Undrar just hur många missfall
Missfall
  1. Picea
    #1

    Undrar just hur många missfall

    man har haft. Jag vet om två.

    Den första gången hade jag inte gravtestat mig, men mensen var tre veckor sen och jag hade klara graviditetssymptom. Blödningen som kom var inte av denna världen, jag blödde igenom tre bindor fullkomligt, så kläder och allt var genomdränkt med blod, på två timmar, det kom klumpar och skinnbitsliknande saker och jag mådde illa, svimmade och var allmänt jättedålig. Jag trodde det var så missfall gick till.

    Andra gången hade jag testat positivt dagen efter som mensen skulle ha kommit. Två veckor senare fick jag en vanlig mens. Jag var på jobbet när det började blöda, och åkte hem direkt och ringde min man. Han kom hem genast för att hjälpa mig när blodstörtningen kom, men det kom inget. Jag hade lagt en av dotterns blöjor i trosorna (nej, jag kör inte med string...) för att skydda mattorna, men det var ju onödigt. Litet blod kom, litet till nästa dag, för att minska igen och försvinna på femte dagen.

    Nu börjar jag fundera på om jag har haft massvis av missfall under åren. Gånger då mensen varit några dagar sen, men jag inte har brytt mig om att testa. Jag kanske i själva verket har jättesvårt att behålla barn, men jag har bara trott att vi har missat ägglossningen.

    Usch vilka funderingar man har. Hur vanligt är det med så tidiga missfall, i v 6-7? Är det bara otur med två (om det nu bara är två, jag har två barn också) eller är det något fel?
  2. 1
    Undrar just hur många missfall man har haft. Jag vet om två.

    Den första gången hade jag inte gravtestat mig, men mensen var tre veckor sen och jag hade klara graviditetssymptom. Blödningen som kom var inte av denna världen, jag blödde igenom tre bindor fullkomligt, så kläder och allt var genomdränkt med blod, på två timmar, det kom klumpar och skinnbitsliknande saker och jag mådde illa, svimmade och var allmänt jättedålig. Jag trodde det var så missfall gick till.

    Andra gången hade jag testat positivt dagen efter som mensen skulle ha kommit. Två veckor senare fick jag en vanlig mens. Jag var på jobbet när det började blöda, och åkte hem direkt och ringde min man. Han kom hem genast för att hjälpa mig när blodstörtningen kom, men det kom inget. Jag hade lagt en av dotterns blöjor i trosorna (nej, jag kör inte med string...) för att skydda mattorna, men det var ju onödigt. Litet blod kom, litet till nästa dag, för att minska igen och försvinna på femte dagen.

    Nu börjar jag fundera på om jag har haft massvis av missfall under åren. Gånger då mensen varit några dagar sen, men jag inte har brytt mig om att testa. Jag kanske i själva verket har jättesvårt att behålla barn, men jag har bara trott att vi har missat ägglossningen.

    Usch vilka funderingar man har. Hur vanligt är det med så tidiga missfall, i v 6-7? Är det bara otur med två (om det nu bara är två, jag har två barn också) eller är det något fel?
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    jag

    har läst någonstans att få missfall i v6 är väldigt vanligt...min lilla slutade utvecklas v6 men själva missfallet kom igång v11.
  4. 2
    jag har läst någonstans att få missfall i v6 är väldigt vanligt...min lilla slutade utvecklas v6 men själva missfallet kom igång v11.
  5. Jalla
    #3

    Det är bara otur

    säger min läkare!! Jag hade två tidiga mf innan vi fick sonen och har haft ett till tidigt mf i juli i år. Och även nu är det bara otur. Det är tydligen inte så ovanligt att man får två mf på raken och att det sen går vägen (jag är ett bevis på det :)) men det är jättetungt att få mf, det sätts igång så mycket funderingar och tankar just på om allt är OK eller ej.

    Stor kram kommer här!
  6. 3
    Det är bara otur säger min läkare!! Jag hade två tidiga mf innan vi fick sonen och har haft ett till tidigt mf i juli i år. Och även nu är det bara otur. Det är tydligen inte så ovanligt att man får två mf på raken och att det sen går vägen (jag är ett bevis på det :)) men det är jättetungt att få mf, det sätts igång så mycket funderingar och tankar just på om allt är OK eller ej.

    Stor kram kommer här!
  7. Picea
    #4

    Tack båda!

    Ja, ETT missfall i vecka 6-7 har jag väl inte betraktat som någon jättekatastrof, men det som är obehagligt är ju om det skulle bli så flera gånger.

    Kram tillbaks!
  8. 4
    Tack båda! Ja, ETT missfall i vecka 6-7 har jag väl inte betraktat som någon jättekatastrof, men det som är obehagligt är ju om det skulle bli så flera gånger.

    Kram tillbaks!

Liknande trådar

  1. Många missfall
    By Anonym in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 15:37
  2. Vad många missfall...
    By KRÅKA in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 21:03
  3. Många här med missfall?
    By malin27 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-03, 18:22
  4. Många missfall
    By anonym och ny här in forum Missfall
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-12, 13:16
  5. Någon här med många missfall
    By hatar mf in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-10, 19:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar