Välkomstdrink
Mat & dryck
  1. Nillskin
    #1

    Välkomstdrink

    Någon som vill tipsa om en god välkomstdrink, som inte är så himla dyr. Tex att den är baserad på vitt vin och inte sprit?
  2. 1
    Välkomstdrink Någon som vill tipsa om en god välkomstdrink, som inte är så himla dyr. Tex att den är baserad på vitt vin och inte sprit?
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    vitt mousserande vin med

    jordgubbar i ser festligt ut och behÖver kanske inte kosta skjortan.
  4. 2
    vitt mousserande vin med jordgubbar i ser festligt ut och behÖver kanske inte kosta skjortan.
  5. Medlem sedan
    Feb 2005
    #3

    fast

    just jordgubbar är kanske svârt att fâ tag pâ när jag tänker efter. kanske nâgon anna frukt!
  6. 3
    fast just jordgubbar är kanske svârt att fâ tag pâ när jag tänker efter. kanske nâgon anna frukt!
  7. Pinalen
    #4

    Man kan ta frysta!

    Det är också ett bra sätt att hålla drinken kall.
  8. 4
    Man kan ta frysta! Det är också ett bra sätt att hålla drinken kall.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    smart ! imt

    ;)
  10. 5
    smart ! imt ;)
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6

    Ja,

    det är ju festligt, men mousserande vin tänkte vi ha till själva 12-slaget. Blir det inte tråkigt att ha samma? Hade kanske tänkt mig \"vanligt\" vitt vin med nåt \"kul\" i...vad nu det kan vara månne.
  12. 6
    Ja, det är ju festligt, men mousserande vin tänkte vi ha till själva 12-slaget. Blir det inte tråkigt att ha samma? Hade kanske tänkt mig \"vanligt\" vitt vin med nåt \"kul\" i...vad nu det kan vara månne.
  13. Anonym
    #7

    Blanda outspädd flädersaft

    med vitvin-gott
  14. 7
    Blanda outspädd flädersaft med vitvin-gott
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Eller genomgående

    Det finns någon etikettregel som säger att börjar man med mousserande så håller man det genom hela måltiden. Hopplöst farligt, för man dricker och dricker och tjo vad det går upp i skallen :)
  16. 8
    Eller genomgående Det finns någon etikettregel som säger att börjar man med mousserande så håller man det genom hela måltiden. Hopplöst farligt, för man dricker och dricker och tjo vad det går upp i skallen :)
  17. Medlem sedan
    Sep 2002
    #9

    Ett glas riktigt kallt torrt vitt

    vin funkar fint som aperitif. Fråga på systembolaget och ange prisintervall så får du bra hjälp :)
  18. 9
    Ett glas riktigt kallt torrt vitt vin funkar fint som aperitif. Fråga på systembolaget och ange prisintervall så får du bra hjälp :)
  19. Medlem sedan
    Aug 2000
    #10

    Appropå jordgubbar...

    ...så såg jag ett himla kul tips i nån tidning nyssens.
    Man tar färska jordgubbar med bladrosetten kvar (finns ju importerat nu för tiden), doppar nederdelen av dem i vit choklad och sedan injicerar man in cointreu precis brevid bladrosetten när chokladen stelnat. Eftersom ena katten har diabetes så har jag gott om oanvända injektionssprutor hemma, så det känns frestande att testa. :)
  20. 10
    Appropå jordgubbar... ...så såg jag ett himla kul tips i nån tidning nyssens.
    Man tar färska jordgubbar med bladrosetten kvar (finns ju importerat nu för tiden), doppar nederdelen av dem i vit choklad och sedan injicerar man in cointreu precis brevid bladrosetten när chokladen stelnat. Eftersom ena katten har diabetes så har jag gott om oanvända injektionssprutor hemma, så det känns frestande att testa. :)
  21. Medlem sedan
    Nov 2001
    #11

    Det där...

    ... lät riktigt farligt för en sån som mig som älskar jordgubbar, choklad och sprit. Var för sig och tillsammans. Var får man tag på sprutor, sa du?!
  22. 11
    Det där... ... lät riktigt farligt för en sån som mig som älskar jordgubbar, choklad och sprit. Var för sig och tillsammans. Var får man tag på sprutor, sa du?!
  23. Medlem sedan
    Jun 2005
    #12

    Torrt kallt vitt vin som du låter

    dra med med massor av basilika över natten :=) Mums om ni skall äta sydeuropeisk mat...
  24. 12
    Torrt kallt vitt vin som du låter dra med med massor av basilika över natten :=) Mums om ni skall äta sydeuropeisk mat...
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13

    *skriver upp*

    Det lät ju suuper gott!
  26. 13
    *skriver upp* Det lät ju suuper gott!
  27. Medlem sedan
    Jun 2005
    #14

    Det var \"bjud välkomstdrinken\"

    på krogen där maken var köksis på i Provence...så ta ett Côte de Provence med lite mineral...gott till Tapenade å baguette
  28. 14
    Det var \"bjud välkomstdrinken\" på krogen där maken var köksis på i Provence...så ta ett Côte de Provence med lite mineral...gott till Tapenade å baguette
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15

    Ska definitvt provas!

    Ååhh har du en matlagningkunnig make? Lyllos!
  30. 15
    Ska definitvt provas! Ååhh har du en matlagningkunnig make? Lyllos!
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16

    mmmmmmmmmmmmm OT

    ja han är duktig...men efter 18 år rätt trött på att laga mat...nu är det två år sedan han la av, så lusten börjar återkomma! Brorsan är oxå kock egentligen :=)
  32. 16
    mmmmmmmmmmmmm OT ja han är duktig...men efter 18 år rätt trött på att laga mat...nu är det två år sedan han la av, så lusten börjar återkomma! Brorsan är oxå kock egentligen :=)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    OT min äter gärna

    det jag lagar och tycker att det är gott, men ibland skulle det vara roligt med en som skämde bort en vid matbordet;-) Han kan laga mat, men har blivit lite lat eftersom jag älskar matlagning betydligt mer än han!!!
  34. 17
    OT min äter gärna det jag lagar och tycker att det är gott, men ibland skulle det vara roligt med en som skämde bort en vid matbordet;-) Han kan laga mat, men har blivit lite lat eftersom jag älskar matlagning betydligt mer än han!!!
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18

    Matlagning, dofter, smaker

    drycker är helt makalöst fantastiskt :=)
  36. 18
    Matlagning, dofter, smaker drycker är helt makalöst fantastiskt :=)
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    *nickar frenetiskt*

    Jag älskar mat!
  38. 19
    *nickar frenetiskt* Jag älskar mat!
  39. Medlem sedan
    Jun 2005
    #20

    Vi är nog en del som gör det här...

    mina barn,maken å mat/dryck...det är livet det, serru\'!
  40. 20
    Vi är nog en del som gör det här... mina barn,maken å mat/dryck...det är livet det, serru\'!

Liknande trådar

  1. Välkomstdrink?
    By Pyssling in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 15:55
  2. välkomstdrink?
    By anonymt namn in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-30, 21:06
  3. Välkomstdrink?
    By jeslin in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:32
  4. Välkomstdrink?
    By -TH- in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 16:25
  5. Välkomstdrink!?
    By Ullevh in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 13:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar