Lättad efter läkarbesöket
Hälsa & välbefinnande
  1. Rabarber
    #1

    Lättad efter läkarbesöket

    Läkaren konstaterade att det inte var några fel på mina provsvar. Alltså återstod bara min jobbsituation. Vi pratade mycket om det, vad jag behöver göra för att fixa det. Måste lära mig att säga nej och vara tydlig med vad som ska göras. Han rekomenderade att jag skulle få prata med kuratorn för att få hjälp med nej biten och prioriteringar. Blir nu sjukskrien i två veckor och då ett återbesök hos honom.

    Han sa att jag inte är så illa därann, det är mycket jag trotts allt klarar - som motion om än inte lika mycket som förut. Vilket han tyckte var jätte bra - då det tyder på att jag inte är helt slut än. Men att detta skall tas på allvar.

    Nu bävar jag för att ringa till jobbet och säga det här. Det kommer inte att tas emot med jubel utan bara suckar. Chefen kommer inte att bry sig nämvärt - kommer nog inte ens att höra av sig. Får hjärtklappning bara jag tänker på att ringa. Drar nog ut på det ett bra tag idag tror jag. Har ni tips på vad jag ska säga så kom gärna med dem.
  2. 1
    Lättad efter läkarbesöket Läkaren konstaterade att det inte var några fel på mina provsvar. Alltså återstod bara min jobbsituation. Vi pratade mycket om det, vad jag behöver göra för att fixa det. Måste lära mig att säga nej och vara tydlig med vad som ska göras. Han rekomenderade att jag skulle få prata med kuratorn för att få hjälp med nej biten och prioriteringar. Blir nu sjukskrien i två veckor och då ett återbesök hos honom.

    Han sa att jag inte är så illa därann, det är mycket jag trotts allt klarar - som motion om än inte lika mycket som förut. Vilket han tyckte var jätte bra - då det tyder på att jag inte är helt slut än. Men att detta skall tas på allvar.

    Nu bävar jag för att ringa till jobbet och säga det här. Det kommer inte att tas emot med jubel utan bara suckar. Chefen kommer inte att bry sig nämvärt - kommer nog inte ens att höra av sig. Får hjärtklappning bara jag tänker på att ringa. Drar nog ut på det ett bra tag idag tror jag. Har ni tips på vad jag ska säga så kom gärna med dem.
  3. cene
    #2

    man kan mejla...

    så slipper man direktkontakten.
  4. 2
    man kan mejla... så slipper man direktkontakten.
  5. Rabarber
    #3

    Visserligen

    den tanken har slagit mig, men..... det känns \"fegt\" på något sätt.
  6. 3
    Visserligen den tanken har slagit mig, men..... det känns \"fegt\" på något sätt.
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4

    Det är inte alls fegt!

    Jag tycker gott att du kan göra det om det känns bättre för dig!

    Jag har hållit kontakten med chefen via mail och hon har då och då ringt mig, men jag har inte själv orkat ringa henne. Och då har vi en bra kontakt i vanliga fall... Så, känner du att det är bättre/lättare med mail - maila! =)
  8. 4
    Det är inte alls fegt! Jag tycker gott att du kan göra det om det känns bättre för dig!

    Jag har hållit kontakten med chefen via mail och hon har då och då ringt mig, men jag har inte själv orkat ringa henne. Och då har vi en bra kontakt i vanliga fall... Så, känner du att det är bättre/lättare med mail - maila! =)

Liknande trådar

  1. Efter läkarbesöket
    By .:Sabina:. in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 08:10
  2. Efter läkarbesöket
    By Vänamön in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 14:37
  3. Efter läkarbesöket
    By MonicaG in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 17:11
  4. Hemma igen efter läkarbesöket
    By Mian in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 21:10
  5. efter läkarbesöket
    By Anonym in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 23:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar