Bluestep villa-lån-nån som vet nåt?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. mamma E
    #1

    Bluestep villa-lån-nån som vet nåt?

    Har de bara villa-lån,alltså till att köpa hus eller renovera?
    Skulle behöva ett lån att lösa bort några krediter med så vi har bara ett enda lån..men det måste väl finnas _någon_hake med Bluestep?? Eftersom de erbjuder lån även till de som brukar ha svårt att få låna..
  2. 1
    Bluestep villa-lån-nån som vet nåt? Har de bara villa-lån,alltså till att köpa hus eller renovera?
    Skulle behöva ett lån att lösa bort några krediter med så vi har bara ett enda lån..men det måste väl finnas _någon_hake med Bluestep?? Eftersom de erbjuder lån även till de som brukar ha svårt att få låna..
  3. Cicci
    #2

    De tar ut en högre ränta...

    det är väl haken. Eftersom de tar en högre risk, så får man ju betala lite extra i ränta. Dessutom är deras ränta individuell, så har man mycket tjafs bakom sig, så får man mycket högre ränta.

    Har inte undersökt detta så noga, men har för mig att det har tagit upp det på Plus, så kolla deras hemsida.

    Att läsa det finstilta extra noga är kanske också en bra idé ;-)
  4. 2
    De tar ut en högre ränta... det är väl haken. Eftersom de tar en högre risk, så får man ju betala lite extra i ränta. Dessutom är deras ränta individuell, så har man mycket tjafs bakom sig, så får man mycket högre ränta.

    Har inte undersökt detta så noga, men har för mig att det har tagit upp det på Plus, så kolla deras hemsida.

    Att läsa det finstilta extra noga är kanske också en bra idé ;-)
  5. ThEgIrL
    #3

    Hörde av ngn att

    de sätter ca 8% ränta första 5 åren, klarar man dem åren så kan man få marknadsmässiga räntor sedan

    Men inget jag skulle vilja ta
  6. 3
    Hörde av ngn att de sätter ca 8% ränta första 5 åren, klarar man dem åren så kan man få marknadsmässiga räntor sedan

    Men inget jag skulle vilja ta
  7. Annjo
    #4

    Haken är räntan

    de tar ut betydligt högre ränta, då de tar en högre risk genom att låna ut pengar till människor som har svårt att få ett vanligt banklån.
  8. 4
    Haken är räntan de tar ut betydligt högre ränta, då de tar en högre risk genom att låna ut pengar till människor som har svårt att få ett vanligt banklån.

Liknande trådar

  1. Bluestep
    By Jane Doe in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-12-03, 12:47
  2. Huslån Bluestep?
    By LindaUlrika in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:37
  3. bluestep
    By mimmi86 in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-09-24, 15:03
  4. bluestep igen
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 17:55
  5. Lån hos bluestep
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 13:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar