Mina kära, kära vänner:)
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Mina kära, kära vänner:)

    Idag gråter jag för att ni är så himla gulliga och förstående. Det känns så skönt att få ventilera alla jobbiga känslor och att ni förstår och pepper istället för att dömma,
    tusen tack för att ni är så underbara och kan lyfta upp mig från djupaste källarhålan. Jag ska försöka att hålla i den här positiva känslan och hoppas att det räcker fram till tisdag då jag gör min andra glukosbelastning.
    Det känns ändå skönt att MVC har koll på mig och sockret är ju inte riktigt i balans eftersom jag ligger så högt hela tiden. Jag klarade mig ju med skrämselhicka förra gången och kanske gör jag det nu igen. Vad gör man inte för att bebisen ska må bra:)
    Tack igen alla gullisar!!
  2. 1
    Mina kära, kära vänner:) Idag gråter jag för att ni är så himla gulliga och förstående. Det känns så skönt att få ventilera alla jobbiga känslor och att ni förstår och pepper istället för att dömma,
    tusen tack för att ni är så underbara och kan lyfta upp mig från djupaste källarhålan. Jag ska försöka att hålla i den här positiva känslan och hoppas att det räcker fram till tisdag då jag gör min andra glukosbelastning.
    Det känns ändå skönt att MVC har koll på mig och sockret är ju inte riktigt i balans eftersom jag ligger så högt hela tiden. Jag klarade mig ju med skrämselhicka förra gången och kanske gör jag det nu igen. Vad gör man inte för att bebisen ska må bra:)
    Tack igen alla gullisar!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Det kan hända...

    att du mår som du gör just pga blodsockret också! Jag har diabetes sedan barnsben och vet precis vad det innebär med högt socker. Ibland kan man till och med bli aggresiv av högt blodsocker! Så se det positiva, om de får rätsida på sockret kan du fysiskt må bättre av det!
  4. 2
    Det kan hända... att du mår som du gör just pga blodsockret också! Jag har diabetes sedan barnsben och vet precis vad det innebär med högt socker. Ibland kan man till och med bli aggresiv av högt blodsocker! Så se det positiva, om de får rätsida på sockret kan du fysiskt må bättre av det!
  5. johanna mCecilia +bf22/2
    #3

    Hej Suddagumman ang socker

    Du.. Förra gången vi väntade barn var jag på två belastningar. Den första var jätteok, så jag trodde inte det skulle vara någon fara andra. Andra var dock värdet för högt och jag blev skickad till förlossningen där jag fick ligga inne så de kunde monitera mina värden över en 24.timmarsperiod. Jag tyckte det var jättejobbigt, grät en del coh tyckte att det var allmänt surt.
    Sen fick jag träffa en dietist. Världens gulligaste. Hon berättade att det oftast går att \"stabilisera\" med maten.(om inte värdena är allt för höga vill säga..)
    Inga stora sockermängder, inga snabba kalorier, endast 3 glas mjölk och 3 frukter/dag. Det funkade jättebra på mig. Mina värden såg ok ut, jag höll mig borta från insluin coh annat (och gravidvikten höll sig...)


    Så ... Vad jag ville med detta är bara att säga att det inte är hela världen om värdet sticker, ge dem chans att hålla koll, Du får säkert en egen mätare att ha hemma så du själv kan hålla koll (hade jag så jag hade koll.) Att inte äta så mycket godis och småäta eller att äta mer havregryn och fullkorn etc är inte så svårt. Du ska se att det blir bra.

    Vi utstår mycket för att bebisen ska må bra, är det bara ett \"ok\" högt värde så ska du se att det fungerar med mat och lite motiion för att hålla allt under kontroll de här sista veckorna! OCh är det ett högt värde ska du se att du klarar att kontrollera det med hjälp av mvc!!


    kram!!!!
  6. 3
    Hej Suddagumman ang socker Du.. Förra gången vi väntade barn var jag på två belastningar. Den första var jätteok, så jag trodde inte det skulle vara någon fara andra. Andra var dock värdet för högt och jag blev skickad till förlossningen där jag fick ligga inne så de kunde monitera mina värden över en 24.timmarsperiod. Jag tyckte det var jättejobbigt, grät en del coh tyckte att det var allmänt surt.
    Sen fick jag träffa en dietist. Världens gulligaste. Hon berättade att det oftast går att \"stabilisera\" med maten.(om inte värdena är allt för höga vill säga..)
    Inga stora sockermängder, inga snabba kalorier, endast 3 glas mjölk och 3 frukter/dag. Det funkade jättebra på mig. Mina värden såg ok ut, jag höll mig borta från insluin coh annat (och gravidvikten höll sig...)


    Så ... Vad jag ville med detta är bara att säga att det inte är hela världen om värdet sticker, ge dem chans att hålla koll, Du får säkert en egen mätare att ha hemma så du själv kan hålla koll (hade jag så jag hade koll.) Att inte äta så mycket godis och småäta eller att äta mer havregryn och fullkorn etc är inte så svårt. Du ska se att det blir bra.

    Vi utstår mycket för att bebisen ska må bra, är det bara ett \"ok\" högt värde så ska du se att det fungerar med mat och lite motiion för att hålla allt under kontroll de här sista veckorna! OCh är det ett högt värde ska du se att du klarar att kontrollera det med hjälp av mvc!!


    kram!!!!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    Så lite så ;)

    Skönt att höra att du känner dig lite bättre idag! Det är ju det som är det absolut bästa med forum som det här; Att man kan få lite stöd och peppning från andra som befinner sig i liknande situationer och som vet hur jobbgigt allt kan vara ibland.

    Håller mina tummar och tår för att sockerbelastningen på tisdag ser bättre ut! (Stackars dig som får dricka den där hemska lösningen igen förresten, jag hade halsbränna i två dagar efter den socker och syrachocken...)

    Kramar från mig.
  8. 4
    Så lite så ;) Skönt att höra att du känner dig lite bättre idag! Det är ju det som är det absolut bästa med forum som det här; Att man kan få lite stöd och peppning från andra som befinner sig i liknande situationer och som vet hur jobbgigt allt kan vara ibland.

    Håller mina tummar och tår för att sockerbelastningen på tisdag ser bättre ut! (Stackars dig som får dricka den där hemska lösningen igen förresten, jag hade halsbränna i två dagar efter den socker och syrachocken...)

    Kramar från mig.
  9. sarah m maxen -03 o smultronet v 30
    #5

    Hej du!

    Såklart det är jobbigt när det gör ont, du behöver oroa dig för sockret osv. Och bara att få skriva av sig kan ju göra att det känns positivare sen.
    Så skriv på. Kram till dej!
  10. 5
    Hej du! Såklart det är jobbigt när det gör ont, du behöver oroa dig för sockret osv. Och bara att få skriva av sig kan ju göra att det känns positivare sen.
    Så skriv på. Kram till dej!
  11. PilleJokus
    #6

    Så klart!

    Så klart att vi peppar!
    Det är därför vi samlas här ju, för att få stöd och stötta andra!
    Vad bra att du känner dig mer positiv nu, håll i känslan! Och kommer deppet tillbaka så masa dig hit igen så får du mera peppning!

    Stor kram!
  12. 6
    Så klart! Så klart att vi peppar!
    Det är därför vi samlas här ju, för att få stöd och stötta andra!
    Vad bra att du känner dig mer positiv nu, håll i känslan! Och kommer deppet tillbaka så masa dig hit igen så får du mera peppning!

    Stor kram!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7

    Jag ska också...

    ..göra glukosbelastning på tisdag så vi får hålla tummarna för varandra!!! :-)

    Många kramar!
  14. 7
    Jag ska också... ..göra glukosbelastning på tisdag så vi får hålla tummarna för varandra!!! :-)

    Många kramar!
  15. Lillan med Oliver -02 & Bebis v.28
    #8

    Kram...

    ...lilla Suddagumman! Tänker på Dig och förstår att Du har det jobbigt, bra att MVC har koll på Dig och alla värden. Du ska se att snart är det över och Du har Din lilla bvebis i famnen!
    Kram i massvis!
  16. 8
    Kram... ...lilla Suddagumman! Tänker på Dig och förstår att Du har det jobbigt, bra att MVC har koll på Dig och alla värden. Du ska se att snart är det över och Du har Din lilla bvebis i famnen!
    Kram i massvis!
  17. RHWH m Reidar och febbebebben v 29
    #9

    Ska tänka på dig

    ordentligt på tisdag. Tummarna hålls!

    KRAAAM
  18. 9
    Ska tänka på dig ordentligt på tisdag. Tummarna hålls!

    KRAAAM

Liknande trådar

  1. ja mina kära vänner...
    By nettem3 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 17:10
  2. Hej mina kära vänner
    By pösmunken in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 07:37
  3. Nu mina kära vänner ska jag
    By SjösjukaJenny in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 18:25
  4. Hey mina kära Vänner!!
    By Fergie80 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 07:23
  5. hej mina kära vänner
    By wilburs mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 11:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar