Tips önskas!
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Tips önskas!

    Josefine ÄLSKAR att ställa sig upp i spjälsängen HELA TIDEN vilket är otroligt gulligt förstås och hon är verkligen jätteduktig. Det gör nattningsrutinen omöjlig dock så därför undrar jag hur ni gör. Jag kan ju inte tvinga henne att lägga sig ner men jag vill gärna ha lite tips och trix hur jag kan locka henne att ligga ner fast det är så roligt att ställa sig upp i sängen? Nu har hon fått somna i vår säng och sen har jag lyft över henne i sin säng men så kan vi ju inte göra jämt. Hon är verkligen trött för hon somnar inom 5 minuter när jag ligger brevid henne.
  2. 1
    Tips önskas! Josefine ÄLSKAR att ställa sig upp i spjälsängen HELA TIDEN vilket är otroligt gulligt förstås och hon är verkligen jätteduktig. Det gör nattningsrutinen omöjlig dock så därför undrar jag hur ni gör. Jag kan ju inte tvinga henne att lägga sig ner men jag vill gärna ha lite tips och trix hur jag kan locka henne att ligga ner fast det är så roligt att ställa sig upp i sängen? Nu har hon fått somna i vår säng och sen har jag lyft över henne i sin säng men så kan vi ju inte göra jämt. Hon är verkligen trött för hon somnar inom 5 minuter när jag ligger brevid henne.
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Idag har hon somnat

    i sin säng. Såå skönt! Mats lyckades få henne att somna i sin säng genom att lägga ner henne gång på gång, ge henne nappen direkt och smeka hennes hand och fötter. Till slut somnade hon. Han har mer tålamod än mig. Nu ikväll så somnade hon rätt fort, försökte bara ställa sig upp en gång och då tog jag försiktigt bort handen och det accepterade hon. Det blev inget långvarigt problem *peppar peppar*. :o)
  4. 2
    Idag har hon somnat i sin säng. Såå skönt! Mats lyckades få henne att somna i sin säng genom att lägga ner henne gång på gång, ge henne nappen direkt och smeka hennes hand och fötter. Till slut somnade hon. Han har mer tålamod än mig. Nu ikväll så somnade hon rätt fort, försökte bara ställa sig upp en gång och då tog jag försiktigt bort handen och det accepterade hon. Det blev inget långvarigt problem *peppar peppar*. :o)
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Det var

    just det tipset jag tänkte ge dig, att lägga henne ner hela tiden. Till slut lär dom sig att man ska ligga och att det inte hjälper att ställa sig upp. Tycker Mats gjorde ett super jobb, låt honom köra vidare på den metoden :-)
    Kramis!
  6. 3
    Det var just det tipset jag tänkte ge dig, att lägga henne ner hela tiden. Till slut lär dom sig att man ska ligga och att det inte hjälper att ställa sig upp. Tycker Mats gjorde ett super jobb, låt honom köra vidare på den metoden :-)
    Kramis!
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Samuel var likadan...

    ..till för en vecka sen, när jag kom på att i vagnen somnar han utan problem, och rör sig inte alls mycket innan (sparkar och så)
    Så, jag bakade in Samuel som en liten korv, så han INTE kunde sparka av sig täcket i spjälisen. Drog upp en del av täcket vid ena sidan av huvudet, och lade nallen tvärs över ansiktet på honom
    Döm om min förvåning när han bara somnar huxflux på nån minut.
    Det var som om han behövde ha mig att säga till på skarpen att inte sparka, genom att helt enkelt göra så att han inte kunde sparka och ställa sig upp.
    Nu har vi kört på samma taktik en vecka alltså, och det är napp varje gång. Han somnar på 5 minuter utan att ställa sig upp en enda gång!!!
  8. 4
    Samuel var likadan... ..till för en vecka sen, när jag kom på att i vagnen somnar han utan problem, och rör sig inte alls mycket innan (sparkar och så)
    Så, jag bakade in Samuel som en liten korv, så han INTE kunde sparka av sig täcket i spjälisen. Drog upp en del av täcket vid ena sidan av huvudet, och lade nallen tvärs över ansiktet på honom
    Döm om min förvåning när han bara somnar huxflux på nån minut.
    Det var som om han behövde ha mig att säga till på skarpen att inte sparka, genom att helt enkelt göra så att han inte kunde sparka och ställa sig upp.
    Nu har vi kört på samma taktik en vecka alltså, och det är napp varje gång. Han somnar på 5 minuter utan att ställa sig upp en enda gång!!!
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5

    Hoppas

    att det håller i sig. Det verkar som Mats får ta nattningen ett tag framöver. :)

    Emilia lägger vi ner men hon ställer sig upp och börjar skrika. Hon skriker nån minut sen lägger hon sig ner och sover.

    Nathalie hade däremot en jobbig period när hon var liten.
    Den varade i nån vecka och då fick vi lägga handen över halva ansiktet så somnade hon inom 5 min.... men usch så jobbigt det var.
    Det hela slutade med att vi slutade göra så och läte henne skrika... och det gick fort att få in den nya rutien om att somna själv. *skönt*
  10. 5
    Hoppas att det håller i sig. Det verkar som Mats får ta nattningen ett tag framöver. :)

    Emilia lägger vi ner men hon ställer sig upp och börjar skrika. Hon skriker nån minut sen lägger hon sig ner och sover.

    Nathalie hade däremot en jobbig period när hon var liten.
    Den varade i nån vecka och då fick vi lägga handen över halva ansiktet så somnade hon inom 5 min.... men usch så jobbigt det var.
    Det hela slutade med att vi slutade göra så och läte henne skrika... och det gick fort att få in den nya rutien om att somna själv. *skönt*
  11. Medlem sedan
    Jun 2004
    #6

    Axel

    gör också så... Tom när han i princip sover och har stängda ögon ska han envist ställa sig upp. Men jag har inte riktigt orkat ta tag i det så han får somna i min famn i vardagsrumemt så bär jag in honom när han somnat ordentligt.
  12. 6
    Axel gör också så... Tom när han i princip sover och har stängda ögon ska han envist ställa sig upp. Men jag har inte riktigt orkat ta tag i det så han får somna i min famn i vardagsrumemt så bär jag in honom när han somnat ordentligt.

Liknande trådar

  1. Koh Tao-tips önskas
    By jennifer in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-27, 14:34
  2. Tips önskas!
    By oskarlisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 19:24
  3. tips önskas!Moa är 3 v och har
    By kattis,moa o gustav in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 10:34
  4. Tips önskas..
    By Carina in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-21, 16:49
  5. Tips önskas...
    By Jen in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar