Ang. ebay!!!
Bebissnack
  1. Tottam2
    #1

    Ang. ebay!!!

    Jag har budat på en cyclone och blev ombedd att lämna kontkortsnr m.m. Jag är inte så \"hajj\" på det där och bidde lite osäker så jag gjorde om hela proceduren och nu är jag skraj att ngt gått galet!! Vet någon hur det där funkar??
  2. 1
    Ang. ebay!!! Jag har budat på en cyclone och blev ombedd att lämna kontkortsnr m.m. Jag är inte så \"hajj\" på det där och bidde lite osäker så jag gjorde om hela proceduren och nu är jag skraj att ngt gått galet!! Vet någon hur det där funkar??
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2

    Vem bad dig lämna kontokortsnr?

    Tror inte att du ska göra det eftersom man går till banken och betalar, iaf vet jag folk som har gjort det. Man kan bli lurad att lämna kontokortsnummer, men om du ska betala så (det står i auktionen hur säljaren vill ha betalt) behöver det inte vara något skumt. Ebay frågar dock inte om kontokortsnummer!
  4. 2
    Vem bad dig lämna kontokortsnr? Tror inte att du ska göra det eftersom man går till banken och betalar, iaf vet jag folk som har gjort det. Man kan bli lurad att lämna kontokortsnummer, men om du ska betala så (det står i auktionen hur säljaren vill ha betalt) behöver det inte vara något skumt. Ebay frågar dock inte om kontokortsnummer!
  5. tottam2
    #3

    Jag har...

    efter lite forskning fått reda på att jag måste reg. mig som säljare om jag ska kunna köpa i euro eller dollars... Hajjar inte varför men de sa att mina uppgifter var säkra så jag får lita på de, antar jag! Hua, läskigt det här...
  6. 3
    Jag har... efter lite forskning fått reda på att jag måste reg. mig som säljare om jag ska kunna köpa i euro eller dollars... Hajjar inte varför men de sa att mina uppgifter var säkra så jag får lita på de, antar jag! Hua, läskigt det här...
  7. Tottam2
    #4

    Men du...

    Har du best. från ebay? Köpte du från den svenska sajten eller gick du in på någon från ngt annat??? Jag fattar inget nu :o/
  8. 4
    Men du... Har du best. från ebay? Köpte du från den svenska sajten eller gick du in på någon från ngt annat??? Jag fattar inget nu :o/
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    jag har handlat från ebay

    dock inte en cyclone, men en annan vagn från tyskland och lite saker från england och usa :) Men jag har inte registrerat mig som säljare! Jag brukade gå in på det land jag ska handla ifrån, eftersom den svenska inte hade öppnats när jag handlade tror jag. Någon som har köpt en cyclone kanske kan hjälpa dig bättre! Jag förstår inte riktigt vart du har fastnat någonstans... :)
  10. 5
    jag har handlat från ebay dock inte en cyclone, men en annan vagn från tyskland och lite saker från england och usa :) Men jag har inte registrerat mig som säljare! Jag brukade gå in på det land jag ska handla ifrån, eftersom den svenska inte hade öppnats när jag handlade tror jag. Någon som har köpt en cyclone kanske kan hjälpa dig bättre! Jag förstår inte riktigt vart du har fastnat någonstans... :)
  11. Tottam2
    #6

    Jag...

    registrerade mig som köpare. Sedan la jag ett bud. Sedan kom sidan om kontokort upp... sedan stod det att jag var tvungen att bli säljare för att kunna genomföra budet... *funderar*
  12. 6
    Jag... registrerade mig som köpare. Sedan la jag ett bud. Sedan kom sidan om kontokort upp... sedan stod det att jag var tvungen att bli säljare för att kunna genomföra budet... *funderar*
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7

    Vad valde du för typ av betalning?

    Jag skulle vilja prova paypal, för det är väl då man använder kreditkort eller?? Någon som vet? Någon som inte har gått till banken vid ebayköp?
  14. 7
    Vad valde du för typ av betalning? Jag skulle vilja prova paypal, för det är väl då man använder kreditkort eller?? Någon som vet? Någon som inte har gått till banken vid ebayköp?
  15. Medlem sedan
    Sep 2005
    #8

    Jag blandar ihop

    käufer och verkäufer, men nej det är väl bara jag det...
    Tänkte att det vore kanske lätt hänt att du hade registrerat dig som säljare först av misstag...
  16. 8
    Jag blandar ihop käufer och verkäufer, men nej det är väl bara jag det...
    Tänkte att det vore kanske lätt hänt att du hade registrerat dig som säljare först av misstag...
  17. Tottam2
    #9

    Jag...

    kom ju aldrig så långt eftersom jag fastande där vid kontokortsstället...
  18. 9
    Jag... kom ju aldrig så långt eftersom jag fastande där vid kontokortsstället...
  19. Medlem sedan
    Jul 2002
    #10

    Hmm

    när jag köpte min fick jag ett mail med kontouppgifter dit jag skulle betala och sedan så gjorde jag överföringen via min internetbank (som en vanlig betalning fast utland)
  20. 10
    Hmm när jag köpte min fick jag ett mail med kontouppgifter dit jag skulle betala och sedan så gjorde jag överföringen via min internetbank (som en vanlig betalning fast utland)
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    Samma här!

    Jag fattade det som , som någon ovan skrev, att man måste registrera sig som säljare för att kunna buda.
    Jag lämnade alla uppgifter enligt instruktionerna och har fått min vagn och än är mitt konto inte länsat ;-)
  22. 11
    Samma här! Jag fattade det som , som någon ovan skrev, att man måste registrera sig som säljare för att kunna buda.
    Jag lämnade alla uppgifter enligt instruktionerna och har fått min vagn och än är mitt konto inte länsat ;-)
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    Har tydligen...

    ...inget med betalningen att göra, det framgår av instruktionerna också, att säljaren inte ser ditt kontonummer eller liknande. Det är tydligen E-bay som vill ha uppgifterna
  24. 12
    Har tydligen... ...inget med betalningen att göra, det framgår av instruktionerna också, att säljaren inte ser ditt kontonummer eller liknande. Det är tydligen E-bay som vill ha uppgifterna
  25. Medlem sedan
    Oct 2005
    #13

    Hej!

    Jag antar att uppgifterna man lämnar är säkra... jag har ju gjort som du och mina futtiga kronor finns oxå kvar... men det är ju lite rörigt. Nu har jag budat å köpt en från tyska ebay sidan (rotalis) och väntar med spänning på min efterlängtade cyclone :o)
  26. 13
    Hej! Jag antar att uppgifterna man lämnar är säkra... jag har ju gjort som du och mina futtiga kronor finns oxå kvar... men det är ju lite rörigt. Nu har jag budat å köpt en från tyska ebay sidan (rotalis) och väntar med spänning på min efterlängtade cyclone :o)

Liknande trådar

  1. ebay
    By Landsbyggsmamman in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-16, 17:22
  2. Ebay
    By zingo in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 19:11
  3. Ebay USA ?!
    By Elin med Selma in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 20:48
  4. Ebay
    By Maggis77 in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 08:26
  5. ang Ebay..
    By Martha m H-05 & M-07 in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-09, 22:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar