Molusker
Kropp & hälsa
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Molusker


    Skrev ett inlägg för några veckor sedan om ett tips vi hade fått på en kräm mot molusker.
    Den har funkat för oss! Den finns på apoteket och heter Propyderm.
    Den skall smörjas på utsatta områden morgon och kväll. Men bvc-sköterskan rekommenderade att man kan smörja in hela kroppen vilket vi har gjort. (sonens molusker var på benen/rumpan)
    Jag skall också erkänna att vi har glömt vissa mornar/kvällar, men det spelade visst ingen roll :-)

    Nu hoppas jag att detta tips hjälper några andra!!
  2. 1
    Molusker
    Skrev ett inlägg för några veckor sedan om ett tips vi hade fått på en kräm mot molusker.
    Den har funkat för oss! Den finns på apoteket och heter Propyderm.
    Den skall smörjas på utsatta områden morgon och kväll. Men bvc-sköterskan rekommenderade att man kan smörja in hela kroppen vilket vi har gjort. (sonens molusker var på benen/rumpan)
    Jag skall också erkänna att vi har glömt vissa mornar/kvällar, men det spelade visst ingen roll :-)

    Nu hoppas jag att detta tips hjälper några andra!!
  3. Emma
    #2

    TACK för att du delar med dej!!

    Den ska jag springa iväg och köpa direkt när apoteket öppnar. Härligt att det funkar!!
    Stort tack för att du delar med dej av tipset!
  4. 2
    TACK för att du delar med dej!! Den ska jag springa iväg och köpa direkt när apoteket öppnar. Härligt att det funkar!!
    Stort tack för att du delar med dej av tipset!
  5. Oxen
    #3

    Återkom gärna...


    Återkom gärna om några veckor och
    berätta om det funkar för er.

    Det enda som syns nu är små röda prickar (moluskerna är väl på väg att dö ut antar jag), inga nya har kommit. Så snart kan äntligen storebror bada i badkaret med lillebror som han velat så länge.

    Lycka Till
  6. 3
    Återkom gärna...
    Återkom gärna om några veckor och
    berätta om det funkar för er.

    Det enda som syns nu är små röda prickar (moluskerna är väl på väg att dö ut antar jag), inga nya har kommit. Så snart kan äntligen storebror bada i badkaret med lillebror som han velat så länge.

    Lycka Till
  7. Linn m. 3 små
    #4

    Låter du inte dina barn...

    bada ihop för att en har mollusker?? OJ!! Min son hade mollusker i nästan tre år innan dom försvann... och jag tänkte aldrig ens tanken på att inte låta honom bada med småsyskonen. Nu, typ två år senare... så har lillasyter fått hon med, lagom tills storebror blev av med sina.

    Vet du om dom smittar tillbaks igen eller om han är immun nu?
  8. 4
    Låter du inte dina barn... bada ihop för att en har mollusker?? OJ!! Min son hade mollusker i nästan tre år innan dom försvann... och jag tänkte aldrig ens tanken på att inte låta honom bada med småsyskonen. Nu, typ två år senare... så har lillasyter fått hon med, lagom tills storebror blev av med sina.

    Vet du om dom smittar tillbaks igen eller om han är immun nu?
  9. Linda
    #5

    Man är immun...

    ... har jag hört. Att bada tillsammans är nog ingen fara. Visst kan det väl smitta, men har man ett syskon med mollusker är man ju utsatt för smittan i vilket fall som helst, och det är även stor risk att man får smittan på dagis.
  10. 5
    Man är immun... ... har jag hört. Att bada tillsammans är nog ingen fara. Visst kan det väl smitta, men har man ett syskon med mollusker är man ju utsatt för smittan i vilket fall som helst, och det är även stor risk att man får smittan på dagis.
  11. Oxen
    #6

    Inte efter råd av BVC


    Hej Linn
    På BVC sa man till mig att barnen inte skall bada ihop då det smittar väldigt lätt i badkar.
    Jag vet inte om man blir immun, men det kan man verkligen hoppas!
  12. 6
    Inte efter råd av BVC
    Hej Linn
    På BVC sa man till mig att barnen inte skall bada ihop då det smittar väldigt lätt i badkar.
    Jag vet inte om man blir immun, men det kan man verkligen hoppas!

Liknande trådar

  1. Molusker?
    By evwa in forum Barnsjukdomar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2015-07-31, 05:36
  2. MOLUSKER
    By gabbelina in forum Barnsjukdomar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 15:21
  3. Molusker
    By anonymt namn in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-16, 08:59
  4. Molusker?
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 09:56
  5. molusker
    By minica in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 20:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar