Long time no see
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Long time no see

    Hej på er igen, nu var det väldigt längesen jag var här. Kommer ni ihåg mig, Anna med längtansmagen som visade sig bli en Albin?

    Det var varit löjligt fullt upp med allting, plus att vi har haft stora problem med bredbandet, så jag har knappt suttit vid datorn över huvud taget under hösten.

    Hur som helst, det är bra med oss. Abbe är stor och tjock och växer som ogräs, han skrattar och gurglar och är för det mesta en väldigt nöjd bebis. Jag har börjat anpassa mig till hemmatillvaron och dagarna försvinner snabbt i amningar, blöjbyten och barnvagnspromenader.
    I mars ska jag börja jobba halvtid igen och det ser jag fram emot väldigt mycket. Härligt att få leva vuxenliv ibland. :)

    Hoppas det är bra med alla andra mammor och bebisar - det lär jag väl märka när jag läser vidare.
  2. 1
    Long time no see Hej på er igen, nu var det väldigt längesen jag var här. Kommer ni ihåg mig, Anna med längtansmagen som visade sig bli en Albin?

    Det var varit löjligt fullt upp med allting, plus att vi har haft stora problem med bredbandet, så jag har knappt suttit vid datorn över huvud taget under hösten.

    Hur som helst, det är bra med oss. Abbe är stor och tjock och växer som ogräs, han skrattar och gurglar och är för det mesta en väldigt nöjd bebis. Jag har börjat anpassa mig till hemmatillvaron och dagarna försvinner snabbt i amningar, blöjbyten och barnvagnspromenader.
    I mars ska jag börja jobba halvtid igen och det ser jag fram emot väldigt mycket. Härligt att få leva vuxenliv ibland. :)

    Hoppas det är bra med alla andra mammor och bebisar - det lär jag väl märka när jag läser vidare.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2

    Jovisst minns jag dig

    Skönt att höra att allt går bra. Själv ska jag antagligen börja jobba i slutet av juni. Skulle vilja jobba litegrann innan också, men det beror på hur jag gör med amningen. Skulle vilja ha lite av både hemmatillvaron och jobbandet samtidigt.
  4. 2
    Jovisst minns jag dig Skönt att höra att allt går bra. Själv ska jag antagligen börja jobba i slutet av juni. Skulle vilja jobba litegrann innan också, men det beror på hur jag gör med amningen. Skulle vilja ha lite av både hemmatillvaron och jobbandet samtidigt.
  5. Medlem sedan
    Jul 2005
    #3

    Jodå,

    välkommen tillbaka!
  6. 3
    Jodå, välkommen tillbaka!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4

    Hej, hej!

    Kul att få ett livstecken från dig! Själv har jag sökt tjänstledigt från jobbet tom sista september nästa år, hur det blir därefter beror till stor del på hur min man har det på jobbet (dvs om han har jobb eller inte - han har en projektanställning som forskare just nu).

    Visst försvinner dagarna iväg fort. FAst jag måste säga att jag får mer gjort den här gången än första gången jag var mammaledig. Man är helt enkelt tvungen att få saker och ting gjorda när man utöver bebisen har ett större barn.
  8. 4
    Hej, hej! Kul att få ett livstecken från dig! Själv har jag sökt tjänstledigt från jobbet tom sista september nästa år, hur det blir därefter beror till stor del på hur min man har det på jobbet (dvs om han har jobb eller inte - han har en projektanställning som forskare just nu).

    Visst försvinner dagarna iväg fort. FAst jag måste säga att jag får mer gjort den här gången än första gången jag var mammaledig. Man är helt enkelt tvungen att få saker och ting gjorda när man utöver bebisen har ett större barn.
  9. Medlem sedan
    Aug 2004
    #5

    Hej själv!

    Kul att Albin och du mår bra!
  10. 5
    Hej själv! Kul att Albin och du mår bra!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    jo visst minns jag dig

    Vad skoj att se dig härinne.

    Här är det fullt upp med alla 3 barnen, jag är sjukskriven, höll på att gå in i väggen pga ont och sömnbrist. Men det ska vi ändra på nu när sambon är hemma och avlastar massor.
  12. 6
    jo visst minns jag dig Vad skoj att se dig härinne.

    Här är det fullt upp med alla 3 barnen, jag är sjukskriven, höll på att gå in i väggen pga ont och sömnbrist. Men det ska vi ändra på nu när sambon är hemma och avlastar massor.
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7

    Usch då

    det låter jättejobbigt, det du berättar längre upp. Hoppas det blir bättre när du får vara sjukskriven och att sambon tar hand om allt det praktiska. Håller tummen för att du får vila ut nu!
  14. 7
    Usch då det låter jättejobbigt, det du berättar längre upp. Hoppas det blir bättre när du får vara sjukskriven och att sambon tar hand om allt det praktiska. Håller tummen för att du får vila ut nu!
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8

    Vilken söt

    liten Magnus du har fått! Är allt bra med er också?
  16. 8
    Vilken söt liten Magnus du har fått! Är allt bra med er också?
  17. Medlem sedan
    Sep 2001
    #9

    Där ser man

    tänk att våra grabbar föddes samma dag! Hoppas att din förlossning gick lite snabbare och lättare än min.

    Hur känns det att ha en så lång hemmaperiod inplanerad? Jag antar att du trivs med att vara föräldraledig?
  18. 9
    Där ser man tänk att våra grabbar föddes samma dag! Hoppas att din förlossning gick lite snabbare och lättare än min.

    Hur känns det att ha en så lång hemmaperiod inplanerad? Jag antar att du trivs med att vara föräldraledig?
  19. Medlem sedan
    Sep 2001
    #10

    Tackar! *imt*

    .
  20. 10
    Tackar! *imt* .
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11

    Å vad fin

    hon är, din Sara!

    Det ska bli kul att hänga med här igen och få prata bebisprat, jag märker nu hur mycket jag har saknat er alla och att kunna komma med en massa dumma frågor. :)

    Hur tänker du angående jobb och amning? Jag jobbar ju hemifrån så det blir lätt för oss att ta amningspauser om dagarna, men annars så pumpar jag redan nu och vi har gott om mjölk i frysen ifall jag inte är tillgänglig.
  22. 11
    Å vad fin hon är, din Sara!

    Det ska bli kul att hänga med här igen och få prata bebisprat, jag märker nu hur mycket jag har saknat er alla och att kunna komma med en massa dumma frågor. :)

    Hur tänker du angående jobb och amning? Jag jobbar ju hemifrån så det blir lätt för oss att ta amningspauser om dagarna, men annars så pumpar jag redan nu och vi har gott om mjölk i frysen ifall jag inte är tillgänglig.
  23. Medlem sedan
    May 2001
    #12

    Jag tänker

    att jag inte kan börja jobba, förrän hon äter mest mat. Jag jobbar ju på Systembolaget i en butik. Det jag tänkte var att när hon börjat äta lite, så skulle jag tex kunna jobba lördagar, som inte är så långa dagar. Jobbet känns inte tillräckligt intressant för att jag ska pumpa. Har aldrig lyckats bra med det tidigare. Än så länge nöjer jag mig med att dyka in på provningar och utbildningar och då har jag Sara med mig. Tvärtom vad jag trodde, så älskar jag att vara hemma. Det krockar ibland med längtan efter jobbet, men jobbet finns ju kvar och Sara är ju bara liten nu.
  24. 12
    Jag tänker att jag inte kan börja jobba, förrän hon äter mest mat. Jag jobbar ju på Systembolaget i en butik. Det jag tänkte var att när hon börjat äta lite, så skulle jag tex kunna jobba lördagar, som inte är så långa dagar. Jobbet känns inte tillräckligt intressant för att jag ska pumpa. Har aldrig lyckats bra med det tidigare. Än så länge nöjer jag mig med att dyka in på provningar och utbildningar och då har jag Sara med mig. Tvärtom vad jag trodde, så älskar jag att vara hemma. Det krockar ibland med längtan efter jobbet, men jobbet finns ju kvar och Sara är ju bara liten nu.
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13

    Hej!

    Visst går tiden fort fast man \"bara\" är hemma. Men ibland skulle det vara skönt att träffa lite folk som inte bara pratar barnspråk... Jag börjar nog inte jobba på halvtid förens i maj eller eventuellt inte förens efter sommaren men jag vet att jag tyckte att det var jätteskönt när Elias var liten när man äntligen fick sitta och äta lunch i lugn och ro och prata med andra utan att bli avbruten.
    Kram!
  26. 13
    Hej! Visst går tiden fort fast man \"bara\" är hemma. Men ibland skulle det vara skönt att träffa lite folk som inte bara pratar barnspråk... Jag börjar nog inte jobba på halvtid förens i maj eller eventuellt inte förens efter sommaren men jag vet att jag tyckte att det var jätteskönt när Elias var liten när man äntligen fick sitta och äta lunch i lugn och ro och prata med andra utan att bli avbruten.
    Kram!
  27. Medlem sedan
    Sep 2001
    #14

    Jo, man uppskattar

    helt nya saker i tillvaron. Som att få äta mat ostörd, dricka sitt te medan det är varmt och att få prata med någon om annat än bebisämnen. Jag märker att jag börjar bli lite insnöad, jag kan inte riktigt fokusera på något annat än Abbe så jag blir helt tom i huvudet om jag vill prata om något annat. Läskigt. :)

    Vilka fina småttingar vi har allihopa, din Sofia är ju söt som socker! Oj, jag blir alldeles knäsvag av att titta på alla bebisbilder.
  28. 14
    Jo, man uppskattar helt nya saker i tillvaron. Som att få äta mat ostörd, dricka sitt te medan det är varmt och att få prata med någon om annat än bebisämnen. Jag märker att jag börjar bli lite insnöad, jag kan inte riktigt fokusera på något annat än Abbe så jag blir helt tom i huvudet om jag vill prata om något annat. Läskigt. :)

    Vilka fina småttingar vi har allihopa, din Sofia är ju söt som socker! Oj, jag blir alldeles knäsvag av att titta på alla bebisbilder.
  29. Medlem sedan
    Mar 2002
    #15

    Tja

    Jag trivs med att vara föräldraledig! Än så länge iallafall. Förra gången njöt jag i fulla drag av att hinna umgås med Arvid och samtidigt vara mer socialt aktiv än jag varit på många år. Jag gick på öppna förskolan, babysång och träffade kompisar. Fick en massa nya vänner som jag fortfarande träffar. Då var jag hemma i nästan 16 månader + lite tid som sjukskriven innan Arvid kom.

    Den här gången har jag en väldigt aktiv 2,5-åring att ta hand om samtidigt som jag har en bebis. Tyvärr rusar tiden iväg och ibland känns det som att jag knappt hinner njuta av Ture alls. Men jag trivs för det! Har hur mycket som helst att göra här hemma, så jag nkommer og inte vara lika social som förra gången det begav sig. Efter jul hoppas jag iallafall att Ture och jag ska gå på babysång. Och så försöker jag fika med mammalediga kompisar då och då när Arvid är på dagis.

    Det är en så otroligt kort tid barnen är små. Ett år av mitt liv är ingenting, känns det som. Nu önskar jag bara att det ordnar upp sig med makens anställning så vi kan planera hur vi ska ha det från 1 oktober nästa höst. Jag har inget emot att vara hemma längre, men det vore bra att kunna meddela jobbet hur det blir. Och även att kunna planera in pappaledighet för maken, fundera på när det är lämpligt att söka dagisplats mm mm.

    Min förlossning gick förresten snabbt och lätt. Vi kom till sjukhuset vid 14, vid 15 kom vi till förlossningssalen och kl 16.08 kom Ture ut, efter tre krystvärkar och helt utan smärtlindring (hanns inte med). Min första förlossning tog betydligt längre tid, men tydligen rätt kort tid för att vara första barnet. Hur länge fick du kämpa?
  30. 15
    Tja Jag trivs med att vara föräldraledig! Än så länge iallafall. Förra gången njöt jag i fulla drag av att hinna umgås med Arvid och samtidigt vara mer socialt aktiv än jag varit på många år. Jag gick på öppna förskolan, babysång och träffade kompisar. Fick en massa nya vänner som jag fortfarande träffar. Då var jag hemma i nästan 16 månader + lite tid som sjukskriven innan Arvid kom.

    Den här gången har jag en väldigt aktiv 2,5-åring att ta hand om samtidigt som jag har en bebis. Tyvärr rusar tiden iväg och ibland känns det som att jag knappt hinner njuta av Ture alls. Men jag trivs för det! Har hur mycket som helst att göra här hemma, så jag nkommer og inte vara lika social som förra gången det begav sig. Efter jul hoppas jag iallafall att Ture och jag ska gå på babysång. Och så försöker jag fika med mammalediga kompisar då och då när Arvid är på dagis.

    Det är en så otroligt kort tid barnen är små. Ett år av mitt liv är ingenting, känns det som. Nu önskar jag bara att det ordnar upp sig med makens anställning så vi kan planera hur vi ska ha det från 1 oktober nästa höst. Jag har inget emot att vara hemma längre, men det vore bra att kunna meddela jobbet hur det blir. Och även att kunna planera in pappaledighet för maken, fundera på när det är lämpligt att söka dagisplats mm mm.

    Min förlossning gick förresten snabbt och lätt. Vi kom till sjukhuset vid 14, vid 15 kom vi till förlossningssalen och kl 16.08 kom Ture ut, efter tre krystvärkar och helt utan smärtlindring (hanns inte med). Min första förlossning tog betydligt längre tid, men tydligen rätt kort tid för att vara första barnet. Hur länge fick du kämpa?

Liknande trådar

  1. Long time no see!
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 20:52
  2. Long time no see...
    By Apollonia in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 15:16
  3. Long time no seen...
    By Anumer in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 09:19
  4. long time
    By MoaMatti in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 19:19
  5. Long time, no see
    By minskamera in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 21:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar