Nyårsraketer
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Nyårsraketer

    1) Låter ni era ungdommar ha egna raketer?
    2) Får de köpa för egna pengar el. betalar ni?
    3) För hur mycket får de köpa för i så fall?
  2. 1
    Nyårsraketer 1) Låter ni era ungdommar ha egna raketer?
    2) Får de köpa för egna pengar el. betalar ni?
    3) För hur mycket får de köpa för i så fall?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Svarar

    1) Låter ni era ungdommar ha egna raketer?
    Inte jag men deras pappa. Vi bor iofs ihop men har helt olika uppfattningar om raketer. Jag avskyr dem och han älskar dem.

    2) Får de köpa för egna pengar el. betalar ni?
    Sambon köper och de \"leker\" upp dem tillsammans

    3) För hur mycket får de köpa för i så fall?
    Vet inte hur mycket han köper för men det är mindre nu än förr. Han börjar kanske bli mognare:)

  4. 2
    Svarar 1) Låter ni era ungdommar ha egna raketer?
    Inte jag men deras pappa. Vi bor iofs ihop men har helt olika uppfattningar om raketer. Jag avskyr dem och han älskar dem.

    2) Får de köpa för egna pengar el. betalar ni?
    Sambon köper och de \"leker\" upp dem tillsammans

    3) För hur mycket får de köpa för i så fall?
    Vet inte hur mycket han köper för men det är mindre nu än förr. Han börjar kanske bli mognare:)

  5. \"mamma\"
    #3

    vad menar du med ungdomar?

    Jag förmodar att du syftar på omyndiga ungdomar...Jag kallar mina två äldsta barn också för ungdomar och de är 18 och 21.
    Raketer, ja tillsammans med pappa, inte ensamma.
    Skulle de ha raketer fick de betala själv. Nu är det ju åldersgräns på raketer (om de efterlevs)
    Ville de lägga hela sin månadspeng på raketer så var det upp till dom, då var pengarna slut sen.
    Nu har jag \"bara\" en 13 årig flicka hemma och hon har ännu inte visat något intresserad för raketer, tack och lov.
    Men kompisen har denna diskussion med sin son varje år......... alltid samma tjat och bråk....
  6. 3
    vad menar du med ungdomar? Jag förmodar att du syftar på omyndiga ungdomar...Jag kallar mina två äldsta barn också för ungdomar och de är 18 och 21.
    Raketer, ja tillsammans med pappa, inte ensamma.
    Skulle de ha raketer fick de betala själv. Nu är det ju åldersgräns på raketer (om de efterlevs)
    Ville de lägga hela sin månadspeng på raketer så var det upp till dom, då var pengarna slut sen.
    Nu har jag \"bara\" en 13 årig flicka hemma och hon har ännu inte visat något intresserad för raketer, tack och lov.
    Men kompisen har denna diskussion med sin son varje år......... alltid samma tjat och bråk....
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Ja med ungdommar menar jag

    upp till 18 år och de är myndiga.. För då får de göra som de vill med det där. Men min grabb är ju 14 år. Han har fått lov med egna pengar köpa (vi har varit med) Lite raketer. Fast jag är inte så pigg på att han ska vara själv med sina kompisar och smälla dom. Så det får bli tillsammans med oss så man har lite övervakning trots allt.
  8. 4
    Ja med ungdommar menar jag upp till 18 år och de är myndiga.. För då får de göra som de vill med det där. Men min grabb är ju 14 år. Han har fått lov med egna pengar köpa (vi har varit med) Lite raketer. Fast jag är inte så pigg på att han ska vara själv med sina kompisar och smälla dom. Så det får bli tillsammans med oss så man har lite övervakning trots allt.
  9. Medlem sedan
    Feb 2003
    #5

    hu, nej

    1) nej nej nej
    2) nej
    3) noll

    Jag är fullständigt livrädd för raketer och smällare. Totalt nojjig sen min egen ungdom då jag blev av med ett finger.
    På väldigt långt håll, typ flera kilometer, kan jag tycka att fyrverkerier är läckra. :-)
    Det händer att maken handlar raketer för nån tusenlapp, som han med stor förtjusning och till barnens stora glädje skickar iväg. Jag håller mej helst långt därifrån.
  10. 5
    hu, nej 1) nej nej nej
    2) nej
    3) noll

    Jag är fullständigt livrädd för raketer och smällare. Totalt nojjig sen min egen ungdom då jag blev av med ett finger.
    På väldigt långt håll, typ flera kilometer, kan jag tycka att fyrverkerier är läckra. :-)
    Det händer att maken handlar raketer för nån tusenlapp, som han med stor förtjusning och till barnens stora glädje skickar iväg. Jag håller mej helst långt därifrån.
  11. \"mamma\"
    #6

    Nej

    fy vad jag tycker att det är läskigt när ungarna leker med smällare och ska testa vem som törs göra mest dumheter. Skönast med övervakning.
    Tittar gärna på fyrverkeri på håll men tycker inte om när det smäller runt fötterna.
  12. 6
    Nej fy vad jag tycker att det är läskigt när ungarna leker med smällare och ska testa vem som törs göra mest dumheter. Skönast med övervakning.
    Tittar gärna på fyrverkeri på håll men tycker inte om när det smäller runt fötterna.
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Svar

    1) Låter ni era ungdommar ha egna raketer?
    Nej. Följer lagens åldersgräns, jag...
    2) Får de köpa för egna pengar el. betalar ni?
    Tillåter inte, som sagt
    3) För hur mycket får de köpa för i så fall?
    Noll....

  14. 7
    Svar 1) Låter ni era ungdommar ha egna raketer?
    Nej. Följer lagens åldersgräns, jag...
    2) Får de köpa för egna pengar el. betalar ni?
    Tillåter inte, som sagt
    3) För hur mycket får de köpa för i så fall?
    Noll....

  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    Nej, tänker på miljön... -imt-

    -
  16. 8
    Nej, tänker på miljön... -imt- -
  17. zeta
    #9

    nej,

    de har hittills alltid firat med oss och ibland har vi haft den minsta lilla raketsatsen också, men jag tror inte att det är något som de uppskattar eller skulle vilja ha.
  18. 9
    nej, de har hittills alltid firat med oss och ibland har vi haft den minsta lilla raketsatsen också, men jag tror inte att det är något som de uppskattar eller skulle vilja ha.
  19. Medlem sedan
    Nov 1999
    #10

    Svar

    1) Låter ni era ungdommar ha egna raketer?
    ** Nej, nej och åter nej
    2) Får de köpa för egna pengar el. betalar ni?
    **Se ovan. Köper sonen, som är myndig, kan jah´g inget göra, men han har nog förstått.
    3) För hur mycket får de köpa för i så fall?
    ** Se ovan. Raketer är farligt, och skall helst inte användas alls, utan utbildning och vana.
  20. 10
    Svar 1) Låter ni era ungdommar ha egna raketer?
    ** Nej, nej och åter nej
    2) Får de köpa för egna pengar el. betalar ni?
    **Se ovan. Köper sonen, som är myndig, kan jah´g inget göra, men han har nog förstått.
    3) För hur mycket får de köpa för i så fall?
    ** Se ovan. Raketer är farligt, och skall helst inte användas alls, utan utbildning och vana.

Liknande trådar

  1. Nyårsraketer etc är förbjudna
    By Pettern in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 19:14
  2. Nyårsraketer dödar
    By xela in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 14:56
  3. Nyårsraketer - enkät
    By paerla in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 15:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar