framfall
Kropp & hälsa
  1. a
    #1

    framfall

    Någon med erfarenhet av detta. Har ett framfall sedan förlossning 1,5 år sedan. Det är främre slidväggen som trycker ut eller vad man ska säga. Var hos läkaren på mvc som förklarade jättebra och sade att jag behöver operera efter denna förlossning (i juni) men att man innan dess kan sätta in en ring för att hålla det inne.
    Nu tycker jag att det är mycket obehagligt, funderar på ringen.
    Någon som har satt in ring, var gör man det och hur, gör det ont och kan man ha sex, hur blir det vid förlossning?????
    Om det finns någon med erfarenhet av operation får ni också gärna dela med er av erfarenhet.
  2. 1
    framfall Någon med erfarenhet av detta. Har ett framfall sedan förlossning 1,5 år sedan. Det är främre slidväggen som trycker ut eller vad man ska säga. Var hos läkaren på mvc som förklarade jättebra och sade att jag behöver operera efter denna förlossning (i juni) men att man innan dess kan sätta in en ring för att hålla det inne.
    Nu tycker jag att det är mycket obehagligt, funderar på ringen.
    Någon som har satt in ring, var gör man det och hur, gör det ont och kan man ha sex, hur blir det vid förlossning?????
    Om det finns någon med erfarenhet av operation får ni också gärna dela med er av erfarenhet.
  3. m00n
    #2

    Jag har assisterat

    när en läkare satte in en ring. Det görs på vårdcentral eller på kvinnoklinik om man går där. En liten ring, ser nästan ut som en mjukare bitring. Stoppas in vid en vanlig gynundersökning och ska inte kännas. Sex går bra att ha, inga problem. JAg gissar att man tar ut den en stund innan förlossningen, men det är ingen fara om man skulle ha den när man får värkar för den är bara att \"pilla ut\".
  4. 2
    Jag har assisterat när en läkare satte in en ring. Det görs på vårdcentral eller på kvinnoklinik om man går där. En liten ring, ser nästan ut som en mjukare bitring. Stoppas in vid en vanlig gynundersökning och ska inte kännas. Sex går bra att ha, inga problem. JAg gissar att man tar ut den en stund innan förlossningen, men det är ingen fara om man skulle ha den när man får värkar för den är bara att \"pilla ut\".

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:30
  2. Framfall
    By See Me in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:04
  3. Framfall??
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 08:53
  4. Framfall?
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:04
  5. Nån som op framfall?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar