Livslängd Sodastream?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Apr 2001
    #1

    Livslängd Sodastream?

    Nån som har haft en Sodastream och använt den flitigt i över ett år?

    Jag tycker att vår håller väldigt dåligt tätt numera när man trycker på kolsyreknappen, alltid kommer det ut lite vatten utanför.

    Kan man köpa reservdelar tro? (Jag tror inte det är flaskan det är fel på utan snarare packningen i själva streamern).
  2. 1
    Livslängd Sodastream? Nån som har haft en Sodastream och använt den flitigt i över ett år?

    Jag tycker att vår håller väldigt dåligt tätt numera när man trycker på kolsyreknappen, alltid kommer det ut lite vatten utanför.

    Kan man köpa reservdelar tro? (Jag tror inte det är flaskan det är fel på utan snarare packningen i själva streamern).
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    Packningar brukar ju behöva...

    bytas, oavsett vad det är för produkt. Vi har bara haft vår i en knapp månad, så någon erfarenhet av problemet har jag inte. Men det borde ju gå att få tag på en packning hos återförsäljaren/generalagenten. Annars är det ju en sk-tprodukt ;-)
  4. 2
    Packningar brukar ju behöva... bytas, oavsett vad det är för produkt. Vi har bara haft vår i en knapp månad, så någon erfarenhet av problemet har jag inte. Men det borde ju gå att få tag på en packning hos återförsäljaren/generalagenten. Annars är det ju en sk-tprodukt ;-)
  5. marie
    #3

    hur kan det komma vatten?

    när du kolsyyrar, förlåt men jag fattar nog inte rikigt vad det är som händer *ler* för man fyller ju inte ända upp...
  6. 3
    hur kan det komma vatten? när du kolsyyrar, förlåt men jag fattar nog inte rikigt vad det är som händer *ler* för man fyller ju inte ända upp...
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Om det inte sluter tätt mellan flaskan..

    och maskinen, så kommer vattnet ut från flaskan. Vill du se hur det funkar, så kan du låta bli att skruva åt flaskan ordentligt och se vad som händer ;-) men se dig nu som varnad, för det kan bli riktigt blött ;-)
  8. 4
    Om det inte sluter tätt mellan flaskan.. och maskinen, så kommer vattnet ut från flaskan. Vill du se hur det funkar, så kan du låta bli att skruva åt flaskan ordentligt och se vad som händer ;-) men se dig nu som varnad, för det kan bli riktigt blött ;-)
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5

    Japp, det är precis det som händer

    att det pyser ut vatten fastän man dragit åt flaskan i gängorna.
  10. 5
    Japp, det är precis det som händer att det pyser ut vatten fastän man dragit åt flaskan i gängorna.
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6

    Och NEJ, jag har inte för mycket vatten

    i flaskan=)
  12. 6
    Och NEJ, jag har inte för mycket vatten i flaskan=)
  13. P
    #7

    Måste berätta om min sodastreamer...

    Den har jag haft sen jag var tp 12, är 28 idag. Funkar finfint. *S*

    Så nog ska dom hålla ett bra tag. Tilläggas kan att jag inte har bytt något på den.
  14. 7
    Måste berätta om min sodastreamer... Den har jag haft sen jag var tp 12, är 28 idag. Funkar finfint. *S*

    Så nog ska dom hålla ett bra tag. Tilläggas kan att jag inte har bytt något på den.
  15. marie
    #8

    ahhh då är jag med

    men visst sjutton måste det finnas packningar att köpa annars har man ju köpt en väldigt dålig produkt.

    tror jag vet vad som händer, hade antagligen lite essens från smaksatt vatten på flaskhalsen (hällde i och kom på att så skulle man inte göra och hällde ut igen men sköljde inte flaskan = dumt, mycket dumt)

    1 liter vatten trycktes ut i köket , i taket , på väggen. fönstren jaa överallt ha, ha ja det var en cirkus
  16. 8
    ahhh då är jag med men visst sjutton måste det finnas packningar att köpa annars har man ju köpt en väldigt dålig produkt.

    tror jag vet vad som händer, hade antagligen lite essens från smaksatt vatten på flaskhalsen (hällde i och kom på att så skulle man inte göra och hällde ut igen men sköljde inte flaskan = dumt, mycket dumt)

    1 liter vatten trycktes ut i köket , i taket , på väggen. fönstren jaa överallt ha, ha ja det var en cirkus
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9

    På våran sodastreamer

    sitter det en extra packning inuti. Nu vet jag inte vilken modell du har, men vi har den silver/svarta modellen. Om man tar bort bakstycket på den så sitter det en packning i reserv där. Jag vet, för när vi skulle inviga den så trodde jag inte det satt en packning redan utan tryckte dit den här extra och då blev det lite (hmm) för högt och då funkade ju inte kolsyrningen. Det var på vippen att vi åkte dit och reklamerade, men upptäckte misstaget, som tur var :O)
  18. 9
    På våran sodastreamer sitter det en extra packning inuti. Nu vet jag inte vilken modell du har, men vi har den silver/svarta modellen. Om man tar bort bakstycket på den så sitter det en packning i reserv där. Jag vet, för när vi skulle inviga den så trodde jag inte det satt en packning redan utan tryckte dit den här extra och då blev det lite (hmm) för högt och då funkade ju inte kolsyrningen. Det var på vippen att vi åkte dit och reklamerade, men upptäckte misstaget, som tur var :O)
  19. Medlem sedan
    Apr 2001
    #10

    Vi har snickvarianten - den vita

    men ska kolla när jag kommer hem! Tack!
  20. 10
    Vi har snickvarianten - den vita men ska kolla när jag kommer hem! Tack!
  21. Medlem sedan
    Apr 2001
    #11

    Det fanns en extra packning men tyv

    ärr är det inte den packningen som är dålig. Den extra som fanns med är till gaspatronen. Den jag har problem med är ju där man fäster själva flaskan i gängorna.
  22. 11
    Det fanns en extra packning men tyv ärr är det inte den packningen som är dålig. Den extra som fanns med är till gaspatronen. Den jag har problem med är ju där man fäster själva flaskan i gängorna.
  23. NeN
    #12

    Jag har haft min i 10 år.

    Fungerar hur bra som helst. Periodvis används den massor! Fast det kan ju också vara så, att dom gamla modellen var bättre?
  24. 12
    Jag har haft min i 10 år. Fungerar hur bra som helst. Periodvis används den massor! Fast det kan ju också vara så, att dom gamla modellen var bättre?

Liknande trådar

  1. Livslängd på en Shar Pei ?
    By Maria m. 3 gullungar in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-04, 14:19
  2. Livslängd på tvättmaskin
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 15:13
  3. Livslängd på hund?
    By Valerina in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 11:12
  4. spermiernas livslängd
    By decemberbebis. in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 14:27
  5. Bilbarnstolars livslängd?
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-18, 06:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar