Kan innehålla spår av mjölk?
Astma & allergi - barn
  1. Babaria
    #1

    Kan innehålla spår av mjölk?

    Hej!

    Jag och sonen ska nu prova med mjölkfritt för att se om det är en överkänslighet som gör att han sover så oerhört dåligt på nätterna.

    Nu ska jag åka iväg och handla på mig lite mjölkfria grejer och har fått massa bra tips inne på mat och dryck. Men jag undrar, hur ställer jag mig till \"kan innehålla spår av mjölk\" i det här skedet? Det känns som att det står på det mesta nuförtiden för att de ska gardera sig.

    Vi ska testa nu ett par veckor, eller högst en månad för att se om det blir bättre. Egentligen är det _bara_ den dåliga sömnen som talar för överkänslighet, så jag ska väl inte ställa in mig på några mirakel.
  2. 1
    Kan innehålla spår av mjölk? Hej!

    Jag och sonen ska nu prova med mjölkfritt för att se om det är en överkänslighet som gör att han sover så oerhört dåligt på nätterna.

    Nu ska jag åka iväg och handla på mig lite mjölkfria grejer och har fått massa bra tips inne på mat och dryck. Men jag undrar, hur ställer jag mig till \"kan innehålla spår av mjölk\" i det här skedet? Det känns som att det står på det mesta nuförtiden för att de ska gardera sig.

    Vi ska testa nu ett par veckor, eller högst en månad för att se om det blir bättre. Egentligen är det _bara_ den dåliga sömnen som talar för överkänslighet, så jag ska väl inte ställa in mig på några mirakel.
  3. marie
    #2

    jag låter bli det

    ibland har jag kollat extra på tillverkarens sida och det kan då stå att dom tillverkar nåt med mjölk i andra ändan av fabriken eller nåt och då kör vi på det. men i början var jag stenhård, en del barn reagerar på minsta lilla.

    tycker inte du ska prova mindre än 1 månad, det tog 6 veckor innan vi märkte nån större skillnad på dottern


    lycka till
  4. 2
    jag låter bli det ibland har jag kollat extra på tillverkarens sida och det kan då stå att dom tillverkar nåt med mjölk i andra ändan av fabriken eller nåt och då kör vi på det. men i början var jag stenhård, en del barn reagerar på minsta lilla.

    tycker inte du ska prova mindre än 1 månad, det tog 6 veckor innan vi märkte nån större skillnad på dottern


    lycka till
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Vår tjej

    som reagerar ganska kraftigt på mjölk brukar tåla \"kan innehålla spår av mjölk\". Det innebär att produkten är framtagen i en fabrikslinje där det också tillverkats produkter med mjölk. Risken för kontamination finns men är väldans liten.
  6. 3
    Vår tjej som reagerar ganska kraftigt på mjölk brukar tåla \"kan innehålla spår av mjölk\". Det innebär att produkten är framtagen i en fabrikslinje där det också tillverkats produkter med mjölk. Risken för kontamination finns men är väldans liten.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4

    Är nog ingen fara

    Hej!
    Jag tror inte att det skulle vara någon fara men det är ju bra att de noterar på förpackningen att det finns mjölk i samma lokaler vid tillverkningen.
  8. 4
    Är nog ingen fara Hej!
    Jag tror inte att det skulle vara någon fara men det är ju bra att de noterar på förpackningen att det finns mjölk i samma lokaler vid tillverkningen.

Liknande trådar

  1. "Kan innehålla spår av nötter"???
    By Anonym in forum Mammasnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-09, 17:50
  2. vad kan pesto innehålla för nötter?
    By pinoccio in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-08, 21:01
  3. Vad ska en fest innehålla för att bli
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 20:51
  4. Vad ska en tråd innehålla
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 15:04
  5. Kan det innehålla ägg?
    By Jeanette in forum Mat & dryck
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 10:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar