Hårfärgning
_0603 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Hårfärgning

    Hur gör ni som brukar färga/tona/slinga håret nu under graviditeten?
    Total avhållsamhet eller kör ni på som vanligt? Jag har både färgat, slingat och idag tonat hela rasket men fick hastigt och lustigt lite ångest över saken.

    Jag är lite lagom uppskrämd över detta med mat och dyl och försöker tänka på så att jag äter hyfsat varierat (typ går på MC Donalds ena dagen och BK den andra... :-) och röra på mig så som foglossningen tillåter men hårfärgning som är en enda kemikaliebomb duttar jag glatt i håret och hoppas på det bästa. Ibland är man inte riktigt klok...

    Kram
  2. 1
    Hårfärgning Hur gör ni som brukar färga/tona/slinga håret nu under graviditeten?
    Total avhållsamhet eller kör ni på som vanligt? Jag har både färgat, slingat och idag tonat hela rasket men fick hastigt och lustigt lite ångest över saken.

    Jag är lite lagom uppskrämd över detta med mat och dyl och försöker tänka på så att jag äter hyfsat varierat (typ går på MC Donalds ena dagen och BK den andra... :-) och röra på mig så som foglossningen tillåter men hårfärgning som är en enda kemikaliebomb duttar jag glatt i håret och hoppas på det bästa. Ibland är man inte riktigt klok...

    Kram
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Jag...

    ..ljusfärgar mitt hår, och brukar ljusfärga utväxten själv. Det gör jag även nu under graviditeten, m a o kör jag på som vanligt.

    Kram!
  4. 2
    Jag... ..ljusfärgar mitt hår, och brukar ljusfärga utväxten själv. Det gör jag även nu under graviditeten, m a o kör jag på som vanligt.

    Kram!
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #3

    Oj, v 26 ska det ju stå. :) *imt*

    .
  6. 3
    Oj, v 26 ska det ju stå. :) *imt* .
  7. -A-K- m Oskar och lillebror bf 30/3
    #4

    Det är ok att färga håret!

    Hej

    Jag läste på vårdguiden att det inte är farligt att färga håret under graviditeten. Själv ska jag färga första helgen i december och längtar!

    Mvh
  8. 4
    Det är ok att färga håret! Hej

    Jag läste på vårdguiden att det inte är farligt att färga håret under graviditeten. Själv ska jag färga första helgen i december och längtar!

    Mvh
  9. mammaneta
    #5

    Säkert ingen katastrof...

    ...men jag förstår hur du tänker...

    Själv har jag funderat länge på att tona det men samtidigt så är det ju massa kemikalier och säkert inte så jättenyttigt (fast det är säkert inte schampo, tvål, deo, hudkrämer osv. heller....)...

    Men man är ju lite dubbel i sitt tänkande...å ena sidan är det ju så fast å andra sidan så är man ju inte perfekt i sitt andra levene heller. Jag menar, hur nyttigt är det att som vi, bo vid en ganska starkt trafikerad väg och dessutom ganska nära E 20 och i en storstad ? Hur nyttigt är det att äta en chokladkaka och massa annat med mättat och gärna härdat fett i , dagligen....osv.

    Får väl se, kanske kommer att \"slänga\" i lite färg här också nån dag....

    Målade förresten brädor och andades sånna ångor (även om vi var i ett \"öppet\" utrymme, typ partytält med två väggar, flera helger på raken när jag precis blivit gravid. DET har jag lite ångest för...

  10. 5
    Säkert ingen katastrof... ...men jag förstår hur du tänker...

    Själv har jag funderat länge på att tona det men samtidigt så är det ju massa kemikalier och säkert inte så jättenyttigt (fast det är säkert inte schampo, tvål, deo, hudkrämer osv. heller....)...

    Men man är ju lite dubbel i sitt tänkande...å ena sidan är det ju så fast å andra sidan så är man ju inte perfekt i sitt andra levene heller. Jag menar, hur nyttigt är det att som vi, bo vid en ganska starkt trafikerad väg och dessutom ganska nära E 20 och i en storstad ? Hur nyttigt är det att äta en chokladkaka och massa annat med mättat och gärna härdat fett i , dagligen....osv.

    Får väl se, kanske kommer att \"slänga\" i lite färg här också nån dag....

    Målade förresten brädor och andades sånna ångor (även om vi var i ett \"öppet\" utrymme, typ partytält med två väggar, flera helger på raken när jag precis blivit gravid. DET har jag lite ångest för...

  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6

    jag bleker och färgar

    mitt hår, har inte hört det ska va dåligt
  12. 6
    jag bleker och färgar mitt hår, har inte hört det ska va dåligt
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    Färgar som tidigare....

    frågade faktiskt min frissa om just detta med färgning vid graviditet och hon svarade att det är helt ok att färga håret...dock ska man ha i bakhuvudet att röda nyanser (liksom blekningar) kan ta fel iom alla hormoner i den gravida kroppen.
    Rött kan tex bli orange, rödbrunt kan slå om i grönt etc.....
    slinblekning kan också ge viss missfärgning då man är gravid, liksom permanent som kan bli helt tokig....dvs allt för krullig eller inte ta ett dugg.

    Färger innehållande amoniak ska man dock vara lite försiktig med, men et är ju långt i från alla färger som innehåller sånt....
  14. 7
    Färgar som tidigare.... frågade faktiskt min frissa om just detta med färgning vid graviditet och hon svarade att det är helt ok att färga håret...dock ska man ha i bakhuvudet att röda nyanser (liksom blekningar) kan ta fel iom alla hormoner i den gravida kroppen.
    Rött kan tex bli orange, rödbrunt kan slå om i grönt etc.....
    slinblekning kan också ge viss missfärgning då man är gravid, liksom permanent som kan bli helt tokig....dvs allt för krullig eller inte ta ett dugg.

    Färger innehållande amoniak ska man dock vara lite försiktig med, men et är ju långt i från alla färger som innehåller sånt....
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Ingen fara...

    har färgat och gjort slingor under graviditet och det är ingen fara med det vad jag har läst till mig.
  16. 8
    Ingen fara... har färgat och gjort slingor under graviditet och det är ingen fara med det vad jag har läst till mig.
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Tack för svaren!

    Känns alltid bättre när man dryftat saken med er. Min frisör tyckte inte heller att det skulle vara alltför skadligt och enda bekymret var väl att färgerna kunde bli lite annorlunda nu, precis som Anna-Mia skrev ovan.
    men ibland får man bara för sig saker och måste höra hur alla andra gör bara för att få lite frid i själen! :-)
    Nu är mitt hår fint och brunt iallafall. Den förfärliga musiga nyansen som började titta fram kunde ju få vem som helst att deppa ihop och få sammandragningar av ren stress! :-)

    natti natti!
  18. 9
    Tack för svaren! Känns alltid bättre när man dryftat saken med er. Min frisör tyckte inte heller att det skulle vara alltför skadligt och enda bekymret var väl att färgerna kunde bli lite annorlunda nu, precis som Anna-Mia skrev ovan.
    men ibland får man bara för sig saker och måste höra hur alla andra gör bara för att få lite frid i själen! :-)
    Nu är mitt hår fint och brunt iallafall. Den förfärliga musiga nyansen som började titta fram kunde ju få vem som helst att deppa ihop och få sammandragningar av ren stress! :-)

    natti natti!

Liknande trådar

  1. Hårfärgning it is
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-03, 20:50
  2. Hårfärgning?
    By Allrafinaste in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-09-21, 12:18
  3. Hårfärgning
    By fyrabarnsmor in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 17:00
  4. hårfärgning..
    By LuddesMamma in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 13:44
  5. Hårfärgning
    By Mia80 in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 11:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar