade klarat av att vara i din sits. Min abort var så tidig. Jag intalar mig att jag inte tog bort något barn.

    Vi finns här för dig!
  5. Manonym
    #3

    Tack!

    Jag vet nästa vecka hur stark jag är... Det är ju enkelt nu när allt är \"beslutat\" och jag får lite frist igen... Så jag kommer helt klart bli nervös igen till på måndag.

    Tack för att du och ni andra finns här! Det betyder mycket!

    Kram!
  6. 3
    Tack! Jag vet nästa vecka hur stark jag är... Det är ju enkelt nu när allt är \"beslutat\" och jag får lite frist igen... Så jag kommer helt klart bli nervös igen till på måndag.

    Tack för att du och ni andra finns här! Det betyder mycket!

    Kram!
  7. demi
    #4

    kramar!

    jag har tänkt på dig och det gläder mig att du känner att du fått ett gott bemötande. jag hoppas att allt kommer gå bra i nästa vecka!
  8. 4
    kramar! jag har tänkt på dig och det gläder mig att du känner att du fått ett gott bemötande. jag hoppas att allt kommer gå bra i nästa vecka!
  9. Manonym
    #5

    Tack!

    Det känns konstigt nog lättare inför nästa vecka på något sätt. Dessutom ska kuratorn hälsa på mig där.

    Gick också förbi ett andaktsrum som jag tänkte gå in i vid tillfälle. Tänkte kanske innan jag har första tiden med \"pillret\". Är inte troende eller religiös, men jag trivs bra i den lugna miljö som det oftast är.

    För även om jag är säker, så vill jag inte missa något. Så jag försöker att testa alla känslor jag kan få fram hos mig själv. Tror att det är bra för mig.
    Just att jag inte vill ha \"glömt\" något när det sedan är försent.

    Kram!
  10. 5
    Tack! Det känns konstigt nog lättare inför nästa vecka på något sätt. Dessutom ska kuratorn hälsa på mig där.

    Gick också förbi ett andaktsrum som jag tänkte gå in i vid tillfälle. Tänkte kanske innan jag har första tiden med \"pillret\". Är inte troende eller religiös, men jag trivs bra i den lugna miljö som det oftast är.

    För även om jag är säker, så vill jag inte missa något. Så jag försöker att testa alla känslor jag kan få fram hos mig själv. Tror att det är bra för mig.
    Just att jag inte vill ha \"glömt\" något när det sedan är försent.

    Kram!
  11. Anonym
    #6
    .
  12. 6
    .

Liknande trådar

  1. Mötet avklarat
    By Tid Es mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 11:15
  2. Första mötet med Hab avklarat
    By aka Alfabloggaren in forum Autismspektrum
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 11:17
  3. Första hab-mötet i dag
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-05, 09:26
  4. Nu är mötet avklarat (gnällvarning)
    By AnnaMaria K in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 19:07
  5. Första mötet avklarat
    By Soff78 in forum Adoption
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 15:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar