sterilisera sig ?
Kropp & hälsa
  1. eva
    #1

    sterilisera sig ?

    Jag är rädd att jag deppar av hormonspiral och är 42 vilket utesluter t ex p-piller. Vill vara säker och är färdig med mitt barnfödande. Väntar 4:an i vår, det räcker.
    Kan man sterilisera sig i samband med förlossningen? Har det några biverkningar ?
  2. 1
    sterilisera sig ? Jag är rädd att jag deppar av hormonspiral och är 42 vilket utesluter t ex p-piller. Vill vara säker och är färdig med mitt barnfödande. Väntar 4:an i vår, det räcker.
    Kan man sterilisera sig i samband med förlossningen? Har det några biverkningar ?
  3. Moonbeam
    #2

    Om du föder vaginalt

    kan du inte sterilisera dig i samband med förlossningen. Vid sterilisering sövs du och det blir svårt att få ihop. Om du däremot skulle föda med kejsarsnitt så brukar det gå bra, men du måste starta upp nu, för du ska på samtal och undersökningar innan. Och eftersom du är gravid så kan jag tänka mig att det kräver lite mer undersökningar. Kontakta gynmottagningen där du bor!
  4. 2
    Om du föder vaginalt kan du inte sterilisera dig i samband med förlossningen. Vid sterilisering sövs du och det blir svårt att få ihop. Om du däremot skulle föda med kejsarsnitt så brukar det gå bra, men du måste starta upp nu, för du ska på samtal och undersökningar innan. Och eftersom du är gravid så kan jag tänka mig att det kräver lite mer undersökningar. Kontakta gynmottagningen där du bor!

Liknande trådar

  1. sterilisera mig?
    By femella in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 23:42
  2. Sterilisera sax
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 23:41
  3. Sterilisera sig?
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 18:39
  4. Sterilisera sig
    By mannens fru in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 18:38
  5. sterilisera sig?
    By eva in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 07:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar