Hammarby Sjöstad
Föräldraskap
  1. Anonym
    #1

    Hammarby Sjöstad

    Hur är det att bo där? Är skolor och dagis bra? Området, är det lugnt?

    Vi har ev. möjlighet att flytta dit.
  2. 1
    Hammarby Sjöstad Hur är det att bo där? Är skolor och dagis bra? Området, är det lugnt?

    Vi har ev. möjlighet att flytta dit.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Varit där och tittat på lägenheter

    men valde snabbt bort, tyckte det var alldeels för \"plottrigt\" och framförallt dyrt. Men områder verkar lugnt, men annars så vet jag inte så mycket, tyvärr.

    En länk där du kanske kan få lite svar
    http://www.hammarbysjostad.se/
  4. 2
    Varit där och tittat på lägenheter men valde snabbt bort, tyckte det var alldeels för \"plottrigt\" och framförallt dyrt. Men områder verkar lugnt, men annars så vet jag inte så mycket, tyvärr.

    En länk där du kanske kan få lite svar
    http://www.hammarbysjostad.se/
  5. E
    #3

    Trevligt

    Vi har bott här nu i tre år, det är jättemysigt. Dagis är generellt bra (öppnar fler och fler nu) med det menar jag att det finns både bra och dåligt med dem liksom på de flesta dagis. Området är nog mer lungt än stökigt. Vackert med Nackareservatet nära, stan nära, stormarknad nära och massor av restauranger och fik. Vi bor dyrt men anser att det är väl värt pengarna!
  6. 3
    Trevligt Vi har bott här nu i tre år, det är jättemysigt. Dagis är generellt bra (öppnar fler och fler nu) med det menar jag att det finns både bra och dåligt med dem liksom på de flesta dagis. Området är nog mer lungt än stökigt. Vackert med Nackareservatet nära, stan nära, stormarknad nära och massor av restauranger och fik. Vi bor dyrt men anser att det är väl värt pengarna!
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Ska snart flytta dit!(långt)

    I februari närmare bestämt, kan knappt vänta! Vi flyttar till en helt ny hyreslägenhet, därav väntan, den är inte färdigbyggd än. Visst kommer vi ha ganska hög hyra, men inte jämfört med andra nybyggen i Stockholmsområdet. Vi tycker definitivt att det är värt det. Förälskade mig i området på en gång, har varit där en del under tiden sen vi fick klart att vi får lägenheten(det var i juni)och jag älskar att promenera runt i området. Nära till stan, antingen med tvårbana eller med båt över till Söder, nära till natur, nära till Sickla Köpkvarter, och nära till en massa mysiga restauranger! Hitills kan jag inte se några nackdelar, men jag kan erkänna att jag nog är lite partisk...;)
    Dagis vet ja inte mycket om, har inga barn än, men har hört mycket positivt om förskolorna, och det kommer säkert fler med tiden.
    Skolor finns väl hitlls bara friskolor, men det byggs just nu en kommunal vet jag som kommer starta typ dec-06.
    Har hittat mykcet intressant på www.hammarbysjostad.se
  8. 4
    Ska snart flytta dit!(långt) I februari närmare bestämt, kan knappt vänta! Vi flyttar till en helt ny hyreslägenhet, därav väntan, den är inte färdigbyggd än. Visst kommer vi ha ganska hög hyra, men inte jämfört med andra nybyggen i Stockholmsområdet. Vi tycker definitivt att det är värt det. Förälskade mig i området på en gång, har varit där en del under tiden sen vi fick klart att vi får lägenheten(det var i juni)och jag älskar att promenera runt i området. Nära till stan, antingen med tvårbana eller med båt över till Söder, nära till natur, nära till Sickla Köpkvarter, och nära till en massa mysiga restauranger! Hitills kan jag inte se några nackdelar, men jag kan erkänna att jag nog är lite partisk...;)
    Dagis vet ja inte mycket om, har inga barn än, men har hört mycket positivt om förskolorna, och det kommer säkert fler med tiden.
    Skolor finns väl hitlls bara friskolor, men det byggs just nu en kommunal vet jag som kommer starta typ dec-06.
    Har hittat mykcet intressant på www.hammarbysjostad.se
  9. Medlem sedan
    Jan 2005
    #5

    älskade sjöstaden...

    bor inte där längre, eftersom vi \"växte ur\" vår lilla lägenhet och inte hade råd med något större i samma område :-(

    det kommer ju allt fler butiker och restauranger/fik men även förskolor och skolor. känner två som har barn på olika förskolor där (både på kommunalt och på vittra) och båda är jättenöjda! skolan vet jag inte så mycket om tyvärr.
    det jag gillade mest i sjöstaden var lugnet och att allt var så rent (inget klotter eller så). och så närheten till vattnet förståss!
    det kändes kontinentalt att ta färjan varje morgon (där dom bjuder på gratis kaffe på mornarna!!!!) till jobbet.
    det kändes lite som en småstad, men ändå var man på söder på 5 minuter.
    det enda som jag inte tyckte om var att det var så SATANS dyrt att handla på konsum, som är (var?) den enda närliggande matbutiken. visst ligger sickla stormarknad nära, men det blir ändå ett jäkla meck om man inte har bil (vilket vi inte hade då). å så den höga hyra förståss... :-(

    så, mitt råd blir: FLYTTA DIT, om er ekonomi tillåter!!!
    lycka till! :-)
  10. 5
    älskade sjöstaden... bor inte där längre, eftersom vi \"växte ur\" vår lilla lägenhet och inte hade råd med något större i samma område :-(

    det kommer ju allt fler butiker och restauranger/fik men även förskolor och skolor. känner två som har barn på olika förskolor där (både på kommunalt och på vittra) och båda är jättenöjda! skolan vet jag inte så mycket om tyvärr.
    det jag gillade mest i sjöstaden var lugnet och att allt var så rent (inget klotter eller så). och så närheten till vattnet förståss!
    det kändes kontinentalt att ta färjan varje morgon (där dom bjuder på gratis kaffe på mornarna!!!!) till jobbet.
    det kändes lite som en småstad, men ändå var man på söder på 5 minuter.
    det enda som jag inte tyckte om var att det var så SATANS dyrt att handla på konsum, som är (var?) den enda närliggande matbutiken. visst ligger sickla stormarknad nära, men det blir ändå ett jäkla meck om man inte har bil (vilket vi inte hade då). å så den höga hyra förståss... :-(

    så, mitt råd blir: FLYTTA DIT, om er ekonomi tillåter!!!
    lycka till! :-)

Liknande trådar

  1. Hammarby Sjöstad
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 08:41
  2. Hammarby Sjöstad (Luma)
    By Sara in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 11:01
  3. Hammarby sjöstad
    By lantis in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-07, 08:40
  4. Hammarby Sjöstad?
    By Aika in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-08, 10:22
  5. Ekbacken i Hammarby sjöstad
    By Hanna in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 20:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar