Mössa till nyfödd
Småbarn
  1. snart 3-barnsmamma
    #1

    Mössa till nyfödd

    Vet någon var man hittar fina bebismössor i små storlekar? Polarn och Pyret hade fina randiga med knytband såg jag på deras hemsida, men den minsta storleken var 44 och mina barn har haft huvudmått 34 vid födseln. Skall nu snart få en liten tjej och skulle helst vilja ha en röd vinterfodrad mössa.
  2. 1
    Mössa till nyfödd Vet någon var man hittar fina bebismössor i små storlekar? Polarn och Pyret hade fina randiga med knytband såg jag på deras hemsida, men den minsta storleken var 44 och mina barn har haft huvudmått 34 vid födseln. Skall nu snart få en liten tjej och skulle helst vilja ha en röd vinterfodrad mössa.
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #2

    Det är ju inte alla butiker

    som anger möss-strlkar i hattmått. Det som i nån butik betyder 44 cm i omkrets kan ju vara yttepytteprematur i en annan. Fast po.p kör väl omkrets har jag för mig.

    Jag har köpte bra vintermössor på guppy när mina vinterbarn varit nyfödda.
  4. 2
    Det är ju inte alla butiker som anger möss-strlkar i hattmått. Det som i nån butik betyder 44 cm i omkrets kan ju vara yttepytteprematur i en annan. Fast po.p kör väl omkrets har jag för mig.

    Jag har köpte bra vintermössor på guppy när mina vinterbarn varit nyfödda.
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Har för mig

    att HM och Åhlens har i premisstorlekar, eller åtminstonde mindre än vanlig nyfödd storlek.
    Runt 36-38cm.
    men i vintermodell är de nog svåra att hitta.
    Jo pop har ju fleecemössa i stl 38 åtminstonde ev mindre
  6. 3
    Har för mig att HM och Åhlens har i premisstorlekar, eller åtminstonde mindre än vanlig nyfödd storlek.
    Runt 36-38cm.
    men i vintermodell är de nog svåra att hitta.
    Jo pop har ju fleecemössa i stl 38 åtminstonde ev mindre
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Har PO.P s vita hjälmmössor till nyfödd...

    i stl 40/42 o jag kan säga att det motsvarar INTE centimeterstorlekar för de är små. Det lustiga är att jag hade två i samma storlek o den ena är mkt mindre än den andra, så pass att man kan stoppa dem i varandra. 44 som de randiga har som minsta storlek behöver inte alls bli för stort. Mina killar har också haft kring 34 cm i huvudomfång.
  8. 4
    Har PO.P s vita hjälmmössor till nyfödd... i stl 40/42 o jag kan säga att det motsvarar INTE centimeterstorlekar för de är små. Det lustiga är att jag hade två i samma storlek o den ena är mkt mindre än den andra, så pass att man kan stoppa dem i varandra. 44 som de randiga har som minsta storlek behöver inte alls bli för stort. Mina killar har också haft kring 34 cm i huvudomfång.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Ooops, du kanske menade tjockare tinermössor?

    Då har jag svårare att hjälpa dig. Här har ju yngsta hunnit bli 3 månader med 41 i huvudmått o då är det lite lättare att hitta. Annars går det ju bra att köra med hjälmmössa som bas o sedan lager på lager. Vi använder ofta luvtröja eller jacka med luva o då drar jag upp den över huvudet när vi går ut med en tunnare mössa under.
  10. 5
    Ooops, du kanske menade tjockare tinermössor? Då har jag svårare att hjälpa dig. Här har ju yngsta hunnit bli 3 månader med 41 i huvudmått o då är det lite lättare att hitta. Annars går det ju bra att köra med hjälmmössa som bas o sedan lager på lager. Vi använder ofta luvtröja eller jacka med luva o då drar jag upp den över huvudet när vi går ut med en tunnare mössa under.
  11. Medlem sedan
    Jun 2001
    #6

    Min tös...

    hade riktigt litet huvud (33,5 cm vid födelse, 40cm vid ett halvår) och då finns det inte många fina mössor att välja på, speciellt inte tjockare. Jag gjorde som så att hon fick ha en hjälmmössa på sig och över den satte jag en tjockare mössa.
    Kanske inte svaret du ville ha, men ett tips.
  12. 6
    Min tös... hade riktigt litet huvud (33,5 cm vid födelse, 40cm vid ett halvår) och då finns det inte många fina mössor att välja på, speciellt inte tjockare. Jag gjorde som så att hon fick ha en hjälmmössa på sig och över den satte jag en tjockare mössa.
    Kanske inte svaret du ville ha, men ett tips.

Liknande trådar

  1. Nyfödd och mössa!
    By -Nike- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-16, 06:12
  2. Hur liten mössa till nyfödd
    By ~Ida~ in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 14:03
  3. P&T till nyfödd?
    By Flundran in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 08:00
  4. Strl mössa nyfödd
    By Nikki in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 22:12
  5. Vad har nyfödd för stl på mössa ca?
    By tottis in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 10:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar