Får jag skriva här?
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Får jag skriva här?

    Jag har själv inga själsliga problem men är snart färigutbildad mentalskötare och så jobbar jag dessutom extra på allmänpsyk. Är det okej för mig att svara på de frågor och funderingar jag kan svara på eller är det bara tillåtet för personer med egna själsliga problem?
  2. 1
    Får jag skriva här? Jag har själv inga själsliga problem men är snart färigutbildad mentalskötare och så jobbar jag dessutom extra på allmänpsyk. Är det okej för mig att svara på de frågor och funderingar jag kan svara på eller är det bara tillåtet för personer med egna själsliga problem?
  3. Maria
    #2

    Det är klart!

    Jag tycker det vore jättebra om du skrev här!
  4. 2
    Det är klart! Jag tycker det vore jättebra om du skrev här!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Tack! Vad bra!

    Då kommer jag att göra det, de gånger jag känner att jag har vettiga svar att ge. Samtidigt kan jag förhoppningsvis lära mig mycket också. :-)
  6. 3
    Tack! Vad bra! Då kommer jag att göra det, de gånger jag känner att jag har vettiga svar att ge. Samtidigt kan jag förhoppningsvis lära mig mycket också. :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    hej.

    Säkert kanonbra med en person som dig här, som inte mår dåligt i själen, men ändå har erfarenhet av problemen.
    Jag är själv utbildad menatlsköter. Har jobbat som det ett par år och nu även vidarutbildat mig till behandlingsassisten.

    Men fn är jag långtidssjukskriven, och orkar inte tänka på arbetet...

    Välkommen hit!
  8. 4
    hej. Säkert kanonbra med en person som dig här, som inte mår dåligt i själen, men ändå har erfarenhet av problemen.
    Jag är själv utbildad menatlsköter. Har jobbat som det ett par år och nu även vidarutbildat mig till behandlingsassisten.

    Men fn är jag långtidssjukskriven, och orkar inte tänka på arbetet...

    Välkommen hit!
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Tack tack! :-) IMT

  10. 5
    Tack tack! :-) IMT
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Det beror på...

    Egentligen om man skall vara krass och följa snackinfot så bör du inte skriva här. Men om du sköter det på ett snyggt sätt utan att komma med pekpinnar och \"expertkommentarer\" så går det nog bra. Vad känner ni andra i gruppen?

    \"Den här Snackgruppen handlar om föräldrar med själsliga problem. Om du själv eller någon som står dig nära har eller har haft själsliga problem kan du skriva här och få råd och stöd.

    Tänk på att alla Känsliga Snack är just känsliga. De är stödgrupper, inte plats för debatt eller ifrågasättande. Innan du skriver i ett Känsligt Snack, läs igenom flera tidigare inlägg och tänk noga igenom ditt inlägg innan du skickar det!\"
  12. 6
    Det beror på... Egentligen om man skall vara krass och följa snackinfot så bör du inte skriva här. Men om du sköter det på ett snyggt sätt utan att komma med pekpinnar och \"expertkommentarer\" så går det nog bra. Vad känner ni andra i gruppen?

    \"Den här Snackgruppen handlar om föräldrar med själsliga problem. Om du själv eller någon som står dig nära har eller har haft själsliga problem kan du skriva här och få råd och stöd.

    Tänk på att alla Känsliga Snack är just känsliga. De är stödgrupper, inte plats för debatt eller ifrågasättande. Innan du skriver i ett Känsligt Snack, läs igenom flera tidigare inlägg och tänk noga igenom ditt inlägg innan du skickar det!\"
  13. hazeleyes
    #7

    Välkommen hit

    Tror inte det finns några regler att man \"måste\" ha själsliga problem. :) Jag tror alla är glada över lite uppmärksamhet och svar så länge man visar känslighet och förståelse.
  14. 7
    Välkommen hit Tror inte det finns några regler att man \"måste\" ha själsliga problem. :) Jag tror alla är glada över lite uppmärksamhet och svar så länge man visar känslighet och förståelse.
  15. hazeleyes
    #8

    För min del...

    tycker jag bara det är positivt. Det har mer med personlighet att göra. Däremot om någon skriver här som inte har ngt att göra med psyk.sjukdomar och dyl och bara är här och skapar oro så är det en annan sak. Jag hoppas Tess känner sig välkommen hit! Vi kan behöva såna som inte mår dåligt själva också, och nya infallsvinklar.
  16. 8
    För min del... tycker jag bara det är positivt. Det har mer med personlighet att göra. Däremot om någon skriver här som inte har ngt att göra med psyk.sjukdomar och dyl och bara är här och skapar oro så är det en annan sak. Jag hoppas Tess känner sig välkommen hit! Vi kan behöva såna som inte mår dåligt själva också, och nya infallsvinklar.
  17. M med sonen-03
    #9

    Håller med Hazeleyes

    Välkommen hit, det är ju jättebra med lite \"friska\" ögon och dessutom med erfarenhet och utbildning inom området.
  18. 9
    Håller med Hazeleyes Välkommen hit, det är ju jättebra med lite \"friska\" ögon och dessutom med erfarenhet och utbildning inom området.
  19. Felicia
    #10

    Ibland

    kan det vara omöjligt att sätta sig in i de problem vi härinne kan ha. Ibland är glada tillrop eller handfasta råd det sista man vill ha, man kan ändå inte ta dem till sig, utan man behöver bara en kram och vetskap om att det finns någon därute som \"sett\" en och läst ens ord. Det har varit min sista, tunna livlina många gånger på botten av helveteshålet. Det blir säkert inte problem om du skriver här, men ta det varligt bara. Välkommen hit.
  20. 10
    Ibland kan det vara omöjligt att sätta sig in i de problem vi härinne kan ha. Ibland är glada tillrop eller handfasta råd det sista man vill ha, man kan ändå inte ta dem till sig, utan man behöver bara en kram och vetskap om att det finns någon därute som \"sett\" en och läst ens ord. Det har varit min sista, tunna livlina många gånger på botten av helveteshålet. Det blir säkert inte problem om du skriver här, men ta det varligt bara. Välkommen hit.
  21. Medlem sedan
    May 2001
    #11

    Det är därför jag frågar!

    Jag vill veta hur ni känner inför att jag som ickedrabbad skriver här. Jag lovar att inte debattera eller ifrågasätta utan bara komma med svar om jag kan eller uppmuntrande alt. tröstande ord.
  22. 11
    Det är därför jag frågar! Jag vill veta hur ni känner inför att jag som ickedrabbad skriver här. Jag lovar att inte debattera eller ifrågasätta utan bara komma med svar om jag kan eller uppmuntrande alt. tröstande ord.
  23. Medlem sedan
    May 2001
    #12

    Tack tack! :-) IMT

  24. 12
    Tack tack! :-) IMT
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13

    Tack så mycket!

    Jag lovar att uppföra mig. :-) Om någon skulle ha problem med något jag skriver så hoppas jag att vederbörande säger till mig så att jag kan skärpa mig.
  26. 13
    Tack så mycket! Jag lovar att uppföra mig. :-) Om någon skulle ha problem med något jag skriver så hoppas jag att vederbörande säger till mig så att jag kan skärpa mig.
  27. Medlem sedan
    May 2001
    #14

    Lovar att ta det varligt!

    Ni får säga ifrån om jag kliver över någon gräns. Jag ska försöka vara så lyhörd som jag bara kan.
  28. 14
    Lovar att ta det varligt! Ni får säga ifrån om jag kliver över någon gräns. Jag ska försöka vara så lyhörd som jag bara kan.
  29. Medlem sedan
    Oct 1999
    #15

    Isf är det ju okej. IMT

  30. 15
    Isf är det ju okej. IMT
  31. zombie
    #16

    Felicia har rätt..

    själv orkade jag inte svara när jag såg inlägget (inte pga just ditt inlägg utan orkade inte skriva öht).

    Glöm inte att personer som besöker denna sida inte alltid orkar säga ifrån heller. Jag skulle svara på frågor där människor direkt frågar efter fakta. Typ \"var kan jag hitta en psykolog..\" osv.

    Inte \"någon som...\"

    För att vara på säkra sidan. Jag delar Felicias (mellan raderna) farhågor att få en klapp på axeln, hejjarop.. mm. Visst behövs det ibland men står man och tänker på döden eller andra svarta hål kanske det inte blir helt rätt.

    Nu vet jag iofs inget om dina erfarenheter. Kanske du också besökt de svarta hålen och studsat upp några gånger.

    Tänk bara på att för många är detta en oas.
  32. 16
    Felicia har rätt.. själv orkade jag inte svara när jag såg inlägget (inte pga just ditt inlägg utan orkade inte skriva öht).

    Glöm inte att personer som besöker denna sida inte alltid orkar säga ifrån heller. Jag skulle svara på frågor där människor direkt frågar efter fakta. Typ \"var kan jag hitta en psykolog..\" osv.

    Inte \"någon som...\"

    För att vara på säkra sidan. Jag delar Felicias (mellan raderna) farhågor att få en klapp på axeln, hejjarop.. mm. Visst behövs det ibland men står man och tänker på döden eller andra svarta hål kanske det inte blir helt rätt.

    Nu vet jag iofs inget om dina erfarenheter. Kanske du också besökt de svarta hålen och studsat upp några gånger.

    Tänk bara på att för många är detta en oas.
  33. zombie
    #17

    Fast jag håller med Veronica..

    det finns ändå snack som \"diskutera diagnoser\" och \"synpunkter och medkänsla\"
    av en orsak.

    Men direkta frågor. Visst.
    Att läsa tidigare inlägg och känna in stämningen först känns som en bra idé.
  34. 17
    Fast jag håller med Veronica.. det finns ändå snack som \"diskutera diagnoser\" och \"synpunkter och medkänsla\"
    av en orsak.

    Men direkta frågor. Visst.
    Att läsa tidigare inlägg och känna in stämningen först känns som en bra idé.
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18

    Jag kommer inte att svara så ofta...

    ...utan mest läsa. Men jag vill kunna veta att jag har möjlighet att svara på något om jag vill. Jag lovar att de gångerna vara finkänslig och inte leka cheerleader.
  36. 18
    Jag kommer inte att svara så ofta... ...utan mest läsa. Men jag vill kunna veta att jag har möjlighet att svara på något om jag vill. Jag lovar att de gångerna vara finkänslig och inte leka cheerleader.

Liknande trådar

  1. CV-vad ska jag skriva???
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 12:29
  2. Vad ska jag skriva?
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 16:46
  3. Hur ska jag skriva?
    By cathis in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 14:27
  4. Separation - vad skriva/inte skriva?
    By time to say goodbye in forum Separation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 19:29
  5. E på skriva skriva humör
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 19:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar