Det här med att amma länge
Bebissnack
  1. undrande
    #1

    Det här med att amma länge

    Vi är inne på tionde månaden och sonen ammar fritt ungefär varannan timme. Utöver det ger jag bara små smakportioner sporadiskt. Det går bra, han tuggar äpplen, mumsar på riskakor, äter glatt fruktpureer. Men räcker det? Näringsmässigt kan det lilla jag ger i \"fast föda\" verkligen inte bidra något. Tycker det är så väldigt oklart huruvida dom klarar sig på bröstmjölk andra halvåret eller inte. Gör jag fel? Han är väldigt kort (lägsta kurvan) för sin ålder men mullig (mittenkurvan)
  2. 1
    Det här med att amma länge Vi är inne på tionde månaden och sonen ammar fritt ungefär varannan timme. Utöver det ger jag bara små smakportioner sporadiskt. Det går bra, han tuggar äpplen, mumsar på riskakor, äter glatt fruktpureer. Men räcker det? Näringsmässigt kan det lilla jag ger i \"fast föda\" verkligen inte bidra något. Tycker det är så väldigt oklart huruvida dom klarar sig på bröstmjölk andra halvåret eller inte. Gör jag fel? Han är väldigt kort (lägsta kurvan) för sin ålder men mullig (mittenkurvan)
  3. Kattis
    #2

    Läs...

    ...gärna mitt svar lite längre ner på sidan till My som startade en tråd med rubriken \"Nio månader, vill bara ammas\". Om han oftast är glad, pigg och aktiv och kissar bra så är det ingen fara, då klarar han sig finfint.
  4. 2
    Läs... ...gärna mitt svar lite längre ner på sidan till My som startade en tråd med rubriken \"Nio månader, vill bara ammas\". Om han oftast är glad, pigg och aktiv och kissar bra så är det ingen fara, då klarar han sig finfint.

Liknande trådar

  1. amma hur länge ?
    By TheresN78 in forum Många barn
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:10
  2. Amma hur länge?
    By Betty26 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-23, 07:33
  3. Hur länge amma?
    By annahconda in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 19:00
  4. Hur länge ska du amma?
    By .charlotte. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 13:21
  5. HUR LÄNGE SKA NI AMMA?
    By ninamid in forum _0505 Majbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 10:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar