Är jag elak eller?*S*
Tonåringar
  1. Sofie
    #1

    Är jag elak eller?*S*

    Har just haft en disskution med min 12 åriga dotter om att sova över med hennes kompis (14år) hemma hos dennes kille där även en kompis till honom ska sova. Jag anser att det inte är lämpligt att sova över hos en kille i den åldern. Är jag så elak som min dotter säger...
  2. 1
    Är jag elak eller?*S* Har just haft en disskution med min 12 åriga dotter om att sova över med hennes kompis (14år) hemma hos dennes kille där även en kompis till honom ska sova. Jag anser att det inte är lämpligt att sova över hos en kille i den åldern. Är jag så elak som min dotter säger...
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Nää

    12 år tycker jag är liiite för tidigt att sova över där grabbar finns med i bilden.
  4. 2
    Nää 12 år tycker jag är liiite för tidigt att sova över där grabbar finns med i bilden.
  5. m00n
    #3

    Jätte stygg!

    Det förstår jag att hon tycker, men det tycker inte jag;) Du låter som en klok mamma!!
  6. 3
    Jätte stygg! Det förstår jag att hon tycker, men det tycker inte jag;) Du låter som en klok mamma!!
  7. j
    #4

    And what if

    she is a lesbian...?
    Girls can have male friends! Why do you assume that sex is \"in the picture\"?
  8. 4
    And what if she is a lesbian...?
    Girls can have male friends! Why do you assume that sex is \"in the picture\"?
  9. m00n
    #5

    Jag tänkte inte

    att sex skulle vara med i bilden. Men saker och ting händer lättare när \"chansen finns\" och just därför skulle _jag_ inte låtit nån 12-åring sovit över så där.

  10. 5
    Jag tänkte inte att sex skulle vara med i bilden. Men saker och ting händer lättare när \"chansen finns\" och just därför skulle _jag_ inte låtit nån 12-åring sovit över så där.

  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6

    visst..

    kan det vara så att hon är lesbisk.. Men det kan jag ju inte veta om hon inte har berättat det för mig. Och som Monka skriver så är det dumt kanske att göra det lättare för dom att utöva sex när man är 12 år.
  12. 6
    visst.. kan det vara så att hon är lesbisk.. Men det kan jag ju inte veta om hon inte har berättat det för mig. Och som Monka skriver så är det dumt kanske att göra det lättare för dom att utöva sex när man är 12 år.
  13. Medlem sedan
    Jul 2001
    #7

    Du fattar de beslut du kan stå för


    Men jag kan berätta att jag lät min 12-åring sova över hos en jämnårig (tjej)kompis, och då sov även två killar över där. De var alltså två killar och två tjejer, alla 12 år.

    Dock hade vi föräldrar en ordentlig genomgång innan om vad som var acceptabelt och de skulle sova i tjej- resp killrum och om de inte höll sig på rätt rum efter läggdags skulle \"värdinnemamman\" ringa hem till föräldrarna som fick komma och hämta sin son/dotter.
    Det funkade bra.

    Men, som sagt, du fattar de beslut du tycker är riktiga och kan stå för. Jag hade kanske inte heller låtit min 12-åring sova över hos en 14-årig kille när jag tänker efter....
  14. 7
    Du fattar de beslut du kan stå för
    Men jag kan berätta att jag lät min 12-åring sova över hos en jämnårig (tjej)kompis, och då sov även två killar över där. De var alltså två killar och två tjejer, alla 12 år.

    Dock hade vi föräldrar en ordentlig genomgång innan om vad som var acceptabelt och de skulle sova i tjej- resp killrum och om de inte höll sig på rätt rum efter läggdags skulle \"värdinnemamman\" ringa hem till föräldrarna som fick komma och hämta sin son/dotter.
    Det funkade bra.

    Men, som sagt, du fattar de beslut du tycker är riktiga och kan stå för. Jag hade kanske inte heller låtit min 12-åring sova över hos en 14-årig kille när jag tänker efter....
  15. Medlem sedan
    Feb 2000
    #8

    elak vet jag inte, men

    min dotter har fått sova över hos kompisar/ha kompisar sovande här oavsett kön.
    hon har kompisar av båda könen, och sex kommer hon att ha när hon har det, oavsett om hon får sova över etc ändå. det är en sanning som inte är så bekväm, men så ärdet inte, det kan vi aldrig styra över OM hon bestämmer sig för att ha det.
    däremot så PRATAR vi en del om att känna sig redo för sex, så jag känner att hon iaf teoretiskt har koll på vad hon vill och så.
    jag tycker iaf man är skyldig att fundera över varför tjejer och killar inte kan SOVA över hos varandra, vad är det man är rädd för?
    sex kan man ha vid andra tillfällen, t o m i skolan, eller med personer av samma kön, och isf sanktionerar du det?
  16. 8
    elak vet jag inte, men min dotter har fått sova över hos kompisar/ha kompisar sovande här oavsett kön.
    hon har kompisar av båda könen, och sex kommer hon att ha när hon har det, oavsett om hon får sova över etc ändå. det är en sanning som inte är så bekväm, men så ärdet inte, det kan vi aldrig styra över OM hon bestämmer sig för att ha det.
    däremot så PRATAR vi en del om att känna sig redo för sex, så jag känner att hon iaf teoretiskt har koll på vad hon vill och så.
    jag tycker iaf man är skyldig att fundera över varför tjejer och killar inte kan SOVA över hos varandra, vad är det man är rädd för?
    sex kan man ha vid andra tillfällen, t o m i skolan, eller med personer av samma kön, och isf sanktionerar du det?
  17. Darma
    #9

    Nej

    Tycker det är alldeles för tidigt, du agerar korrekt och får väl vara \"elak\" i så fall
  18. 9
    Nej Tycker det är alldeles för tidigt, du agerar korrekt och får väl vara \"elak\" i så fall
  19. M.
    #10

    Håller med

    Du är sund och klok!!!
  20. 10
    Håller med Du är sund och klok!!!

Liknande trådar

  1. Elak på riktigt eller bara dum?
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 13:07
  2. Elak på riktigt eller bara dum?
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 11:16
  3. Genuint elak eller vad?
    By Observatören in forum Bokstavsbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 20:31
  4. Han lättstött eller jag elak?
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 17:49
  5. ska jag vara elak eller snäll
    By UlLi in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 13:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar